رواية حياتي ابتدت بيك الفصل العاشر 10 بقلم جاسمين محمد
رواية حياتي ابتدت بيك الجزء العاشر
رواية حياتي ابتدت بيك البارت العاشر
رواية حياتي ابتدت بيك الحلقة العاشرة
فهد دخل… سلام عليكم دكتور محمد
الدكتور… مين فهد باشاا ازيك عامل اي
فهد… الحمدلله بخير انت اخبارك اي
الدكتور… الحمدلله بخير اي الزياره المفاجاء دي
فهد… عادي بس ممكن تدخل رهف ومعلش في التاخير
الدكتور… عشانك انت بس ادخلو
رهف وسهيله قعدو وبنت جمبها
_شوفي اتخطبت وبرضو بتلف علي الحلوه المزز ده
التانيه… امال وعامله فيها المحترمه
رهف بعد مقعدت… وقفت تاني بعد اذنك يادكتور انا طالعه ومش هحضر المحاضر
فهد بستغراب… في اي يارهف
رهف بحزن… ماشي حاجه استاذ فهد بس مش عايزه احضر ووفتحت الباب ولسه هتطلع فهد مسك ايدها
فهد… اقفي واحكي في اي مالك
رهف… سيب ايدي وشدت ايدها من ايدو بعد اذنكم
فهد بعصبيه… اقفي مكانك قوليلي في اي والا لو طلعتي مش هتشوفي وشي تاني
رهف وقفت اول مسمعت فهد بيقول كدا
فهد.. احكي في اي
رهف… مافيش حاجه بس حابه اطلع
سهيله… لا في يافهد اللي حصل ان البنتين اللي هناك دول اتكلمو عليك انت ورهف وقالو انها بتحاول تشقطك زي مشقطت معتز وانها مكتفتش بمعتز دخلت عليك
فهد بعصبيه… اقفو
البنتين وقفه… نعم
فهد… انتو قولتلو كدا
البنات… نزلو راسهم لتحت
فهد… تمام تنزلو دلوقتي تروحو وتنسو انكم كنتو في جامعه عشان مش هتدخلوها تاني
البنات… لا والنبي احنا اسفين يادكتور فهد ارجوك متعملش كدا وبدا يعيطو
فهد… انا قولت اي عشان بعد كدا متتكلموش كلمه تاني
البنات… حقك علينا يارهف ارجوكي خليه ميعملش كدا
رهف… فهد ارجوك متعملش كدا وسامحهم وانا مسامحهاهم
فهد بعصبيه… بطلي قلبك الطيب ده هم غلطو يتحملوا غلطهم
رهف… معلش عشان خاطري وبصتلو بنظره رجا
فهددد…. هوف ماشي اقعدو بس ده اخر مره والكلام للكل اللي هيقول كلمه عن رهف ينسا انه يرجع هنا تاني الجامعه وانا حظرت بس كدا
رهف… تمام يلا بقا امشي شوف رايح فين
فهد وهو بيبصلها من جمب عينه… لا والله بعد ما دخلتك يلا امشي ماشي همشي دلوقتي يلا خلي بالك من نفسك
رهف… حاضر
فهد… انا اسف يادكتور محمد علي اللي حصل
الدكتور.. لا عادي ولا يهمك شرفتنا يافهد باشااا
فهد… الشرف ليا انا سلام عليكم وقرب من رهف وبصوت واطي
فهد… هتوحشيني وسابها وطلع وهي فضلت واقفه مكانها مصدومه
سهيله شدتها من ايدها… يلا نقعد ودخلو قعدو والدكتور بدا يشرح ورهف سرحانه في كلام فهد ومعامله معاها من امبارح
سهيله هزت رهف من كتفها… رهف يلا نطلع
رهف… اي هنطلع ليه مش لم الدكتور يخلص وبتبص جمبها ملقتش حد
رهف… امال فين البنات والدكتور
سهيله… دكتور مين وبنات مين الدكتور خلص شرح والبنات كلها طلعت يلا نطلع مالك كدا
رهف… معرفش تعالي وانا احكيلك بر
سهيله بستغراب… يلا
عند فهد
معتز… فهد عايز اقولك حاجه بس متفهمش غلط
فهد بتسغراب… قول في اي احكي
معتز… انت كنت فين مع رهف لم جيتو سوء
فهد برفع حاجب… اي السوأل ده
معتز… عادي بس سوأل هي خطيبتي ولازم اعرف
فهد… تمام انا كنت معدي وقليت سهيله وقفت اتكلمت معاها وعرفتني انهم ماخرين بسبب رهف اخرت ورهف جت وقولتلهم تعالو وانا ادخلكم بس
معتززز….. اممم ماشي
فهد… تمام سلام اروح اخلص شغل وسابه ومشي
عند رهف
سهيله… ها اقعدي يلا واحكيلي في اي
رهف… بصي انا حاسه ان فهد معامله متغيره معايا الفتره دي يعني وهو طالع النهارده قالي هتوحشيني هو في اي ماله ده
سهيله بضحك… هههه يمكن معجب بيكي او بيحبك
رهف… وانتي عارفه انه مينفعش انا مخطوبه لمعتز وهو مش هيسيبني ابدا
سهيله… قولي لفهد الحقيقه وهو هيعرف يتصرف مع معتز وتبقا مع فهد لانك كمان بداتي تحبيه
رهف… لا مش بحب حد اسكتي بقا
سهيله… حاضر هسكت لحد متعرفي بنفسك في اي تاني احكي
رهف… امسكي الفون وبصي شوفي الرقم ده بعتلي اي
سهيله مسكت التلفون وبدات تقرا الشات يالهوووي اي ده مين ده
رهف… وانا اي عرفني انصحيني اعمل اي
سهيله فكرت شوي وابتسمت… اممم متعمليش بلوك واستني شوفي هيطلع مين
رهف… لا هعمل بلوك انا خايفه ومش مطمنا
سهيله… متخافيش وبطلي بقا خوف
رهف… هوف حاضر
فهد من ورها… بتقولي هوف ليه مالك
رهف… مالكش فيه وقولي مالك اليومين دول معاملتك اتغيرت ليه معايا
فهد… اتغيرت كيف انا عملت حاجه ولا اي
رهف… لا والله واللي انت قولتهولي قبل المحاضره وامبارح
فهد… قولت اي
رهف… قولتلي هتوحشيني و وسكت
فهد.. سكتي ليه
رهف بعصبيه… فهد بطل قله ادب بقا وياريت تبطل اللي انت بتعملو عشان انا بكون خطيبه ابن عمك يعني مينفعش كدا
فهد بحزن… انا قله الادب تمام اذنكم وسابهم ومشي
سهيله… اي اللي انتي عملتيه ده اتكلمي براحه طيب مش بالاسلوب ده
رهف بحزن علي تصرفها… هوف بقا انا زهقت وقامت مسكت الشنطه وسابت سهيله ومشت روحت البيت
فهد روح البيت وكان متعصب من كلام رهف وقابلته سمر وهو طالع
سمر بهزار… فهد فهده خد اقولك وشدته من ايدو
فهد بعصبيه… اوعي وشال ايدو انتي متمسكنيش كدا تاني وسابها ودخل اوضه الرياضه
والكل قعد يبص للتاني والجده راحت عند سمر… حبيبتي هو اكيد متعصب من حاجه متزعليش منه
سمر… حاضر ياجدتي
ايمان… هو اي اللي حاضر هو كيف يكلمها كدا انا هدخلو
الجد… انصحك متدخليش ليه دلوقتي انتي عارفه كويس وانا مش عندي استعداد احوش عندك براحتك
ايمان بخوف وبتبلع ريقها… تمام وسابتهم وطلعت اوضتها
عند رهف
راقدها علي السرير وعماله تتقلب وتفكر في اللي قالتو لفهد ونظرته ليها بعد كلامهم وراحت قامت قعدت ومسكت التلفون
رهف… انا مكنش ينفع اتكلم بالطريقه دي طيب اعمل اي دلوقتي ياربي وراحت رنت عليه انا هتاسفلو وخلصنا.
فهد عمال يلعب ملاكمه وبيبص لاقي تلفونه بيرن والاسم رهف راح افتكر كلامها وزاد في العب
رهف عماله ترت وهو مش بيرد… هوف بقا وراحت قفلت التلفون بكرا ابقا اقابله واتاسفلو وراحت رمت التلفون وبدات تنام
تاني يوم رهف راحت الجامعه وفضلت تدور علي فهد ملقتهوش وقابلت معتز
رهف بتوتر… معتز معتز
معتز… نعم اخير افتكرتي انك مخطوبه
رهف…معلش المهم فين فهد
معتز بستغراب … وانتي بتسالي ليه عليه
رهف… ها عادي بس كنت عايزه اشكرا علي وقفته امبارح معايا بس
معتز بشك… اممم ماشي بس فهد سافر
رهف بفزع… سافر كيف وايمتا
معتز… في اي براحه معرفش احنا صحينا الصبح لاقنه مسافر
رهف بحزن… ماشي سلام دلوقتي وسابته ومشت
معتز بعد ما مشت… انا لازم اعرف في اي بينهم بسرعه
سهيله عدت من الجنينه وعماله تدور علي رهف لاقتها قاعدها وبتعيط جرت عليها
سهيله… مالك يارهف بتعيطي ليه
رهف… فهد سافر بسببي انا السبب
سهيله خدتها في حضنها… اهدي طيب وفهميني سافر كيف
رهف… معرفش معتز اللي قالي هو سافر بسبب كلامي صح
سهيله… لا هو ممكن بسبب انه عندو شغل اهدي
رهف… انا بحبه ياسهيله بس خايفه من معتز
سهيله… اهدي طيب ياحبيبتي
_بقا السنيوره بتحبه اشطااا تعالي نروح نقول لمعتز
_هههه يلا
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حياتي ابتدت بيك)