روايات

رواية ملاك الامبراطور الفصل الرابع عشر 14 بقلم بسملة بدوي

 رواية ملاك الامبراطور الفصل الرابع عشر 14 بقلم بسملة بدوي

رواية ملاك الامبراطور الفصل الرابع عشر 14 بقلم بسملة بدوي

رواية ملاك الامبراطور الفصل الرابع عشر 14 بقلم بسملة بدوي

وقفنا المره الي فاتت أما ملاك كانت قاعده تضحك بهستريا وبتغني وكله بيبص عليها بصدمه وأسد بزهول وافتكر( مامته عشان كانت بتشرب ).
اسد بصدمه وغضب وصوت عالي …… اي الي بيحصل هنا ده .
ملاك بضحك هستيري وراحت له وقالت ….. اسد انت جيت ولا ههههه انا بيتهيقلي هههههه اسد هههههه انا عايزه شوكلت كتير واروح الملاهي وعايزه العصير الي سيرين اعطتهولي جميل اوي اوي وطعمه وحش في الاول بس حبيته انا عايزه منه تاني.
كل بص لسيرين بغضب وقال الجد بهدوء وغموض …..عصير اي الي ملاك بتتكلم عنه .
سيرين بتوتر ملحوظ وخوف ….. عععصصير ايه أنا ما اديت لها عصير هي كذابه .
ملاك بضحك هستيري وراحت لها ….. انت كذابه والي بيكذب بيروح النار وانتي وحشه وهتروحي النار وهخاصمك .
سيرين بغضب …… اسكتي ي بت .
ملاك خافت وراحت مسكت في اسد وقالت .
ملاك بخوف شديد…..هي وحشه زي اخوها صح انا خايفه .
اسد بهدوء وغموض بعد ما فهم …..قال اطلعي فوق ياملاك طلعيها ي ماما (اسد بيقول لمامه ملاك ماما ).
حياه بخوف على بنتها …..طيب خدت ملاك وطلعت.
سيرين بغضب ….اي ده انت مش هتضربها وتطردهم امال انا عامله كل ده ليه وشربتها المخدر أنهت كلامها ووقفت بصدمه من اعترافها وكله بص ليها بغضب .
اسدبغموض وهدوء راح قعد على الكرسي وحط رجل على رجل وقال كملي انا سامعك .
سيرين بخوف شديد وتوتر…ااااي اننناا ااااي قاطعها اسد بصوت عالي جدا وغضب….انتي ازاي جتلك الجراءه تعملي كده ي حيوانه.
سيرين بغضب وغيره شديده وحقد ……عشان هي خدتك مني يا اسد وهي معاها كل حاجه فللوس وعيله واخوات بيحبوها .
سيرين بحزن شديد وعياط  .  انا كنت عايزه عيله انا بابي مات وانا صغيره ومامي كل همها الشوبينج والخروجات والفلوس عمرها ما اهتمت بيا خالص عارف انا كنت معجبه بيك بس مش بحبك عشان انا علموني الي يعجبني اخده  بس في شخص اول ما شوفته حبيته بس هو مش هيرضى بيا انا اهي اهي جنات بحزن شديد وعياط….. انا اسفه انا مش كان قصدي انا بس كنت عايزاكي قويه بس انتي بنتي وانا بحبك وعمر ما في ام هتكره بنتها قاطعها  سيرين .
سيرين بحزن …..انا مش كنت عايزه كل ده كنت عايزاكي تعوضيني موت بابي بس انتي بعدتي عني انا اهي اهي انا كنت عايزاكي انتي ي مامي اهي اهي وراحت لجدها  و قالت بندم .
سيرين بحزن شديد…. انا اسفه ي جدو انا اسفه بجد وبوعدكوا كلكوا انكوا مش هتشوفوني تاني ولسه راحه تمشي قاطعتها ملاك بعدت ما فاقت وقالت
ملاك بطيبه شديده وحزن عليها …..مش تمشي انا مسمحاكي وعرفه انك مش زنبك خلاص وقالت لهم انا مسمحاها خلاص ارجوكوا م تخلوها تمشي هي عرفت غلطها قاطعتها جنات بندم واسف ودموع ……انا الي اسفه انا الي قولتلها على كده انا ام وحشه انا الي علمتها على الطمع انا اسفه سامحيني ي بنتي انا والله غلط سامحيني انا مش عرفت انا عملت كده ليه بس الشيطان غواني انا اسفه قاطعتها ملاك بطيبه …..
ملاك ببراءة وطيبه …. مش تتاسفي انا مسمحاكي وربنا احنا مش ملايكه والإنسان خطاء وانا مسمحاكي ي طنط .
جنات بصت لها بحب ….. وقالت انا ازاي كنت عايزه أأزيكي  انتي ملاك بجد زي اسمك بجد .
وكله بص لملاك بفخر وحب شديد ،واسد بص ليها بعشق وحب شديد وفخر .
الجد بهدوء وحزن ….لي كده ي بنتي انا قصرت معاكي في حاجه .
جنات بحب وحزن وندم …..انا اسفه ي بابا انا الي كنت طماعه سامحني ي بابا سامحوني كلكوا انا غلط معاكوا كلكوا .
الجد بحب ….انا مسامحك ي بنتي والكل قال إنهم مسامحنا .
حمزه وحب وندم …. وانا كمان غلط جامد بس انت ي اسد مش هتسامحني انا كمان .
تاليا والعيله بصوا لبعض باستفهام .
اسد بهدوء وبرود….. انا ماشي يا جدي عشان عندي شغل .
الجد بهدوء وغضب …اسد اسمع للاخر واحترم ابوك .
اسد باحترام …حاضر ي جدي .
الاب حمزه…. اسد سامحني اناغلط معاك جامد واسف جدا بس انا انسان والإنسان بيغلط .
اسد بقسوه …..وانا مش ربنا عشان اسامحك .
قاطعته ملاك وقالت بهدوء .
ملاك بهدوء وحب …اسد عشان خاطري سامحه هو انسان والإنسان بيغلط
اسد بهدوء عكس الي جواه…حتى انتي ي ملاك وانا حكيتلك على كل حاجه  ومع ذلك بتقولي سامحيه.
قاطعه صوت حمزه وهو مسك قلبه وقال اه اه كله اتخض وجريوا عليه واولهم اسد وهو بيقول بخوف .
اسد بخوف شديد…. باباه باباه انا مسامحك خلاص ياباباه وسند أبوه وطلعوا جناحه وطلبوا الدكتور وقال لهم  .
الدكتور بهدوء وكذب ….للاسف قلبه مش متحمل خالص ولازم ابعدوا عنه اي حزن أو انفعال أو قلق ،والورقه دي فيها علاج لازم بخده ومشا .
كله دخل لحمزه يطمنوا عليه .
اسد بحب واسف ….انا اسف ي بابا خلاص انا مسامحك ،انا اصلا كنت مسامحك بس كنت زعلان بس .
حمزه قام واخد اسد في حضنه هو وتاليا واسر وقال لهم سامحوني على اهمالي ليكوا وانى حملتكوا زنب حد تاني انا اسف وكلهم قالوا …احنا مسامحينك (اه ي جماعه سامحونا على قد ما تقدروا والله انتوا مش عارفين انتوا بتاخدوا  حسنات كتير ومش هتستفادوا حاجه لو مسامحتوش واحنا مش ملائكه احنا بشر سامحوا)    بس نرجع الروايه .
حمزه بمرح وقال على فكره انا كويس جدا بس كنت عايز اسد يسامحني والفضل كله يرجع لملاك .
كله بص بصدمه وبصوا لملاك .
ملاك بمرح وصدمه مضحكه….. ايه ايه بتبصولي كده ليه وماهو الي دماغوا ناشفه ومش راضي يسامح عمو
اسد بصدمه وحب ….ازاي .
(فلاش باك ).
امبارح بالليل .
ملاك كانت راحه تشرب مايه باليل سمعت صوت عيط جامد راحت لمصدر الصوت لاقت جناح حمزه الي الصوت جاي منه .خبطت وحمزه إذن لها بالدخول .
ملاك بحزن عليه عشان هي عارفه القصه وطيبه ….حضرتك بتعيط.
حمزه بكذب … لا بس افتكرت حاجه وحاجه دخلت في عيني .
ملاك بطيبه وحزن …. انا عارفه انت بتعيط ليه اسد حكالي .
حمزه بحزن ….هو ليه مش راضي يسامحني انا عارف اني غلط وغلط كبير كمان بس انا انسان مش ملاك .
ملاك بطيبه وحزن …. مش تزعل حضرتك وانا هساعدك  عشان يسامحك .
حمزه بفرح…. بجد هتخليه يسامحني .
ملاك بذكاء وطيبه …ايوه بص احنا هنعمل كده (على الي حصل فوق ) .
حمزه بفرح…. تمام شكرا جدا ليكي ي بنتي .
ملاك بطيبه ….مفيش اب بيشكر بنته ولا انت مش بتعتبرني بنتك .
حمزه بنفي وحب ابوي…..لا طبعا انتي زي تاليا بالظبط .
ملاك بطيبه ….تمام نام حضرتك وانا همشي بقا عشان الخطه .
حمزه بضحك ….تمام ونام وهو فرحان وقعد يدعي ليها على طيبه قلبها وقال أنا واثق أن الخطه هتنجح انت بجد ملاك اسم على مسمى ونام .
(الواقع ).
كله قعد يضحك وقال مازن بمرح .
مازن بمرح …. طلع ليكي فايده وبتخططي كمان مش في المقالب بس .
ملاك بغرور مصطنع….طبعا ي بني ده انا ملاك
كله قعد يضحك.
اسد استاذن ولبس وركب عربيته وراح المكان السري بتاع كل يوم .
اسد دخل المقر الي هو مقر المخابرات (ايوه اسد بيساعد  البوليس برافو عليكي قولتوا في الكومنتز ????????❤️).
ودخل بهيبته ووسامته ودخل المكتب بتاع اللوا وقال.
اسد بهدوء وبرود….. حضرتك طلبتني .
اللوا بفخر …. ايوه ي اسد طلبتك انا بجد فخور بيك ومش خنت ثقتي واحنا قبضنا عليهم خلاص وهما في السجن وخلصنا منهم ومن شرهم .
اسد بهدوء وبرود…. انا رايح السجن اطمن وسابه و مشا بغرور قاطعه اللوا وهو بيقول .
اللوا بفخر…. مكتبك جاهز ي حضرت المقدم .
اسد بهدوء واحترام …..تمام ومشا
اللوا بفخر…. ليه حق يتغر ده خلص اصعب مهمه  في اسبوع الي احنا قعدنا فيها في 5سنين
وراح السجن وشاف إلياس .
اسد بهدوء وبرود …. اي رايك في مكانك الجديد .
إلياس بص ليه بحزن شديد  اسدحزن عليه .
ودخله ،وقال انت الي عملت كده في نفسك .
إلياس بحزن …. انا مش عارف  اقول اي بس انا تعبان ايوه انا تعبان وعايزك تسامحني عشان ايامي في الدنيا معدوده قدامي سنتين عايزك تسامحني قبل ما اموت،وخلي ملاك تسامحني هي كمان بس انا كنت بحبه جدا قاطعه اسد بغضب وغيره وقال له …ايه ،ضحك إلياس ….وقال بس ملاك مش تستاهل حد زي انا عايزك ي اسد تخلي بالك منها هي طيبه اوي وشافت مني كتير سامحوني وانفجر في العياط وقال مش عايز اموت كده عايز اموت وانا فرحان  اني هروح الجنه مش عايز اروح النار  سامحوني وادعولي وانا كل ثروتي لامي واختي و25%للجمعيات الخيريه وقعد يعيط جامد انا بقيت بصلي ي اسد بس وربنا مش زنبي كل الي عملته في حياتي انا مفيش حد علمني وقال ليا ده صح وده غلط بس حسيت براحه كبيره ايوه انا بصلي سامحوني اسد عشان خاطر ربنا طلعتي من هنا انا عايز اموت بينكم عشان خاطري ي اسد وقعد يعيط
اسد بطيبه …. خلاص ي إلياس مفيش راجل بيعيط انشف وان شاء الله هتخف وهترجع احسن من الاول .
إلياس بأمل…. ياريت يا اسد عايز أكفر عن اغلاطي انا غلط كتير ي اسد عايز بس أكفر عنها بس .(صلوا ي جماعه وارجعوا لربنا انت مش عارف انت هتموت امته والي بيقول أنا صغير الايام دي في آلاف الشباب والعيال الصغيره بتموت وانت مش هتقول لربنا انا صغير صلوا وارجعوا لربنا مهما عملت ربنا هيسامحك ويغفر لك ربنا هو الغفور الرحيم )بس نرجع الروايه .
(Basmala badwy ????)
اسد قال له بس انت هتتعاقب الاول هتتسجن 8 شهور عشان لكل خاطى عقاب .
إلياس بحب اخوي …..وانا موافق بس اطلع من هنا واقعد معاكوا قبل ما اموت واعوض اختي وامي  من تقصير مني .
وأسد سابه ورجع القصر وعدى 5شهور وطلب ايد ملاك ومراد طلب ايد تاليا وجاسر طلب ايد سيرين واريان طلب ايد ملك وفهد طلب ايد رحيل صحبتهم واريان طلب ايد جناصحبتهم ( وطلعوا كلهم بيحبوا بعض في السر ????????❤️).
يتبع…..
لقراءة الفصل الخامس عشر والأخير : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى