رواية قلب من حجر الفصل الثاني 2 بقلم سارة بكر
رواية قلب من حجر الجزء الثاني
رواية قلب من حجر البارت الثاني
رواية قلب من حجر الحلقة الثانية
اتا الصباح و داعبت الشمس عيناها… اتهتزت في الفراش و فتحت عيناها نظرة حولها و وضعت يداها علي راسها بتعب وهي تنهض لكن لحقت الملايه قبل ان تقع من علي جسدها و وقعت عيناها علي التي يستلقي بجانبها عاري هو الاخر… حدقت به بصدمه و اتجمعت الدموع في عيناها و قامت بسرعه وهي تسحب الملايه بشديه و تغطي جسدها العاري تماماً و وقفت بجانب الدولاب و بدأت تبكي بشدي وكان يدور في عقلها (مين دا و لي عمل معايا كده و و ابويا هيقول اي لو عرفت ).. استيقظ هو علي صوت بكائها و نظر لها بغضب و قال بصرامه (في اي واقفه كده لي و بتعيطي بطريقه دي لي ).. نظرة له بصدمه و غضب (نعم انت بتسأل يا حيوان انت مين و ازاي تعمل فيا كده انا هوديك في ستين داهيه ).. قام من مكانه و ذهب لي و بدأ يتكلم بستفزاز و هو يضع يديه علي خديها (لي يا روحي العصبيه دي متبسطيش امبارح برضو ولا اي ) .. بعدت عنه بغضب و قالت(ابعد عني انا هبلغ عنك و هقول انك خطفتني و اغتصبتني هوديك في ستين داهيه يا حيوان انت..ثم رفعت يديها لكي تضربه ).. لكن هو مسك يديها و وضعها خلف ظهرها و قال وهو يسمع صوت ألمها (هتودبني ف ستين داهيه ازاي انتي جايه معايا هنا بمزاجك هربتي من اهلك معايا عشان انتي مش عذراء و كمان الدليل الكاميرات الفي الشارع مصوراكي وانتي بتركبي معايا العربيه بمزاجك يعني قدام القانون انتي المذنبه يا حلوه ).. كان وهو يتكلم يقبض علي يديها اكتر لكي تتألم اكتر.. قالت وهي تتألم (ااااه سيب ايدي يا حيوان انت سبني ).. تركها بقوه سقطت علي الارض و نزل هو لمستواها (لو كنتي قبلتي بالامر الواقع مكنش حصل معاكي كده انتي مش هتشوفي الشارع تاني ).. نظرة له بخوف و الدموع في عيونها …. لم يهتم هو لنظرتها و اخرج ملابسه و قبل ان يذهب نزل إليها مجدداً و قال وهو يبتسم و يغمز لها (صباحيه مباركه يا عروسه كويس انك هربتي منه و جتيلي ) ثم دخل الحمام و هي ظلت تبكي (ازاي دا حصل ازاي انا غبيه كده كان كل همي اني اهرب من الفرح هربت من مصيبه عشان اقع في مصيبه اكبر..علي الأقل لو كان حصل حاجه بيني و بين التاني كان هيبقي جوزي يعني مش حرام لكن دا مين و لي يعمل فيا كده ).. ضمت رجليها الي صدرها و هي تختبئ تحت الملايه و ظلت تبكي…. بعد قليل خرج وهو بكامل اناقته وقف امام المراه و بدأ ينظر الي نفسه في المرأه ثم نظر اليها بطرف عيناه وجدها كما وهي تجلس بجانب السرير تبكي ذهب لها و نزل مجدداً إليها (مش من اول يوم الدموع دي يا عسل لسه الأيام جايه كتير و الحصل امبارح دا هيتكرر ).. ثم وضع يديه علي خديها لكي يزيل تلك الدموع لكن هي بعدت وجهها عنه بعنف وهي تقول بزعيق (متلمسنيش انت فاهم و متتخيلش انك ممكن تلمسني تاني انت فاهم).. نظر لها بغضب ووضع يديه خلف راسها ليقربها منه ثم التهم شفاتيها بعنف شديد و بعد عنها عندما شعر بالدماء في فمه ثم قبض بيديه علي فمها(دا عقاب صغير اوي لكن لو صوتك علي تاني متعرفيش هيحصل فيكي اي انتي فاهمه ).. هزت راسها بنعم و هو تركها بعنف لدرجه اني راسها اتخبطت في السرير ثم خرج من الغرفه و قفل عليها جيد
نزل بكامل اناقته و وسامته الي اسفل ذهب الي السفره و قال بصوت عالي (حوور يا حوووور انتي فين) أتت فتاه في الثامنه عشر من عمرها جميله ترتدي حجاب يجعلها جميله اكتر (نعم يا يوسف بيه ).. نظر لها ثم قال (البنت الفوق اعمللها صانيه فطار و طلعيها و لو حبت تنزل من الاوضه تزل لما يكون فارس مش موجود ولا يكون حد موجود أصلا لو حبه تتعرف علي القصر تمام لكن بدون تفتيش في الاوضه و متدخلش اوضه فارس ولا الجناح الخاص فاهمه ) .. هزت الفتاه راسها وهي تقول (اوامرك يا يوسف بيه اي خدمه تانيه ).. اكمل و هو ينظر الي الطبق الكان أمامه (لا اطلعي صحي فارس فارس عشان يلحق الكليه بتعته ) .. هزت راسها بنعم و طلعت.
♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕
في الغرفه
نظرة حولها تستكشف الغرفه… قامت من جلستها وهي تمسك الملايه بأحكام و تضع يديها الاخري علي بطنها بسبب ألام معدتها بسبب البرفيوم التي ملاء الغرفه بأكملها.. ثم دخلت الحمام.. تركت الملايه وقعت علي الارض و نظره الي الماء البارد التي كان ينزل من الدش و هي تبكي و تفرك في جسدها لكي تزيل اي أثر له و بدأت تمسك الصابون و تفرك بها علي جسدها بقوه لكي تزيل رائحه البرفيوم تبعه و كانت تبكي بشدي
♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕
طلعت حور و وقفت امام غرفة فارس و كان قلبها يدق بشدي وضعت يديها علي قلبها لكي تسكنه (اهدي اهدي اهدي هندخل و هنخرج بسرعه اهدي ) دخلت حور غرفة فارس وجدته ينام عاري الصدر و عضلات صدره و باطنه بارزه.. عندما وجدته بهذا الشكل زادت ضربات قلبها.. وضعت يديها علي قلبها مجددا و اعطته ظهرها (بس بقي هتفضحني اهدي مالك اهدي ).. لفت وجهها مجددا و قربت منه (فارس بيه فارس بيه ) فتح فارس عينيه وجدها اغلقهم مجددا و وضع يديه اسفل راسه (اممم خير يا حور ) قالت وهي تعقد حاجبها بغضب بسبب ابتسامته و تصنعه للنوم(يوسف بيه مستنيك تحت عشان تفطرو ).. قام من مكانه و قرب منها ثم نزل لمستواها بسبب قصر قامتها و قرب منها و هو يقول (طيب انزاي اعملي الكبتشينوا بتاعي ).. انصرفت حور بسرعه وهي تقول (حاضر حاضر هنزل اعمل اهو )
♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕
خرجت من الحمام وهي تلف فوطه كبيره حول جسدها و فتحت الدولاب وحدت ملابس نسائيه.. اخرجت بيجامه برموضه و ارتدتها ثم اخرجت الاسدال لكي تصلي به… صلت و كانت تبكي و تدعي ان الله يغفر لها بسبب الغلطه التي لم يكن لها يد فيها من الاساس
♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕
نزلت حور لكي تعمل له الكبتشينوا و بعد قليل طلعت له.. دخلت الغرفه لكن هو كان مازال في الحمام (فارس بيه انا جبته و علي الكومود ) .. اتاها صوته (طيب لو سمحتي يا حور طلعيلي لبس من الدولاب).. اتجهت حور الي الدولاب و فتحته لكي تخرج له ملابس…. خرج فارس من الحمام وهو يلف فوطه حول جسده و قرب منها و وضع يديه الاتنين علس الدولاب… لفت وجهها بهضه وجدته يقف امامها محاوطها و لم يتكلم (بعد اذنك يا فارس بيه ابعدت ) .. لم يعطي لكلامها اهتمام و وضع يديه اسفل دقنها(انتي عندك كام سنه يا حور ).. قالت بتوتر (ااااه تمنتاشر سنه ).. وضع يديه علي خسرها و قرب منها وهي يقول (امممم صغيره بس شكلك موزه ).. قرب منها و كان هيلتهم شفاتيها لكن…..
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية قلب من حجر)