روايات

رواية خادمة الفهد الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم صفاء حسني

رواية خادمة الفهد الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم صفاء حسني

رواية خادمة الفهد الجزء الثالث والعشرون

رواية خادمة الفهد البارت الثالث والعشرون

رواية خادمة الفهد الحلقة الثالثة والعشرون

التفت ملك وجدت سيدة تجلس على السرير وتبتسم لها وقالت
انتى فعلا نسخه تانى منى انا مصدقتش عمى ابراهيم لم اتصل بيا وقالى ان ابني اختار واحده شبهك
وابتسمت وقالت
انا عارفه انك تايهة ومش فاهمه حاجه ممكن تقعد جنبي وتسمعينى
اقتربت ملك منها وكأنها مسحورة وقالت
انتي بتتكلمي عن مين ومين عم ابراهيم
ابتسمت سهير وقالت
انا اسمي سهير وبكون مامت الشاب اللي خرج من شويه
وجها ملك احمر من خجل والصدمة وقالت
انتى كنت موجوده من بدرى هنا
ابتسمت سهير وقالت

 

 

لا انا دخلت عشان احط ليكي الهدوم ،عشان عارفه ان الوطى اسماء ،شالت كل الهدوم اللي عمى ابراهيم حطهم
ابتسمت ملك وقالت
يعني الهدوم دي بتاعتك انتى صح انا كمان استغربت
سألتها سهيرة وقالت
ذوقي مش عاجبك اكيد
هزت رأسها ملك بالنفي وقالت
لا والله مقصدش حضرتك جميل جدا بعتذر
مسكت يدها سهير وهى معجبة بشخصيتها وقالت
تعالى اقعد جانبي عاوزة اتكلم معاكى قبل ما حد يجى ويحس انى أنا هنا ويسمعنا
هزت رأسها ملك وقالت
اكيد حضرتك لكن أنا كنت عايزه امشي لان مش زوجتى ابنك زى ما انتى متصورة
ابتسمت سهير وقالت
انا هقولك كل حاجه وانتى اكيد تستوعب لو عجبك كلامى نتفق مش عجبك اعملك اللى انتى عايزاه
بلعت ريقها ملك وهى فعلا مش فاهمه حاجه وقالت
اتفضلي حضرتك
تنهدت سهير وقالت
انا مكنتش اعرف انتى مين الا لما عمى ابراهيم اتصل بي يوم ما ابنى جابك على البيت من اسبوع تقريبا عشان كنت يطمنى على ابنى كل فترة والتانى
استغربت ملك وقطعتها وسألتها
ليه هو انتى مش أمه وعايش معه
بلعت ريقه سهير وقالت
للاسف ابنى طردنى من البيت ومن حياته من سنتين تقريبا اول ما اترقى واتنقل ل جهاز أمن الدولة.
اترعبت ملك وقالت
اعوذ بالله فى ابن بعمل كده في أمه يعنى انا محتجزا في جهاز أمن الدولة

 

 

ابتسمت سهير على طيبتها وقالت
لا يا قلبي ده بيتى انا وابنى كل الحكايه فى واحدة طرده من بيتى عشان قامت ب إهانتى وتشكيك في شرفي ولم جوزها عرف استحلف ياخد حقه واتفقت للاسف مع الملعونة إلا اسمها اسماء وكانت بتابع حركات اول ب اول وشغل واحد عند الشخص الا مشككين في وبقي هو إلا يتصل برقمى وطبعا كانوا مهكرين رقمى مع أسماء وكانت تتكلم معه على أنى أنا كل ده وانا مغيبي لحد فى يوم جالي اتصال بقولي انه تابع منصور بيه وان ابنى كان عنده واغمى عليه وتعبان انا انصدمت
استغربت ملك وسألتها
طيب ليه متصلتيش ب ابنك
تنهدت سهير وأكملت
اتصلت وكان غير متاح ووقتها عقلي وقف وبالفعل رحت على بيت منصور
سألتها ملك وقالت
اسفة أنى بقطعك لكن منصور ده كان معرفة يعنى وعارفه مكان بيته وممكن ابنك يزوره ل اي سبب
هزت راسها سهير واعجبت بذكاء ملك وقالت
اه يا بنتى هو بيكون صديق زوجي وكان فى ود لكن لهفتي على ابنى مخليني افكر في التفاصيل ده وروحت قابلنا الموظف فى البيت وانا بلهفة بساله
فلاش باك
حضرتك انت الا اتصلت بيا
هز رأسه وقال
اه يا هانم ابنك بخير متقلقيش اكيد ضغط شغل مش اكتر
سألته بلهفة
طيب هو فين ومنصور بيه فين
هز رأسه وقال
موجود معه فوق وقال
اول ما تيجي اوديك عنده تعالى معايا
طلعت معه وهى طالعه فجأة رش سبراي
بتسال ليه بترش يا ابنى الماده دي
رد عليه تعقيم وقبل ما يكمل
كانت غابت عن الوعى جاءت السيدة وسنداتها ودخلتها غرفة النوم الخاص ب منصور
وقالت
نفس الكلام بتتصل ب منصور وتقوله ان السيدة سهير جات على البيت وكانت متوترة وبعد كده اغمى عليها
باك

 

 

نزلت دموع من عين سهير وقالت
محستش بنفسي الا بعد ساعات ومنصور جانبي وانا وهو بدون ملابس وإبن دخل وشافني وانا لسة بفوق ومكنتش فاهمه الا بيحصل فجأة ا سمعتي بقت على كل لسان انا ومنصور وابنى طردنى من حياته ودخل قسم عمليات خاص ومسك ملف الجاسوس لكن بطريقة غير أخلاقي مع اتفاق مع سيدة تمتلك بيت دعارة اي شخص يتم الشك في، أو توقعه بياخد على هناك ويتم تغيبه عن الوعى وياخدو كل المعلومات وكمان يتصور بعمل لا اخلقي اتغير ابنى بقى مع بنات الليل وكل يوم مع بنت شكل يكتب معها عقد ويخرجها من بيت الست دي تلعب على الشخص اللي مطلوب وبعد كده لم يتم الشغل يتمحي أي سجل ليه تشتغل فى مكان تانى لحد ما جيت انتى
انصدمت ملك ووجهها اتغير ولسانها مش قادره تقولها
يعني انا انا كنت من البنات ده وهو جابنى هنا عشان انفذ مهم
هزت راسها سهير بالنفي
لا يا بنتى انتى فعلا كنت هناك لكن ضحي حد هو الا وداك هناك ولا فهمته ان ابنى كان طلب بنت فى نفس مواصفاتك لكن اكبر منك شويه عشان لكن لم راح يقابلك انتى طلبت منه يساعدك ويخرجك من هنا حتى لو هتشتغل خادمة وبالفعل اتفق معاكى أنك ضميت على ورق بالمقابل انك تخرج انتى وقتها كنت فاكرك نصيبك في بيت أهلك لكن بعد كدة طلع جوز مدنى أو بالمعنى المصري عرفي
انصدمت ملك والدموع نزلت من عيونها وصوتها اتحشر جوها وحللت
اكيد بنت زى تتفوق جوزى عرف احسن من اكون فى بيت مشبوهة لكن ايه الا كان مطلوب منى المقابل
تنهدت سهير وقالت
مش أتصدقى لو قلت ليك أنه عمل كدة عشان وقع في حبك من اول نظره ورغم كده كان بيوقع مع نفسه لكن الملعين أنه كان عايز يجهزك عشان تاخد رئاسة الشركة لأن هددته لو فضل على نفس الوضع ومتجوزش زى وصية أبوه ملهوش ورث لان فى إيطاليا بيكون الشركة بالتناصف بين الرجل والمرأة والست بتورث نصف ورث زوجها وطبعا هو كان مصدوم لما شافنى فى الوضع ده ف عاند ورفض وبعد كده قرار يجب واحدة
قطعت حديثها ملك وقالت
من تشكيلتك يعني واحدة رخيصة زى ما متصور أن حضرتك كدة

 

 

هزت راسها سهير بكسرة للاسف واخر مرة كان موجود عندي فى إيطاليا اقعد شهرين يحاول يبحث عن مخرج يخرجنى وفي الاخر محامي قال ليه المخرج الوحيد أنه ينفذ وصية أبوه كل حاجه تروح ب اسمه واسم أخته غير كدة انا المسؤولية
تنهدت ملاك وقالت
وطبعا انتى مش عاوزة يتجوزنى عشان ما يخدش كل حاجه منك
هزت راسها سهير بالنفي
بالعكس عايزة تتجوز انا لم عرفت من عمى ابراهيم حكايتك وازى ابنى متأثر بيك وده معجزة ووقتها عمى ابراهيم قالى نسخة منك يا ست الهانم في الأول وجعتنى لكن اعتذر وقال
مقصدش يا هانم انا اقصد فيها شبه منك كتير وأنه فعلا مرتاح ليه لكن بعد الحادثة بتاعتك وعرف أن ابنته كانت قاصدة تموتك لم شافت حب فهد ليك وانشغاله بيك
لم تقتنع ملك بكلامها وقالت
حضرتك هو ايه المطلوب مني بالضبط
هزت راسها سهير وقالت
انا عرفت من الدكتور انك فاقدة الذكرى وانك اخر حاجه بتسمعيها وتنام تانى يوم بتقوم على نفسي الحالة الصراحة كنت عايزه استغلك انك تتقمص شخصية عشان توقعي اسماء والا مشغلنها فى شر اعمالهم لكن مش عارفه ازاى انجذبت بجد ليكى فيك طاقة غريبة تجذب اي حد ليه والخير ليكى
كانت ملك مصدومة وسألتها
يعنى انا لو نمت ممكن اصحى تكون شخصية جديدة
تنهدت سهير وقالت
الا لو اخد علاج ده نوعه غالي جدا مش موجود الا فى بلد واحدة ومستخلص من عشب بحري أول ما تاخديه يذوب الجلطة الدموية الا فى دماغك وسببت انك فى الوضع ده
شهقت ملك وقالت.
يعنى حرية مع ابنك بعقد عرفي وعلاجى معاكى وانتم الاتنين عايزين تستغلون لكن لو رفض يرجعنى المكان الا انقذنه منه أو انت هتسيبنى المرض يأكل في جسمى كل ده عشان حرب أم مع ابنها صح
لكن أنا مش موافقة حضرتك
هزت راسها سهير وقالت

 

 

ده يرجع ليك لكن انتى لو ساعدني في المقابل هتتخلص من كل ده هتتعلاجى وكمان هتكمل تعليمك مع شغل ثابت في شركة كويسة كل الا هتملي تتقمص شخصية لساعات لحد ما تعترف اسماء بكل حاجه وبعد كده
قطعتها ملك وقالت
واحدة إبليسية زى ما انتى بتقولى ونجحت تخون الناس إلا شغالة معهم هتصدقنى
ابتسمت سهير وقالت
هتصدق وجربي هى دلوقتى بتفتح الباب كل الا هتعملى تتقمص شخصيتك مشيت وقفت كلامى
بدت تتحرك سهير تتكلم عملت كل حاجه
سألته ملك وقالت
طيب انتى بتقول لازم اكون سمعت اسمك قبل كده عشان اعيش الحالة قبلها
ابتسمت سهير على ذكائه وقالت
عندك حق اسماء بتفتح الباب دلوقتي هتشوفنى ف هتتصدم وهتجيب أسمى وبعد كده نرش اسبراي ف يغمى عليه وعليك هتصحى تتقمص الدور
تنهدت ملاك وقالت
ولو نسيت كل اتفقنا
هزت رأسها وقالت
مش هتنسى عشان هيك برشام دلوقتي وبالفعل أخرجت علبة علاج مختلف واعطتها منهم كبسولة مع بعض من الماء
بالفعل فتحت أسماء باب الغرفة

 

 

انصدمت وصرخت لم شافت سهير صرخت
مش معقول سهير اقصد مدام سهير
ردت سهير اه يا اسماء وجيه وقت العقاب ورشة الاسبري ف اغمى عليهم
فى هذا الاثناء جاء دكتور المخ والاعصاب وايضا فارس وسمعوا صوت اسماء
الجميع اتجه نحو الصوت وانصدم الجميع عندما رأوا

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية خادمة الفهد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى