روايات

رواية غلطة عمري الفصل السابع عشر 17 بقلم نورة عبدالرحمن

رواية غلطة عمري الفصل السابع عشر 17 بقلم نورة عبدالرحمن

رواية غلطة عمري الجزء السابع عشر

رواية غلطة عمري البارت السابع عشر

رواية غلطة عمري الحلقة السابعة عشر

كرم عشان البوليس هيجي دلوقتي يمسكوه.
اسر امسك من قميصه بغضب انت عملت كده ليه..
كرم ازاح يده عشان لينا حق وهناخده بالقانون احنا مش بغابة..
اسر دفعه بغضب وهجم على خالد يريد قتله لكن في تلك اللحظة وصل رجال الشرطه وامسكوا به..وابعدوه عن خالد الذي لم يبقى بجسده جزء سليم من شدة الضرب….بقلم نوره عبد الرحمن
كرم بهدوء اقترب من تمارا ليرفعها عن الارض متجاهلا الجميع..يلااا ياتمارا خلينا نمشي..رافقته تمارا ليلحق.بهم الجميع…
اسر..تمارااا..
تماراا…
كرم ادخلها السيارة ليقول بهدوء مش وقته ياأسر خليها يوم تاني..
اسر بس..

 

 

كرم ربت على كتفه ليهمس له فكر كويس يا اسر قبل ماتقرر تمارا مش ناقصه تتجرح تاني ..عشان كده سيبها دلوقتي وخد وقتك وسيبها تاخد وقتها..ليصعد بالسيارة ويرافقه..عبد الرحمن الذي اصبح بحاله مزريه..مصدوم ونادم..مالذي سيفعله الأن ..اما ورؤوف..فكان يفكر بحال اخته الوحيده مالذي سيحدث لها بعد.هذا كله..بقلم نوره عبد الرحمن
اما كرم كان يقود السيارة وبداخله غصه..فهو يعلم بأن راما تحب عبد الرحمن وان خيرت ستختاره هو…فهو مجرد شخص دخل حياتها فقد لانقاذ تمارا من حالة الاكتئاب التي أصابتها بعد ان علمت بما فعله عبد الرحمن براما…لكنه وبالرغم من كل شيء فقد اعجب بها..او ربما احبها..فهو لا يعلم ماهو ذلك الشعور الذي بداخله..
بعد يومين
في منزل تمارا..
رؤوف اهدى ياعبد الرحمن اهدى..
عبد الرحمن اهدى ايه..انا دمرت حياتها..هيا مش هتسامحني..
رؤوف بهدوء انت تقدر ترجعلها من غير ما تعرفها باي حاجه..
عبد الرحمن انت شايف كده..
رؤوف ايوا..اي رأيك ياكرم..
كرم بهدوء براحتكم..
عبد الرحمن طب ازاي اتجوزها وهي لسه على ذمت كرم..
نهض كرم بهدوء متقلقش انا طلقتها..بقلم نوره عبد الرحمن
تمارا بصدمه انت بجد طل…
كرم بضيق بعد اذنكم انا هروح عشان اكلم والدها ..
عبد الرحمن بامتنان شكرا ..ياكرم ..شكرا على كل حاجه..
ربت على كتفه العفو بس. خد بالك مرة تانيه حياة الناس مش لعبه..ومحدش يدفع تمن غلط مش غلطه…ومتحاولش تعاقب الناس على حاجه مالهاش ذنب بيها .انت بكده بتدمر روح بريئه..بقلم نوره عبد الرحمن
اوما الاخر براسها..ليغادر كرم بهدوء..وها هو يخطوا اخر خطواته بهذه الحكايه..
في منزل راما..

 

 

والد راما اهلا يابني ازيك عامل ايه..
كرم بهدوء الحمد لله ..ليردف بحرج بصراحه ياعمي انا جاي عشان اتكلم بموضوعي انا وراما..
والد راما يبني كل المجوزين بيحصل بينهم خلاف عادي ..انا بقول تدوا بعض فرصه عشان مينفعش من اول خناقه تتطلقوا..راما بلغتني النهارده انكم قررتوا تتطلقوا مينفعش كده..وانا لو لفيت الدنيا كلها مش هلاقي حد زيك يحافظ على بنتي ويصونه..
كرم بحرج والله ياعمي شهادتك اعتز بيها..وكلامك فوق راسي ..بس انا وراما خلاص مينفعش نكمل مع بعض..
والد راما ليه يابني هي مزعلاك للدرجادي…
كرم بهدوء لا ياعمي العفو بنتك ونعم التربيه بس انا عصبي شويه..وانا حاسس اني بظلمها معايا..
والد راما بس ي
كرم انا اسف ياعمي ..ده قررنا واتخدناه بعد تفكير كتير..ان شاء الله بكره ورقتها توصلها وكل حقوقها ..بعد اذنك..
والد راما بيأس..ربنا معاك يابني..
غادر كرم..
في غرفة راما التي كانت تستمع لحديثهم معاً لتنهار بالبكاء بحضن والدتها ..وشهقاتها تتعالى.بقلم نوره عبد الرحمن
والدة راما بس يابنتي اهدي انت بس لو تقوليلي اي اللي مابينكم وتريحيني ..مفيش مشكله مالهاش ..حل..
راما ببكاء خلاص ياماما كرم مش عايزني ..خلاص..
والدة راما احتضنتها محاولة تهدئتها اما والدها فقد تنهد بتعب وهو يسمع صوت بكائها ويشعر بضيق عليها…
بعد مرور شهر.
.طلق كرم راما ..وعاد عبد الرحمن لحياتها بعد ان اخبر عائلتها بانه طوال الوقت كان فاقد للذاكره في المستشفى..وافق والدها على عودت راما لعبد الرحمن علها تنسى كرم وتكمل حياتها…
عند اسر…
كان يمشي لوحده على النيل يفكر بما سيحدث في المستقبل حتى قرر الذهاب الى تمارا…ليتحدث معها…
________
عند راما وعبد الرحمن..
كانت شارده وعبد الرحمن يتحدث معها بحماس..

 

 

عبد الرحمن هتخلص العدة وهنتجوز ..مش مصدق روحي انك هتبقى مراتي خلاص وهنعيش ببيت واحد….
راما…….
عبد الرحمن مالك ياراما سارحه بأيه..
راما……
عبد الرحمن هزها بهدوء راما..راما…
راما ايوا ياعبد الرحمن..
عبد الرحمن بابتسامه مالك ياحبيبتي سرحانه بايه..
راما بضيق انا اسفه ياعبد الرحمن .
عبد الرحمن باسغراب اسفه على ايه.
راما مش هقدر ..اكمل معاك انا اسفه..انا بحب حد تاني..
عبد الرحمن بصدمه انت بتقولي ايه..
نهضت راما بسرعه سامحني ياعبد الرحمن مش هقدر اظلم نفسي واظلمك معايا..لتغادر بسرعه وتذهب الى كرم وتترك الاخر بصدمته…بقلم نوره عبد الرحمن
_______
عند كرم…
كان يجلس لوحده حتى شعر بالشوق لرؤيتها…اخرج حاسوبه وبحث في اخر التسجيلات..
ليصدم براما تتحدث مع صديقتها ..وتخبرها بانه قد وقعت بحبه ولن تستطيع نسيانه لكنها تخاف ان يرفضها..لذلك قررت الطلاق.
راما ببكاء انا بحبه ياكرما بحبه اوي بس خايفه..
كرما خايفه من ايه..
راما خايفه من رفضه…خايف انوا يرفضني .ويجرحنا..
كرما انتي لو بتحبيه لازم تدافعي عن جوازك ..
راما هعمل ايه يعني انا تايهه مش عارفه هعمل ايه..
كرما قوليله اعترفي ليه بمشاعرك قوليله انك بتحبيه وعايزه تفضلي معاه..

 

 

راما بشهقات ولو رفضني. هيبقى شكلي وحش اويي.
كرما انتي هتفكري بشكلك قدام جوزك انت وهو واحد يارما..هو المفروض اقرب حد ليكي..بقلم نوره عبد الرحمن
راما بس انتي مش عارفه ..مش عارفه علاقتنا عامله ازاي..
كرما حتى ولو يا حاولي عشان متندميش .
راما…
كرما فكري يارما هي خطوه وحده بس عشان تحافظ على الشخص اللي بتحبيه ..
.سعادت تغلغت داخله..ابتسم ونهض من مكانه بسرعه ليفتح الباب يريد الذهاب لراما ليصدم بي..

يتبع …

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية غلطة عمري)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى