روايات

رواية حور والأفاعي الفصل الرابع والعشرون 24 بقلم منال عباس

رواية حور والأفاعي الفصل الرابع والعشرون 24 بقلم منال عباس

رواية حور والأفاعي الجزء الرابع والعشرون

رواية حور والأفاعي الفصل الرابع والعشرون

رواية حور والأفاعي الحلقة الرابعة والعشرون

جه الوقت اللى هنودع فيه أبطالنا …حقيقي هفتقدهم اه صحيح هما زيهم زى ابطال اى روايه ليا برتبط بيهم جدا وأوقات بكلمهم فى خيالى هتوحشونى بجد حور وفارس ..
يلا بينا نكمل النهايه …. ❤️❤️❤️
عند هيام حيث واجهت سحر
هيام بضيق : اكيد طبعا عندك مشاكل بسبب عمايلك
سحر باستغراب : بتتكلمى عن ايه !!
هيام : عن اللى عملتيه فى حور
سحر : حوووور !!! حور مين وانتى تعرفي حد اسمه حور منين ..
هيام : ردى على سؤالى ..عملتى ايه فى حور
سحر : ما عملتش حاجه ..وما اعرفش انتى بتجيبي الكلام دا منين …
هيام : من غير لف ودوران .. انتى السبب فى قتل حور ..
سحر : انتى ليه مصممه كدا انا ما عملتش حاجه
ثم إن حور دى تهمك فى ايه …مش خلاص ماتت وراحت فى داهيه ..
لترد هيام : الحمد لله ربنا نجاها ..حرام يا بنتى تضيعى نفسك ..هى عملت ليكى ايه
سحر بصدمه : هى لسه عايشه !!!!

 

 

وتركتها وجريت بسرعه على حجرتها …
سحر بعصبيه وتكسير فى كل شئ أمامها ..بقي كدا يا باسل ال*كل*ب ضحكت عليا وقولت أنها ماتت
سحر : حسابك معايا عسير …
عند فارس
يأخذ حور فى أحد الأماكن بعيدا عن المستشفى ولا يدرى أحد بأنهم غادروا سوا الطبيب والشرطه …
حور : احنا رايحين فين يا فارس
فارس : دا شاليه خاص بيا محدش يعرف طريقه اطمنى ..
حور : اوك حبيبي
يصلان إلى الشاليه
يقوم فارس بفتح باب السيارة لحور
ويحملها بين يديه كالعصفورة ..تحتضنه حور .فبقربه ودفئ صدره تشعر بالأمان ..يدخل فارس بها الى الشاليه…
نظرت إليه حور بإعجاب شديد ..
حور : الله يا فارس دا جميل اوووى
واحتضنته أكثر …فارس ..مفيش حاجه فى الدنيا اجمل منك يا حور قلبي …
ووضعها برفق فى السرير …وكأنها طفله يخاف عليها أن تتأذى …
اتصل فارس على الماركت وطلب منه بيتزا واغراض كثيرة من أجله هو وحور
وبعد وقت قصير وصل الدليفرى

 

 

حور : انا اللى هحضر الأكل هيعجبك اوووى
فارس : انتى ايه ….انتى تقعدى كدا زى الملكه وانا هعمل كل حاجه ..ارجوكى يا حور حافظى على نفسك علشان خاطرى
وذهب إلى المطبخ وأحضر البيتزا والعصائر الفريش
وجلس بجانب حور يطعمها بيديه وهو ينظر إلى ملامحها التى اشتاق إليها…
حور : كفايه يا فارس انا شبعت اوووى
فارس : علشان خاطرى كلى دى كمان ..
حور : انا بحبك اووى يا فارس
فارس : بجد يا حور ! يعنى مش زعلانه منى
حور : وهزعل منك ليه يا فارس
فارس : انتى حياتك كانت هاديه وبقربك منى كنتى هتضيعى منى
حور : بس انا بحبك اووى ..انت فارس احلامى
اقترب منها فارس أكثر ولم يستطع هذه المرة أن يتمالك أعصابه …ليلتهم شفتيها فى قبله طويله ليشبع من شهد شفتيها لتتجرأ يديه إلى سائر جسدها ..لتسلم له حور جسدها بكل حب وامان فهى أيضا تشتاقه …
لتصبح حور زوجه ل فارس ….

 

 

بعدما انتهى
فارس : آسف حبيبتى ..انا تعبتك ..ماكنش لازم اعمل كدا وانتى لسه تعبانه
لتضع حور يدها على فمه
حور : ما تتأسفش يا فارس ..دا حقك وانا كمان كنت مشتاقه ليك ..
عند سحر
تتصل سحر ب باسل
سحر : تعالى ليا حالا
باسل : فى ايه يا سحر
سحر : حور ما ممتتش يا سي باسل ..ولسه عايشه
انت قولت أن كلها ساعات وتموت وطلعت لسه عايشه ..
باسل بقلق : ازاى دا ..دى لو فاقت هنروح كلنا فى داهيه …
سحر : يبقي تتصرف يا سي باسل
باسل : لا المرة دى لازم تكونى معايا ..
سحر : ابعتلى عنوان المستشفى
باسل : العنوان …….نتقابل هناك
واغلق الهاتف معها

 

 

باسل : اوووف مشاكلك مش هنخلص منها ابدا …
يتصل باسل على الخادمه
حيث تجلس الخادمه مع جاكلين
جاكلين ردى بسرعه وافتحى الاسبيكر
الخادمه : الو
باسل : حور طلعت لسه عايشه …وسحر شكلها مش هتدفع اى حاجه
الخادمه : ازاى دا …انا جازفت بنفسي …وانت اللى حقنت حور ..انا عايزة فلوسي ..
باسل : احنا رايحين دلوقتى المستشفى ل حور
بس انا مش مطمن ل سحر ..حبيت اعرفك علشان لو حصل اى حاجه وسحر لعبت بينا ..
الخادمه : احنا مش هنخلص من الموضوع دا
باسل : اما نشوف واغلق الهاتف
جاكلين : ازاى حور لسه عايشه وهى واخده سم مميت ..انا حاسه أنهم بيكدبوا علينا
الخادمه : طب رايك ايه
جاكلين قومى نلبس ملابس ونحاول نتخفى فيها ونروح بنفسنا المستشفى ونشوف فى ايه ..
بعد مرور بعض الوقت يتجمع الجميع فى المستشفى
باسل وسحر

 

 

تمثل سحر بأنها زوجه باسل ومريضه
يأخذها الأطباء للفحص ..
وبعد المعاينة
الطبيب : من امتى وانتى بتشتكى من الالم دا
سحر باستغراب لاهتمام الطبيب فهى تدعى أنها مريضه ولا تتألم كى يسألها هكذا
سحر : مش ديما
الطبيب : لازم تقعدى معانا يومين لعمل بعض التحاليل والأشعة
سحر : تمام ..
يخرج الطبيب ويبدأ باسل وسحر بالبحث عن حجرة حور حتى يجداها ….
كانت جاكلين والخادمه أيضا فى المستشفى يراقبون كل شئ …
وصلا سحر وباسل إلى حجرة حور حيث وجدوا
حور نائمه ..
سحر : اووومال فين فارس
باسل : احنا جايين علشان حور ..اخلصي شوفى هتعملى ايه ..
سحر : اقفل الباب وافصل الأجهزة عنها وانا هخنقها بايديا
باسل : يلا بسرعه قبل ما حد يشوفنا
ويبدأن فى تنفيذ خطتهم
ليجدوا فجأة الشرطه تدخل
فكل شئ كان مصور

 

 

سحر : فى ايه احنا ما عملناش حاجه
لتجد فجأة أحد الضباط يقوم من السرير
الضابط : كنتى عايزة تخنقينى وبصمات ايديكى على رقبتى وكله متصور
باسل : منك لله يا سحر .بسببك ضيعتى مستقبلى
يتم القبض أيضا على جاكلين والخادمه
حيث يعترف الجميع على الاخر
فجميعهم أفاعى لا أمان لهم …
يتصل الضابط لاخبار فارس بنجاح خطته
يشكره فارس …ويذهب إلى حور
فارس : حبيبتى دلوقتى انتى فى آمان
حور : اى وقت انت معايا فيه هو الامان….
فارس : عايزك تظبطى نفسك وتلبسي الفستان اللى هتلاقيه فى الدولاب
حور : والفستان دا جيبته منين

 

 

فارس : بلاش الظن ..انا كنت محضر المكان هنا علشان شهر العسل وكنت عامله مفاجئه ليكى بس حصل اللى حصل
المهم : هسيبك ساعه تكونى جهزتى نفسك ..مش اكتر من ساعه يا حور
حور : تسيبنى ..كدا هخاف اقعد لوحدى
فارس : اطمنى حبيبتى …واقفلى على نفسك ..وانا مش هتاخر عليكى ..
حور : أمرى لله وتركها فارس وغادر
تمر الساعه بسرعه وتتزين حور وترتدى الفستان كما طلب منها فارس
وفجأة يقطع النور ويصبح المكان مظلم
حور بخوف : فارس ..ارجوك تعالى انا خايفه اوووى
وتبدأ حور بخوف بالبحث عن شئ تضيئه
لتسمع حور صوت باب يفتح

 

حور بخوف أكثر : مين فتح الباب لتشهق حيث وجدت يد وضعت على كتفها وفجأة يعود النور
لتجد الجميع حولها والدتها ومراد
ويمنى ومروان ورزان ومنذر والطفله لوجى
طارق وهناء ومعهم هيام …حيث ذهبت هيام واخبرت طارق كل شئ عن سحر
وطلبها طارق للزواج ..ووافقت
حور بفرحه انا مش مصدقه عنيا. .انتم جيتوا ازاى وعرفتوا مكانى ..
ينظر الجميع إلى فارس ..
فذلك الفارس بطل أحلامها …حقق حلمها وجمع حولها احبائها
يشغل فارس أغنيه سهر الليالي
حيث يتراقص الجميع على انغام صوت فيروز
تحتضن حور لوجى وهى تتراقص مع فارس
لتبدأ حياتهم الزوجيه بحب بعيدا عن الأفاعى
*””””” تمت “””””*

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حور والأفاعي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى