روايات

رواية بنت العز الفصل السابع 7 بقلم ميرفت السيد

رواية بنت العز الفصل السابع 7 بقلم ميرفت السيد

رواية بنت العز الجزء السابع

رواية بنت العز البارت السابع

رواية بنت العز الحلقة السابعة

ومع تصمميها انها تخرج وتصميم اخوها عمرو انها تستنى
الدكتور وصل وقطع الجدل وطلب من الكل الخروج وكشف عليها وقالهم هي كويسة وتهرج بس رجاءا بلاش انفعال او حد يزعلها وياريت ترتاح وتغير جو
عمرو قال: إن شاء الله بس ياريت هي تسمع الكلام
ابتسم الدكتور وطلع الكارت بتاعه لعمرو وقاله لو لاقدر الله حصل حاجة ممكن تكلمني وانتي ياعلا اهدي عشان تتحسني وابعظي عن اي ضغوط وعصبية بلاش
عزيز سبقهم وراح لعربية عمرو عشان يسوق بيهم والبنات ساعدوا علا تغير الدكتور استغل ان عنرو مستني برة الاوضة لوحده وطلب منه رقمه عشان عاوزه في موضوع
🤔🤔
ركبت علا مع البنات ورا وعمرو مع عزيز قدام

 

 

وانطلقوا للبيت عزيز في كل إشارة كان بيختلس النظر لعلا بدون ماحد ياخد باله وعمرو بيحكي لعلا الي حصل بغيابها
لحد ماوصلو للبيت اول ماعلا نزلت اخوها علاء جري حضنها وجدها وابوها واعمامها وكل العيلة حتى اولاد منى وعامر رحبوا بيها وعمرو والتوأم ساعدوها لحد ماطلعت شقتها ترتاح هي وعلاء
وعلا نامت وتاني يوم طلبت تقابل جدها ووالدها ضروري
نزلتلهم وقالتلهم :انا عرفت الي حصل ودة بيثبتلي انكم عيلتي بجد انا مكنتش احب خراب بيتها بس دة اختيارها من افعالها
انا ليا طلب عندك ياجدي انت وبابا ارجوكم ماترفضوش
انا محتاج ارجع عند خالي شوية
محتاجة ارتاح واتعافى نفسياً من الي حصل انا وعلاء انا كان ممكن امشي بدون مااقول بس انا اتعودت احترم قواعدكم مش خوف لأ عشان لقيت هنا اهل بينهم احترام ونقاش وود وتفاهم
ابوها بص لجدها وقالها: منى مشيت ومفيش حد هنا يجرؤ يضايقك
علا: عارفة ربنا مايحرمني منكم
جدها: لو دة هايريحك ماشي لقترة مؤقتة بس هاتحضري الفرح دة بعد ٤ ايام
:اكيد ياجدو طبعا ❤️
وطلعت حضرت شنطها هي وأخوها ونزلت لرشيدة مرات ابوها
اتطمنت عليها رشيدة رحبت بيها وصممت انها تتغدى معاهم وعلا ارتاحتلها وفضلت تختار معاها اسامي البيبي 😁ومعتز وعمرو فرحوا جدا بلم الشمل
وبعدها علا نزلت لقت كل العيلة تقريبا مجتمعين

 

 

التوأم جريوا عليها وزعلوا انها هاتمشي علا: انا عند وعدي هاننزل نشتري جهازكم مع بعض بعد بكرة باذن الله
عمها عامر وأولاده عمر وعاصم ومنار طلبوا منها يتكلموا معاها في شقتهم وافقت
وطلعت هي وعمرو اخوها عمها عامر: شوفي ياعلا انا باعتذرلك على الي حصل
: عيب ياعمي انت مقامك أكبر من كدة انت ماغلطتش
وانا الي مكنتش احب الأمور توصل لكدة خصوصا ان عمر وعاصم فرحهم قرب وهي طان المفروض توجه طاقتها لمراعاة اولادها وبنتها
عامر: انا راجل كتوم وماحبش حد يعرف اسرار بيتي انا كنت تعبان معاها وموضوعك مش الاول انا لو ضعيف كانت تخليني اقاتل اخواتي
منار عيطت علا قربت منها وحضنتها :اهدي يامنار انتي وسط اهلك وان شاء الله ربنا يهديها ويمكن دة لصالحها عشان تراجع نفسها
منار : امي وحشتني وبابا مش عاوزني اشوفها 🥺
عامر: عالاقل مش دلوقتي
علا: عني كلمته واحدة شوية والامورهاتهدا وانتي لو احتجتي حاجة انا اختك كلميني ❤️
:مبروك ياعرسان مش هاوصيكم على قمر وورد 🤗

 

 

عمر وعاصم : الله يبارك فيكي
نزلت علا وسلمت على اعمامها علي وعبد الرحمن وعبد الملك واولاد عمها كلهم ودعوها
ماعدا عزيز كان بيراقب كل الي بيحصل من اوضته المنعزلة ولما ركبت عربية معتز عزيز دخل اوضته
دقيقة وباب الاوضة خبط فتح لقى علا اتصدم قالتله : انا عاوزة اشكرك على انقاذ اخويا
ابتسم بتوتر وقالها : دة العادي
: ازاي بقى ووقفتك معايا بالمستشفى
عزيز 😳: عرفتي منين
:من اخواتك التوأم
دة واجبي تجاه عني وأولاده
: بكل الاحوال شكرا انا لازم امشي
ومدت ايديها تسلم عليه ابتسم وبادلها السلام
وقبل ماتمشي قالها: ليا عندك اعتذار
ابتسمت ومشيت بدون ماترد عليه
وانطلقت لبيت خالها معتز وصلها واتطمن عليهم وصمم يديلها فلوس وفيزا كارد وقالها انه فتحلها حساب باسمها وفيه مبلغ ليها لو احتاجت حاجة تسحب منه ورجع لبيته مع وعد من علا بانها تكلمه باستمرار زترجع بسرعة خالها رحب بيها مع استغرابه

 

 

علا حكت له كل حاجة حصلت معاها
ومجلس العيلة مجتمع بيناقشوا شغلهم و ارباحهم
خبط عليهم أحد ما 🤔 وطلب مقابلتهم لأمر مهم
ياترى مين وعاوز ايه 🤔🤔🤔🤔

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية بنت العز)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى