روايات

رواية نجمه القاسي الفصل السابع والثلاثون 37 بقلم شهد هاني

رواية نجمه القاسي الفصل السابع والثلاثون 37 بقلم شهد هاني

رواية نجمه القاسي الجزء السابع والثلاثون

رواية نجمه القاسي البارت السابع والثلاثون

رواية نجمه القاسي الحلقة السابعة والثلاثون

ليث:بيشيل لسه ملاك عشان يلف بيها فاجأة حد بيخبط السفينه الي راكبين عليها.
ملاك بتخاف:بتحضن ليث بخوف شديد بتقول ليث في اي اي الي بيحصل.
ليث بخوف:علي ملاك مسك في ملاك جامد وقال معرفش في اي .
فاجأة السفينه بتتقلب بيهم في البحر.
♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️
صالح:قدمت ليكي في كليه صيدله للاسف هتطري تسفري دبي يا نجمه.
نجمه فرحه: قامت من علي الكرسي وقالت بجد يا صالح.

 

 

صالح:بجد يا نجمه بس انا للاسف مش هعرف اسافر معاكي عشان شغل بس هبعت معاكي حد من طرفي.
نجمه: جريت حضنت صالح وقالت شكرا شكراً اوي يا صالح انا مش عرفه ققولك اي بجد.
صالح فرح: اوي انها حضنته وقالت أنا المهم عندي سعادتك يا نجمه وبس………..طلع خاتم من جيبه قعد علي الارض وطلعه وقال م احنا لازم نتخطب عقبال م تخلصي نجوز…
نجمه:اتصدمت هي مش عاوزه تلبس خاتم غير خاتم قاسي بس استسلمت…….ما قاسي مشي وسبها ومدت ايدها.
صالح بفرحه:لبسها الخاتم وقال باس أيدها وقال يلا جهزي هدومك عشان حجزت مع الطياره.
نجمه:ماشي يا صالح وطلعت تجري علي الاوضه بتاعتها.
صالح:دخل لي ابوه في المكتب وقال حج فاضي اكلم معاك.
رؤوف:كان ماسك ورق مصدوم من الي كان بيقرء وه بص لي صالح وقال إزاي.
صالح:مالك يا بابا في اي …….ايه الي ازاي فاهمني.
رؤوف:قفل الورق بسرعه وقال لالالالالالالا مفيش حاجه انت كنت عاوز تقول اي.
صالح:ظبط ورق نجمه وهتكمل دراستها ولبستها الخاتم عقبال م نعمل احتفال أن شاء الله .
رؤوف بغضب:قام وقف وقال انت إزاي تعمل كده من دماغك يا صالح فرضنا هربت هتعمل اي انت بقا.
صالح: اول حاجه ب بابا نجمه خطبتي ف انا حر اوافق ولا موافقش التاني حاجه بقا هتهرب ازاي هي الي جايه ليا برجلها.
رؤوف:مسح علي وشه بغضب وقال خلاص يا صالح حصل خير يا حبيبي……المهم ابقا اتاكد أنها وصلت المطار.
صالح: ماشي يا بابا المهم انت كنت بتقراء اي غير ملامح وشك.
رؤوف:بتوتر لا مفيش يا صالح دا اوراق عن شغل بس مش اكتر.

 

 

صالح: اوكي عن أذنك يابابا.
رؤوف وقف بحزن:قال بابا اي بقا يا صالح.
♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️
نجمه:دخلت الأوضه بتاعتها جهزت الشنطه وحطت ملابسها……….ولبست جاكت اسمر بنطلون رفعت شعرها لفوق بتقول وحشتني وحشتني اوي يا قاسي بس القدر كان ليه كلمه تانيه نتفرق عن بعض يا حبيبي.
داده: خبطت وقالت نجمه هانم.
نجمه:اتفضلي يا داده نعم.
داده: صالح بيه بيقولك لما تحهزي ابقي انزلي………واحد من الجارد هينزل هو الشنط………عشان كمان هياخدك تسلمي علي ملاك اخت حضرتك.
نجمه بفرحه:بجد ماشي انا خلصت لبس هنزل حالا.
داده :ماشي يا ست نجمه.
نجمه:جهزت كل حاجه بس نسيت مذكره بتاعتها الي بتكتب فيها كل يوم خواطر بي اسم قاسي.
نجمه:جهزت نفسها ونزلت علي سلم وقالت أنا جهزه يا صالح.
صالح:اوكي يا نجمه نادي الجرد عشان يطلع بجيب الشنط.
صالح:بيحط ايده في جيبه بيقول فون بتاعي نسيته في الاوضه بتاعتك ثانيه بطلع اجييه اجي.
نجمه:اوكي يا صالح في انتظارك بره عند العربيه.

 

 

صالح:ماشي وطلع علي سلم دخل الاوضه دور علي الفون جابه فاجأة وقعت مزكره وتفتح………وطي صالح عشان يجبها الصفحه الاوله اتفتحت لسه هيقرء فيها اي.
فارس:قال صالح رايح فين شنط دي نزله بتاعت اي.
صالح:قفل مذكره حطها في جيبه وقال أنا مش هسافر دي نجمه الي هسفرها عشان تعلمها.
فارس’:اه انا قلبي وقع في رجليها بحسبك مسافر هتسبنا يا صالح.
صالح:راح عنده حضنه وقال لا يمكن يا بني عيب عليك……..انا هنزل بقا عشان اشوف نجمه اجيلك.
فارس:طيب ماشي خلي بالك من نفسك يا صالح.
صالح:حاضر ونزل راح عند العربيه وقال اسف اتاخرت عليكي يا نجمه.
نجمه:لا خالص يلا بقا عشان عاوزه اسلم علي ملاك قبل م امشي.
صالح:اشطا ركب العربيه ركبت معاه نجمه انطلقوا.
♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️
عند ليث:بيدور علي ملاك في البحر بيصرخ بي اسمها.
ملاك:وقعه تحت في القاع مقدراش تاخد نفسها بتقول الحقني يا ليث.
ليث:بخوف انتي فين يا ملاك انتي فين متخافيش انا معاكي.
ملاك: خلاص هتفقد بتقول ليثثثث.
ليث:بيعوم يدور عليها لحد ملاقها بتفقد الوعي قال ملاك وطلع يجري عليها شالها من قلب البحر.
ملاك:حوطت رقبته وفقدت الوعي .
ليث بخوف: شالها وطلع بيها حطها علي رمله فضل يفوق بيها.
ملاك:فقده الوعي تماماً.
ليث: بخوف بيخبط علي ضهرها عشان تطرد الميا الي بلعتها.
♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️

 

 

عند قاسي: قاعد في الشركه بتاعته الي في دبي بيقرء الورق بس كل تفكيره مع نجمه الي كل تفكيره انها خانته زي حبيبه.
دخل حسين:قاسي عملت اي في صفقه.
قاسي:مش في باب ياض تخبط عليه انا بقا أقبل انك تدخل أو لا.
حسين:ياعم دا احنا وكلين مع بعض المش بدوده.
قاسي:خش بخربيتك انا كنت خايف ارجع دبي عشان مش اشوف خلقتك دي.
حسين:اوف دا انت رخم كتلت رخامه ماشيه علي وجهه الارض.
قاسي:عاوز اي يا حسين انجز قول الي عندك.
حسين:قعد عملت اي في صفقه الي جايه من شركات جيسكا.
قاسي:نفخ بديق قال انا مكنتش عاوز اتعامل مع حريم بس نعمل اي بقا الصفقه بتاعتها ممتازه.
حسين:اشطات ياعني اكلم مدير تنفيذي بتاعها قول أن احنا وفقنا اكيد.
قاسي:اكيد بإذن الله.
حسين:هروح انا بقا علي مكتبي هخلث الي ورايا وتعالي ننزل.
قاسي: تمام ماشي بس انا ملياش نفس عاوز بس انام.
حسين:نوم ايه عليا طلبات لا النهارده الخميس هنخرج أن شاء الله.

 

 

قاسي :خد الباب في ايدك سبها علي الله يحسين.
حسين: رزع الباب وقال يلعن شكلك يشيخ اوف وقفل باب مشي
قاسيييييييييي:قام وقف قفل الملفات بتاعته ولبس نضاره وخرج من المكتب متجهة لي الفلا بتاعته في دبي

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية نجمة القاسي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى