رواية الصدفه الفصل الثاني 2 بقلم نعمة علي
رواية الصدفه الجزء الثاني
رواية الصدفه البارت الثاني
رواية الصدفه الحلقة الثانية
وصلت سياره فخمه في حاره فقيره خرجت منها شهد وادم خرج وراها
ادم: انتي كويسه هتقدري تمشي
شهد: ها اه كويسه
ادم: تمام
شهد: سلام عليكم وشكرا لحضرتك
ادم.: العفو ده من واجبي كمديرك وواجب ان احميكي
شهد: شكرا مره تاني واسفه
ادم: علي ايه
شهد: انك لغيت الصفقه علشاني
ادم: مفيش مشكله سلام واتجه الي السياره وبعد ان مشا
شهد:ذهبت الي البيت
ادم: هو ايه الي انا عملته انا كيف بتعامل معهاكده دانا قاسي علي اقرب الناس ليه يمكن اكون اعجبت بيها لالا اكيد لا يمكن علشان من موظفه في الشركه
شهد: وصلت البيت لقيتو مبهدل والباب مفتوح ودل حاجه مكسره دخلت الاوضه بتاعت ابوها لقيته مرمي علي الارض وبيزف اتصدمت. وقعدت تكلم فيه
شهد: بابا قوم بابا قوم مش تسيبني
بابا شهد: لا رد
شهد: بابا بااااااااابا
تلفون شهد رن
شهد: الو
المجهول: قدرنا المره دي علي ابوكي المره الجايه اختك
شهد: انتو عوزين مني ايه
المجهول: سددي الفلوسالي عليكي لتتجوزيني
شهد: اتصدمت والخط اتقفل شهد اتتصلت علي السعاف علشان ابوها وراحت معه نور رجعت البيت مش لقيت حد وشافت دم خافت واتصلت علي شهد
نور: شهد انتي فين وفين بابا وايه الدم ده
شهد: ا.. ان.. انا.. في.. الم.. ست. شفي
(انا في المستشفي)
نور: في المستشفي ليه وبابا فين قولي
شهد: تعالي مستشفي………..
نور: نص ساعه واكون عندك
عند ادم في البيت
مالك اخو ادم: ادم
ادم كان قاعد مع مالك بس شارد وقلقان
ادم: ها
مالك: ها ايه انا ليه ساعه بكلم فيك مين الي واخد عقلك
ادم: رما عليه المخده انتي عوز ايه ياض انتي اطلع بره
مالك: بتزعتني من الاوضه ابتعتك اهي اهي اهي طلقني طلقني اهي اهي
ادم: هههههههه انتي طالق يا سعاد
مالك: هان عليك الشبسي والاندمي الي وكلينه مع بعض اهي اهي
ادم: ايوه هههههه
مالك: انا ماشيه ومش هتشوفني تاني
ادم: باي
مالك: انا ماشيه
ادم: باي
مالك: انا ماشيه
ادم: ماتغوري
مالك: ماشي يا عم بس مش تزق
وقعدو يضحكو بعد ما مشي مالك
ادم: ايه الشعور ده يا ربي
عند شهد في المستشفي نور جت
نور: هو في ايه ايه الي حصل
شهد: م.. ش ع… ا. رب.. ه(مش عارفه)
نور: اهدي وقولي براحه
شهد قالت لنور الي حصل
نور: هو مين الشخص ده
شهد: انا كنت مستلفه منه فلوس وهو قاعد يهددني ياما ادفع يا اتجوزه وانا مش عارفه اعمل ليه
الدكتورخرج. من العمليات شهد ونور جريو عليه
شهد: بابا عامل ايه يا دكتور
الدكتور: هو دالوقت عدا مرحلت الخطر بس هيقعد معنا كام يوم
شهد: يعني هو كويس
الدكتور: ايوه استاذن انا
نور: هنعمل ايه
شهد: مش عارفه والفلوس الي كنت هدفعهالو خلصت
نور: هنعمل ايه
شهد: مش عرفه
نور: خلاص انا هرجع البيت واجيب لبس بابا
شهد: لا انا الي هروح انا خايفه عليكي لا
نور: مش تخافي هبقي كويسه
شهد: بس
نور: من غير بس
((زي منتو شيفين اني نور اعقل من شهد مع ان شهد هيه الكبيره))
نور: خرجت من المستشفي وحست حد رش عليها حاجه ومحستش بحاجه بعد كده
شهد: هيه نور اتاخرت ليه والتلفون رن وكانت نور
شهد: نور انتي فين كل ده
المجهول: انا مش نور انا جوزك المستقبلي
شهد: انتي بتقول ايه وفين نور
المجهول: نور في امنتي لحد ما تجيني
شهد: اجيلك فين انتي مجنون
المجهول: ايوه مجهول لو مش جيتي هبعتلك اختك مش هتعرفي هيه ولا لا يعني بلمعني الاصح هموتها
شهد: لا والنبي متعملش فيها حاجه وهعملك كل الي انت عاوزه بس سيب عيلتي
المجهول: تروحي دالوقت الشركه الي انتي شغاله فيها وتطلبي سلفه وتيجي علي المكان ده……….. لو فكرتي تعملي حاجه هموتلك اختك
شهد: مش هعمل حاجه بس سيب اختي
المجهول: لا لا لا لما تعملي الي بقلك عليه سلام وقفل الخط
شهد: هعمل ايه دولوقت لازم اعمل زي ما قلي
عند ادم راح الشركه ومشفش شهد بيسال احد الموظفين
ادم: فين السكرتيره شهد
الموظف: مش عارف يا حضرت المدير
ادم: لما توصل قلها تجيلي فورا
الموظف: حاضر
بعد شويه شهد وصلت الشركه الموظف قلها تروح علي مكتب المدير
وصلت الباب والتلفون رن
شهد: ببكي ايوه
المجهول: في عروسه بتبكي يوم فرحها وفي الوقت ده ادم كان خارج من المكتب وبيسمع
شهد: فرح ده فرح بالنسبه ليك مش ليي انا خلاص هاخد السلفه سيب اختي
المجهول: لما تيجي ابقي اسيبها دالوقتي اطلبي سلفه نص مليون
شهد: ايه وهما هيدوني البلغ ده ليه
المجهول: مش ليه فيه انتي اتصرفي
شهد: بس
الخط اتقفل
شهد: اعمل ايه دالوقت بابا في المستشفى واختي في اديهم اعمل ايه لازم احاول اساعدهم ودخلت المكتب
ادم: اتاخرتي ليه
شهد: اسفه يا فندم بس بابا في المستشفى
ادم: تمام بس المره الجايه تستاذني
شهد: حاضر بس كنت عايزة اطلب طلب
ادم: قولي من غير مقدمات
شهد: عاوزه سلفه نص مليون
ادم: ماشي اطلعي خديهم من الخزنه وفي باله عاوز يعرف ايه الموضوع
شهد: فرحت وخرجت
ادم: لازم اشوف ايه الي وراكي
شهد: خدت الفلوس ومشت علي العنوان من غير ما تحس انها مراقبه وبعد فتره
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية الصدفه)