روايات

رواية عشق فوق النيران الفصل التاسع 9 بقلم مريم مجدي

رواية عشق فوق النيران الفصل التاسع 9 بقلم مريم مجدي

رواية عشق فوق النيران الجزء التاسع

رواية عشق فوق النيران البارت التاسع

رواية عشق فوق النيران الحلقة التاسعة

فرح خفت و كل واحد نزل شغله خلصوا ورجعوا تاني بيتهم
سيف:انتي عارفه فاضل كام يوم ونسافر
فرح بلمضه:كام
سيف: اسبوع يالمضه
فرح:لازم نحضر الشنط
سيف:اكيد
فرح:تعالى نحضر اي حاجه دلوقتي
سيف:تعالي
حضروا الشنط سوا وعدا الاسبوع بسرعه وسافروا
~~~~~~~~~~~~

 

 

اول يوم
سيف:اي رايك ف الفندق
فرح: تحفه يحبيبي عشان انت معايا
سيف: حبيبتي يلا نطلع نستريح شويه وننزل البحر
فرح: ماشي
طلعوا فوق ناموا وصحيوا نزلوا البحر عدت الايام وف يوم وهما ع البحر
فرح:هو انا ممكن اسألك سؤال
سيف:لا مش ممكن
فرح بضحكه:هو اي الحب بالنسبالك
سيف:هو انا مش قولتلك لا مش ممكن
فرح:سيف انجز يسيف انا مش بهزر
سيف: ولا اتا بهزر
فرح:طب ماشي
سيف:خدي رايحه فين يا هب.له انتي
فرح بضحك:انت بتشتمني
وزقته ف الميه سيف راح شدها معاه
سيف وهو بيبص ف عين فرح:هقولك هو انا معرفش اي هو الحب بس لو الحب هو اني ابقا عايز ابص ف عينك واشوفك ع طول مبسوطه وتبقي معايا ف انا تقريبا كدا وقعت
فرح بضحك: ايوا كدا
قعدوا يضحكوا واليوم عدا وخلصوا ورجعوا القاهرة كان فاضل ع فرح ياسين وسلمي اسبوع
امل اخت سيف جت ونزلت هيا وفرح وسلمي عشان يشتروا حاجات الفرح
فرح:الحاجات قمر اوي
سلمي:ده بجد بعد كدا هناخدك ع طول واحنا بنجيب حاجاتنا
فرح:ايوا مين يصدق ان الحاجات دي بالاسعار دي
امل: خلاص يبنات متشكرونيش
فرح:انا لازم اكلم سيف اقوله ع الحاجات اللي اشتريناها
امل:لي ده شركته قريبه من هنا اوي تعالوا اما نروح
سلمي:طب ماشي يلا بيناا
راحوا للمكتب داخلوا ع طول لمكتب سيف عشان ملقوش السكيرتيرة برا
سيف كان قاعد مع السيكيرتيرة
فرح:الله الله
سيف :خلاص روحي انتي

 

 

فرح:استني بس يحبيبتي اي ده يسيف
سيف:دي اخره اللي بيتفرج ع مسلسلات الدراما وينام
فرح:انا مش بهزر يسيف
سيف: ولا انا يبنتي كنا بنتكلم ف شغل شغل
امل وسلمي:خلاص صلوا ع النبي كدا يجماعه
فرح:عليه افضل الصلاه والسلام
سيف:خلاص يفرح
فرح:ماشي يسيف اما نروح
سيف:والله كنا بنتكلم ف شغل
فرح:كداب
سيف:وحياتك عندي
فرح:خلاص بقاا
سيف بضحك: ماشي يفرحتي
فرح: خلاص بقا بعدين
امل:يعني يبني متجوز واحده مجنو.نه
فرح:ماشي ي امل
سلمي:خلاص اتصالحتوا
سيف وفرح ف صوت واحد:اه
سلمي:طب يلا بقا عشان اتأخرنا
امل:يلا
سيف: استانوا مقولتليش اي رايكوا ف المكتب
فرح وامل وسلمي:تحفه
خلصوا وروحوا وعدت الايام وجه يوم الفرح طلعت امل عند فرح عشان يجهزوا
امل:يبنتي فتحي شويه عشان مفيش واحده تيجي تلخدوا منك
فرح: يعني اعمل اي ي امل

 

 

امل:حطي ميكب
فرح:انا مش هقلع الطرحه
امل:هو انا قولتك اقبعي الطرحه
فرح:اومال اي
امل:حطي ميكب
فرح:حاضر
فرح لبست فستان موڤ تحفه جدا وحطت ميكب خفيف اوي
وكانت زي القمر
خلصوا لبس ونزلوا عشان يروحوا الفرح نزلت لقت سيف تحت
سيف بصفير:اي القمر ده
سيف لفها بروته
فرح بضحك:انت اي القمر ده
سيف:اكيد احلويت بعد ما شوفتك
فرح:طب يلا عشان هنتأخر
سيف:بقولك اي متيطي نطلع فوق ومنروحش الفرح
فرح:نعم
سيف: احم احم يلاا
فرح بضحك:يلا
راحوا الفرح و كان كل شويه سيف يبص ع فرح بأنبهار
روحوا البيت عدت الايام وكل واحد بردو ف شغله سيف كان عنده مناقصه كبيرة اوي المره دي وهو الي كسبها سيف
سيف كلم فرح
سيف:اي يحبيبتي
فرح:اي يحبيبي
سيف:اي روحتي
فرح:اه لسه داخله انت فين
سيف:انا ف الطريق اهو
فرح:طب ماشي متتاخرش عشان الغدا
سيف:لا مش هتأخر

 

 

فرح:ماشي يحبببي مع السلامه
سيف:سلام
وبومممم سيف عمل حادثه الناس خدوه ع المستشفى
شخص ما:الو
فرح:اي ي سيف
شخص ما:لا حضرتك انا مش سيف انا لقيت صاحب التيلفون ده عامل حادثه
فرح:يالهوي هو في مستشفي اي طب
شخص ما:وهو ف مستشفى”*******”
فرح :طب انا جايه حالا
ياترا اي اللي حصل ل سيف ؟!

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشق فوق النيران)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى