رواية حياتي ابتدت بيك الفصل التاسع 9 بقلم جاسمين محمد
رواية حياتي ابتدت بيك الجزء التاسع
رواية حياتي ابتدت بيك البارت التاسع
رواية حياتي ابتدت بيك الحلقة التاسعة
فهد.. معتز استنا
معتز.. اي
فهد… نسيت التلفون بتاعي جو اروح اجيبه
معتز… روح بس بسرعه
فهد… حاضر ودخل يجيب التلفون وكانت رهف لسه في اوضه الجلوس وقاعدها عماله تضحك وفرحانه ومخدتش بالها من فهد لم دخل
فهد فرح لم شافها فرحانه راح خد التلفون وقرب جمبها وهي كانت باصه من الشباك
فهد… ايو كدا اضحكي ومتخافيش ضحكتك مستحيل اخلي حد يمنعها ياملاكي وحشتيني اوووي في حفظ الله وسابها وطلع
رهف واقفه وفاتحه بوكها ومن الصدمه منطقتش ولا كلمه حتي التلفون عمال يرن ومش حاسه بيه وفي كون تاني خالص امها دخلت عليها
حنان… رهف يارهف يابت وراحت نحيتها وخبطتها في كتفها
رهف بخضه… نعم ياماما فيها اي
حنان… فيها انك سرحانه وانا عماله انادم والتلفون عمال يرن وانتي ولاد هنا
رهف.. معلش ياماما في حاجه
حنان… لاي شوفي التلفون
رهف… حاضر ومسكت التلفون الو يابت ياسهيله
سهيله.. فينك عمال ارن من بدري
رهف بفرحه…. مش عارفه اقولك اي فرحانه اووي اووي
سهيله… ربنا يفرحك دايما ودايما بس احكيلي فيها اي
رهف… شوفته النهارده ومش هتصدقي قالي اي
سهيله… هوا مين وقالك اي
رهف… فهد
سهيله… ماله فهد
رهف… قالي اني وحشتها وقالي ياملاكي
سهيله… اوع ياجامد الواد وقع ولا اي
رهف… آه وبحزن بس ومعتز
سهيله… قولي لفهد الحقيقه وخليه يبعدو عنك وهو مدام بيحبك هيقف جمبك
رهف بحزن.. خايفه اقل في نظرو بعد اللي عملتو مع معتز
سهيله… اللي انتي عملتيه انك كنتي بتحبيه وبتكلميه ومكنتيش واعي والحمد لله ربنا كرمك وثبتك علي دينه وبقيت شخصيه كويسه جدا
رهف… لا خايفه اووي
سهيله… طيب فكري من هنا لبكرا ونبقا نتناقش بكرا عشان احمد خطيبي برن
رهف… ماشي ياحبيبتي سلام
سهيله… سلام
رهف قفلت مع سهيله وقعدت علي السرير وعماله تفكر تقول لفهد ولا لا وهتتصرف وتعمل اي لحد ما بتبص لاقي رساله وصلتلها علي الفون
_القمر صاحي ليه لحد دلوقتي بطلي تفكير كل اللي شاغل دماغك هيزول وهترتاحي انا معاكي وجمبك
رهف بستغراب… مين حضرتك واي اللي كاتبه ده
_مين دي هتعرفيها بعدين واي الكلام ده برضو كله هتفهميه بعدين المهم يلا نامي عندك جامعه بكرا
رهف… قول مين واخلص والا هعملك بلوك
_مش هينفع اقولك دلوقتي انا مين بس اللي ينفع اقولهولك ان كام يوم وهتعرفي انا مين بس متعمليش بلوك معلش ممكن
رهف بزهق… تمام كام يوم ولو مقولتش انت مين هعملك بلوك
_تمام يارفيقتي في الجنه
رهف بستغراب… اممم تصبح على خير
_وانتي من اهلي ان شاء الله
رهف قفلت التلفون وقعدت تفكر في اللي بعتلها علي الواتس واللي فهد قالهولها وفضلت تفكر لحد ما نامت
الصبح
رهف صحت مسكت التلفون وبتشوف الساعه وبخضه…. يالهوووي الساعه 8وانا عندي محاضره تسع وقامت تجري دخلت الحمام وطلعت لبست وبتبص التلفون بيرن
رهف… ايو ياسهيله
سهيله… لسه فاكرها ترني وتطمنيني يازباله فينك
رهف… راحت عليا نومه والله ولسه صاحي ولبست اهو وهطلع
سهيله… يالهووي طيب بسرعه الساعه 8ونص
رهف… حاضر ربنا يسترها سلام
سهيله… سلام
رهف قفلت مع سهيله وطلعت
عند سهيله
_ها اخرت ليه في حاجه
سهيله… لا بس الهانم لسه صحي ويدوبك لبست وطالعه اهي
فهد…. طيب الحمدلله انها بخير
سهيله… في مشكله دلوقتي
فهد… اي هي
سهيله… دكتور محمد اللي علينا دلوقتي مستحيل يدخل حد بعدو حتي لو عملت اي وهي ميه في الميه هتاخر ومينفعش تغيب من المحاضره هنعمل اي دلوقتي
فهد… هي دي المشكله المهم سيبيها عليا وانا هدخلكم متخافيس
سهيله… ايو كدا والله البت رهف بنت محظوظه وامها داعيلها في ليله القدر عشان انت أن شاء الله هتكون من نصيبها
فهد… هههههه دانا اللي هبقا محظوظه ادعيلي اني اتجوزها وتكون مكتوب جمب اسمي ورفيقتي في الجنه
سهيله بفرح… يارب يارب بجد انا عمري مشوفت حب زي كدا ربنا يديمكم لبعض يارب وهي بجد تستاهل كل ده
فهد… تسلميلنا يلا رني عليها بقا وحشتني 😂😂
سهيله… ههههه شكلي حلو وانا عامله زي الوصله بينكم كدا بس ميغلاش عليك انت واختي ومسكت التلفون ورنت علي رهف
سهيله .. فينك ياست هانم وحشتيني اووي وتبص لفهد وتضحك
رهف بستغراب… وحشتك كيف اول مره تقوليها انتي سخنه يابت انتي ولا اي
سهيله…. ههههه ليه بس كدا المهم انتي فين اخلصي الساعه تسع وخمسه
رهف… وراكي اهو
سهيله بصت ورها… يلا ياستاذه
رهف… يلا ازيك ياستاذ فهد
فهد بستغراب … اممم اي استاذ دي اول مره تقوليها بس الحمدلله بخير انتي اخبارك اي ياستاذه رهف
رهف برفع حاجب… اول مره تقولي استاذه
فهد… واحدها في واحدها
رهف… تمام الحمدلله بخير
سهيله… انتو هتقعدو تعندو في بعض يلا المحاضره اخرنا والدكتور هيكون دخل
رهف… طيب هنعمل اي مستحيل يدخلنا
سهيله… متتكلم ياحج انت مش قولت هتدخلنا
فهد وهو بيبص لرهف… غيرت راي
سهيله… وه وه ليه بس كدا
فهد… ههههه وه وه دي بتاعت رهف
سهيله بضحك… بطل هزار مش واقته يلا عشان تدخلنا
فهد… حاضر بس قولي للاستاذه رهف تتكلم عدل
رهف… هو انا قولت اي
فهد… اسالي نفسك
سهيله بصوت عالي…. بسسسسسس المحاضره ي وبعدين اتزفته اتخانقه
فهد ورهف… حاضر يلا
فهد… ادخلو شوفه هيوافق الاول ولا لا
فوق عند الدكتور رهف وسهيله خبطوا علي الباب
الدكتور… مين
رهف… ممكن ندخل يادكتور
الدكتور بصوت عالي… لا انتو عارفين مدام دخلت خلاص مافيش حد يدخل بعدي
سهيله… غصب عننا الموصلات يادكتور
معتز وقف.. ممكن تدخلهم يادكتور هو بيبقا غصب عنهم
الدكتور.. اقعد وانت ساكت والا هتطلع معاهم
فهد دخل… سلام عليكم دكتور محمد
الدكتور… مين فهد باشاا ازيك عامل اي
فهد… الحمدلله بخير انت اخبارك اي
الدكتور… الحمدلله بخير اي الزياره المفاجاء دي
فهد… عادي بس ممكن تدخل رهف ومعلش في التاخير
الدكتور… عشانك انت بس ادخلو
رهف وسهيله قعدو وبنت جمبها
_شوفي اتخطبت وبرضو بتلف علي الحلوه المزز ده
التانيه… امال وعامله فيها المحترمه
رهف بعد مقعدت… وقفت تاني بعد اذنك يادكتور انا طالعه ومش هحضر المحاضر
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حياتي ابتدت بيك)