رواية خيانة وعد الفصل الثاني 2 بقلم هاجر العفيفي
رواية خيانة وعد الجزء الثاني
رواية خيانة وعد البارت الثاني
رواية خيانة وعد الحلقة الثانية
ساره بدموع : انا بحبه اووى وهو جرحنى على قد حبى ليه
ميرڤت بابتسامه : مش هو ابنى بس ميستاهلكيش والله
ساره قربت عليها واترمت فى حضنها وقالت : انا مش عارفه من غيرك كنت هعمل ايه انتي عوضتيني عن امي وغيابها ربنا يعطيكي العمر يارب
فى الوقت ده دخل مصطفى وكان ماسك ايد ريناد
ساره شافته وقامت وقفت وضحكت بسخريه
ميرڤت بغضب : ليك عين تجيبها وتيحي هنا
مصطفى ببرود : ريناد بقت مراتى يعني احترامها من احترامى
ساره وجهت كلامها لريناد وقالت : الصراحه لايقين على بعض جدا الخيا”نه فى د”مكم
مصطفى بغضب : سااااره احترمي نفسك
ساره ببرود : وانت متعليش صوتك عليا
ميرڤت بعصبيه : اطلع بره انت والبتاعه دي يلااااا
مصطفى بصدمه : بتطرديني !!!
ميرڤت بجمود : بررره
ريناد بغيظ : هو مش من حقه يتجوز تاني ولا ايه انا ليا الحق هنا زي زيها بالظبط
ميرڤت قربت منها وضربتها بالقلم تحت صدمة الجميع
ميرڤت بغضب : اوعي تقارني نفسك بيها ابدا انا معرفش ازاى فى يوم من الايام كانت صاحبتك انتي واحده خا”ينه واخدتي واحد من على مراته يعني متوقع منك اي حاجه
مصطفى بغضب : امى
ميرڤت مسكت دماغها وقالت : اطلع بره وانسى أن ليك ام انا غضبانه عليك
مصطفى بصلهم غضب واخد ريناد وخرجوا من المكان
ساره انهارت لما هو خرج بس اتصدمت لما شافت ميرڤت وقعت على الأرض صرخت بصدمه وقربت منها وقالت بدموع : ماااااماااا
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹استغفرووا
ريناد بعصبيه : ازاى نخرج كده من البيت وهي تسيطر على كل حاجه أنا ليا زي زيها بالظبط
مصطفى بتوتر : أهدى ياحبيبتى صدقيني انا هتصرف انتي عارفه أن مينفعش ارد على أمى
ريناد بسخريه : لاء تقدر وكنت تقدر تجيبلى حقي على اخر الزمن اتضرب من واحده غريبه
مصطفى بضيق : ال بتتكلمي عنها دي تبقا أمى
ريناد : والله الظاهر أن شخصيتك ضعيفه اووى وانا اتدبست
مصطفى : ريناد
ريناد بزعيق : بلا ريناد بلا زفت بقا انا مش هأمن ليك ابدا غير لما تاخد حقي وتكتبلى البيت كله باسمى
مصطفى : باسمك !!!
ريناد بتحدي : ده ال عندي
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹صلوا على شفيعكم
فى المستشفى
ساره كانت واقفه بتبكي وجنبها أدهم ابن عم مصطفى الوحيد ال هي فكرت تكلمه من تلفون حماتها لما حماتها تعبت
أدهم بهدوء : أهدى يامدام ساره هي هتكون كويسه أن شاء الله صحيح هو فين مصطفى
ساره بدموع : هو السبب فى كل ده هو ال زعلها
أدهم بعدم فهم : زعلها ازاى ؟
ساره مسحت دموعها بتنهيده : وقالت بعدين لما نطمن على ماما الاول
أدهم : تمام
الدكتور خرج وكان على وشه علامات الحزن
ساره بلهفه : طمني يادكتور
الدكتور باسى : البقاء لله
ساره الصدمه جمدتها مكانها وأدهم ميقلش صدمه عنها
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹أذكروا الله
ريناد بخبث : دلوقتي مصطفى بقا فى جيبى وقريب أن شاء الله هموت ساره بحسرتها
الشخص : انتي دماغك دي سم
ريناد : عيب عليك لما اخدت كل حاجه من مصطفى ورجعته شحات زي ماكان مبقاش انا ريناد
الشخص : طب عايزك تظبطي الدنيا وتخافي على نفسك عشان متتكشفيش
ريناد : متقلقش
مصطفى : بتكلمي مين ياريناد
ريناد اتوترت وقالت : مفيش دي واحده صحبتي بقولك صحيح
مصطفى : نعم
ريناد : مش امك كاتبه البيت باسمك
مصطفى : ايوه
ريناد قربت منه وقالت بدلع : وانا جبتلك كل الورق والعقود عشان تنقل كل حاجه باسمى زي ماتفقنا ياحبيبي
مصطفى بابتسامه : عيوني ليكي
ابتدا يمضى وريناد كانت بتبصله بخبث
ياترى ايه ال هيحصل تانى وأزاى مصطفى هيعيش بالذنب طول عمره بسبب أمه
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية خيانة وعد)