رواية ملاك الامبراطور الفصل الحادي عشر 11 بقلم بسملة بدوي
رواية ملاك الامبراطور الفصل الحادي عشر 11 بقلم بسملة بدوي |
رواية ملاك الامبراطور الفصل الحادي عشر 11 بقلم بسملة بدوي
وقفنا المره الي فاتت أما ملاك كانت قاعده تهدي في اسد وحزينه على حزنه وفجاه .اسد بعد عنها بسرعه وقال لها …. انتي عملتي فيا ايه انا مش ضعيف عشان اعيط لا انا قوي انا الامبراطور الي الناس بتموت من اسمه بس معاكي بنسى كل ده ببقى زي الطفل وفجاه تليفون اسد رن .
رجع لقسوته وجبروته وبروده وقال … ايه
الرجل وهو هيموت من الخوف ….. ي باشا الصفقه احنا اخدناها بس في مشكله .
اسد بغضب ….. اي هي .
الرجل بزعر ….. الboss(إلياس)طلع قطع الطريق علينا وخدها .
اسد بغضب عارم…… طب اقفل ي زفت وانا هعرف تربيه ازاي
ملاك بخوف وتوتر …. اي مالك ااااي .
اسد بهدوء وحب …. مفيش حاجه ي روحي بس مشكله صغيره وهعرف احلها يالا عشان اروحك .
ملاك بكسوف من كلمته وقالت حاضر.
وساق العربيه وراح القصر وهما الاتنين نزلوا من العربيه ودخلوا لقوهم كلهم متجمعين وقاعدين بيضحكوا وجواد بضحك …. وقال لسا جايبين في سيرتك .
ملاك بمرح مماثل….. يا تري في ايه
جواد بمرح وغيظ ….. في المقالب الي بتعمليها فينا .
ملاك بمرح وبعض الكسوف …. مالها حلوه صح .
جواد بغيظ….. حلوه اوي انتي هتقوليلي .قاطعهم الجد وهو بينادي على الداده وبيقول
الجد بهدوء وهيبه…..سماح ي سماح
سماح جت جري …. وقالت نعم ي بيه
الجد بهدوء وهيبه…. خدي كل واحد ووريهم غرفهم .
سماح بهدوء…. امرك ي بيه وخدتهم وودت كل واحد غرفته .
ملاك دخلت غرفتها وخدت شاور وقعدت تفكر في الي حصلها انهارده وابتسمت تلاقيا عندما تذكرت اسد وقالت حاجه بس هنعرفها بعدين وراحت في نوم عميق.
وعند اسد راح خد شاور ولبس ونزل وخرج من القصر وركب عربيته.
في مكان مجهول .
******…… مش قال إنه جاي اتاخر ليه .
الرجل ١…… زمانه جاي .
وبعد فتره .
دخل عليهم اسد وقال .
اسد كنت عاوزني في اي.
****….. كنت بقولك عملت ايه
اسد بفموض وشرود ….كل الادله معايا الي توديهم حبل المشنقه .
*****…..انا واثق فيك وعارف انك قد الثقه دي وعايز تتغير .
اسد بهدوء وهيبه وغموض ….. شكرا مضطر امشي عشان عندي شغل كتير اوي بكره .
****… تمام وخد في بالك هما مراقبينك
اسد بهدوء وبرود…. عارف ولبس الماسك ومشا.
راح القصر غير ونام .
في الصباح.
ملاك صحت من النوم عشان هتروح الجامعه النهارده لبست لبسها المكون من بنطلون جينز ازرق وبلوزه رقيقه بيبي بلو وكوتشي ابيض وشنطه بيضاء وعملت شعرها كحكه فوضاويه كان شكلها ملاءكي ولطيف جدا .
ونزلت وقال صباح الخير.
كله…. صباح النور وفي اللحظه دي اسد نزل كان لابس بدله كحلي انيقه ومصفف شعره بعنايه وحاطط برنافنه الرجالي الجذاب. وكل وسيم جدا جدا.
ملاك اول ما شفته بصت عليه بإعجاب وحب وأسد قرب منها بس مفيش حد خاد باله وقال .
اسد بمشاكسه ….عارف اني حلو وأمور
ملاك بكسوف شديد….. لالا ممش حلو
اسد بمشاركسه …لا والله .
ملاك بمرح لكي تخفي به خجلها ….اه اه مش حلو لسا اسد هيتكلم قاطعه الجد وبيقول انت نزلت امته .
اسد بهدوء ….لسا الوقتي وراح باس رأسه وأيده وقعد .
وهما بياكلوا قاطعاهم تاليا وقالت البنات هيجوا الوقتي وانا وملاك وملك هنروح الجامعه النهارده .
جواد ومازن وملاك …. ايوه .
حياه مامه ملاك بخوف …. بس انتي لسا تعبانه .
ملاك بهدوء وبعض المرح …. مش تخافي ي ست الكل انا نفسي اروح الجامعه الي مش عارفه مالها كل ما اروح يحصل حاجه هههه وكله ضحك عليها وعلى تصرفاتها الطفولية وحماسها ولكن ينظر لها هذا العاشق الهيمان بحب شديد هي شافته وخجلت جدا والجد متابعتهم وفرحان جدا وبيقول في نفسهم والله ولقيتك يامبراطور واقع وحاسس اني هسمع اخبار حلوه قريب ربنا يسعدك ي بني انت شوفت كتير في حياتك .
خلصوا اكل وخرجوا ولاقوا البنات جت وكل اتنين في عربيته .
اسد وتاليا وهنا في عربيه .
ملاك ومازن وجواد في عربيه .
رنا و رحيل وملك في عربيه .
والباقين راحوا الشركه .
ومشوا واتجهوا للجامعه وبعد 10دقاءق وصلوا وبعدين ملاك وجواد ومازن وملاك دخلوا جامعاتهم والبنات كل واحده لجامعتها
مازن وجواد وتاليا وملاك راحوا الكافتيريا بتاع الجامعه وقعدوا على ما المحاضره الاولى تبدا.
جواد …. اممم هنعمل اي بدل ما احنا قاعدين كده
تاليا لسا هتتكلم الجرس بتاع المحاضره الاولى ضرب .
كانوا كلهم في نفس المدرج وبعدين دخلوا وطبعا العيون كانت مركزه عليهم وبالأخص ملاك ومازن عشان شبه بعض اوي
لاقوا المعيد واقف وقال لهم ادخلوا
دخلوا وملاك كانت خايفه اوي ومتوتره عشان كله كان بيبص عليها ومسكن ايد مازن جامد ومازن عارف انها خايفه عشان كده مسك أيدها وطمنها
مازن بغضب وغيره ….. ممكن تنزلوا عنيكوا من عليهم عشان مش اقلعهالكوا الكل خاف وقعدوا يتهامسوا مع بعض والي يقول ده حبيبها والي يقول عشيقها والي قال خطيبها المعيد قاطعهم وقال بصوت عالي…اسكتوا ووجه كلامه لمازن وجواد وتاليا وملاك وقال اتفضلوا عرفوا عن نفسكوا
مازن ببرود….. مازن سليم الجارحي
جواد ببرود مماثل …جواد سالم الجارحي
تاليا ببرود …. تاليا حمزه الحديدي.
ملاك بخوف شديد وتوتر…. انا انا اا قاطعها مازن
مازن ببرود ملاك سليم الجارحي.
الكل بص عليهم بزهول والعميد بص عليهم بخوف وتوتر وصدمه عشان عارف العيلتين كويس .
مازن ببرود …. ممكن لو سمحت تشرح وتبطل بحلقه انت وطلابك.
حمحم المعيد بحرج …. وقعد يشرح نسبهم ونروح لاسد الشركه.
اسد دخل هو واولاد عمه الشركه والانظار كانت عليهم وعلى وسامتهم.
اسد راح مكتبه وطلب صافي .
دخلت صافي بسرعه وخوف وقالت ….نعم حضرتك .
اسد قالها قربي .هي فرحت جدا وفكرت أن هي لفتت نظره وراحت له وهي ماشيه بمياعه وقالت .
صافي بمياعه …نعم ي باشا .
اسد بقرف وبرود…. هتقولي بهدوء وديتي الورق لمين ولا استخدم طرقي .
سيرين بعدم فهم مصطنع وخوف ….. حححضرتك تقصد اي .
اسد ببرود …. يبقى استخدم طرقي الخاصه وقام مسك الفون ولسا هيتصل قالت له ببكاء .
صافي ببكاء …. والله مش قصدي والله هو عرض عليا فلوس كتر وقالي جيبي الورق ده والله ضعفت عشان انا كنت محتاجه الفلوس نسبهم نروح لملاك .
خلصت المحاضره وهي خارجين قالت ملاك
ملاك ….. ااااخ نسيت الفون هروح اجيبه واجي بسرعه
مازن …. اجي معاكي
ملاك ….لا روحوا هجيبوا واجي بسرعه
مازن اوك بس مش تتاخري
ملاك …اوك
وراحت المدرج دخلت مكنش في حد في المدرج خافت جدا وقالت في نفسها انا ايه الي خلاني اقول لمازن مش ييجي انا خايفه اوي بس هجيب الفون وأخرج بسرعه وراحت تدور عليه مش لاقته .
****… بدوري على ده
لفت لاقت شاب طويل ووسيم على وشه ابتسامه خبيثه
ملاك ببراءه وبعض خوف …ايوه ممكن الفون .
الشاب بخبث ….. تعالي خوديه
ملاك قربت عشان تاخد الفون فجاه شدها من أيدها وحضنها
ملاك خافت جدا وقالت بخوف ودموع
ملاك بخوف شديد ودموع …. لو سمحت سبني
الشاب ماسك ايديها جدا وقالت بدموع ….ارجوك سبني وقعدت تعيط كتير وتعلي صوتها وفجاه دخل مازن واتعصب جدا أما شاف أخته بتعيط وبتصرخ وراح ضرب الشاب جامد ومازن خد أخته في حضنه وقعد يطمنها ويهديها ملاك انفجرت في البكاء ومسكت فيه جامد وفجأة.
رواية رائعة
بقية الرواية
ماذا حصل
رواية جميلة
بقية الأحداث من فضلك