روايات

رواية ملاك الامبراطور الفصل الخامس عشر 15 والأخير بقلم بسملة بدوي

 رواية ملاك الامبراطور الفصل الخامس عشر 15 والأخير بقلم بسملة بدوي

رواية ملاك الامبراطور الفصل الخامس عشر 15 والأخير بقلم بسملة بدوي

رواية ملاك الامبراطور الفصل الخامس عشر 15 والأخير بقلم بسملة بدوي

عدا شهرين واليأس خرج من السجن واعتذر من الكل ومن ملاك بالأخص وسامحته وحب واحده وهي كانت بتحبه من زمان .
والنهارده فرح اسد وملاك
في الصباح .
ملاك كانت نايمه في غرفتها بشكل مضحك وفجاه دخل عليها البنات وضحكوا على منظرها وبصوالها بخبث وقالوا في صوت واحد حريقاااااا
ملاك بصريخ وجري وقالت …… يالا بسرعه هنموت هنموت عايزه اتجوز انا لسه صغيرااااا وثواني وبصت مش لاقيت حاجه وبصت لهم بشر وقالت .
ملاك بشر ……. وربنا ما انا سيياكوا ي كلاب البحر وقعدوا يجروا ورا بعض ويضحكوا  .
تاليا بهبوط وفرح ….. بس بس معتش قادره خلاص  فرحانه جدا جدا بجد اخيرا في فرح في ام العيله دي( تؤ مش تاليا دي انا ????????????❤️)قاطعتها حياه وهي بيقول بدموع .
حياه بحب شديد ودموع ….. مش مصدقه أن النهارده فرحك عشت وشفتك عروسه ي روحي .
ملاك بمرح….. مامي عشان خاطري م تبكي والله مهلبس ولا هروح هه .
تاليا بصراخ مضحك ….لا لا لا والنبي عشان خاطري ولا اقولك عشان خاطر الفستان السواريه عايزه اروح فرح فراااااح ي ناس  .كله قعد يضحك عليها وعلى طفولتها وقالت .
تاليا بضحك….. يالله يجماعه معتش في وقت وعمو سليم تحت مش طايق نفسه وماهيصدق يالا . makeup artistجت وعملت لملاك ميكب سميبل رقيق وبسيط وكانت أقل ما يقال عنها انها فاتنه ولبست فستانها الأبيض كان طويل محتشم وجميل جدا جدا وفردت شعرها الاحمر الناري كانت فاتنه وفي المساء دخل الأب عشان  يجيب بنته وقال بدموع .
سليم بدموع وحزن عشان بنته هتسيبه وتروح مع جوزها …..ملاكي بسم الله ماشاء الله تبارك الله عليكي ي روحي قمر لا انا غيرت رأيي ومش هخليكي تتجوزي كله بصله بصدمه .
تاليا لسه هتتكلم قاطعوها البنات كله في صوت واحد….لا لا عايزين نروح فرح فراااااح وقعدوا يضحكوا وقال سليم بحب شديد وحزن …. كبرتي ي ملاكي خلاص وملاك مسحت دموعه وقالت  مش تبكي ي بابي انا هروح الفرح وارجع هنا تاني مش تخاف كله ضحك عليها وتاليا قالت .
تاليا بضحك…. اي مش سمعتك وأبيه هتعملي فيه ايه دا حالف ما يخرجك من القصر هههه .
ملاك بمرح غضب مضحك …. نعم نعم بكره هنشوف ههه قال مش هخرج قال ههه .وكله قعد يضحك والعربيه بتاعه العريس جت وكلهم نزلوا ليه وأسد اول ماشاف ملاك قعد يبص عليها بحب وعشق شديد وهيام وهما الاتنين عينيهم بس الي بتتكلم واقفين قدام بعض .
سليم بغيره وحمحه ….. احم احم بنتي امانه عندك  ي اسد دي جوهرتي وجوهرته عيله الجارحي تمم واه لو اشتكت منك بس قاطعه اسد بهدوء .
اسد بهدوء…. مش تقلق ي عمي ملاكي في عيوني وقلبي دايما وخد ملاك وركبوا العربيه ووصلوا القاعه وكل الأنظار كانت عليهم والصحافه وكل كان بيبص على الملاك الي دخل وأسد دخل بغرور وبرود وهيبه والنساء عيونهم هطلع قلوب خلاص .
وكان اجمل يوم في حياتهم
وبعد سنه .
ملاك وكانت بتجري ورا ولد وبنت وبتقول بغضب طفولي جعلها لطيفه …… ادااااام  نووووورمال  مين الي عمل كده في المطبخ ميييييييين .
قاطعها اسد بعشق وضحك ….. مالك ي روحي عملوا فيكي اي الشياطين دول .
ملاك بغضب طفولي….. بوظوا المطبخ ي اسد .
اسد بضحك وحب …. خلاص ي روحي هخلي سماح تعمله هدي بس انتي اعضاءك .
ملاك بحزن مصطنع…..يا اسد مش قاصدي كده قصدي ميين الي اكل النوتيلا بتاعتي .
اسد بصدمه مضحكه….نعم .
ملاك بمرح…. يا اسد اكلوا النوتيلا بتاعتي الله .
اسد بغضب مصطنع ….. والله .وقال في سره طفله بتربي طفله
ملاك بخوف مضحك …. مالك ي اسد انت هتتحول .
اسد بهدوء مزيف وطلع يجري وراها وقعدوا يضحكوا وثواني وجه ادم ونورمال أولادها.
ادم ونورمال ببراءه ووشهم مليان شوكلت كتير .
ادم بغيره مضحكه…. مامي تعالي هنا العبي معايا مش تلعبي معاه .
نورمال بغيره مماثلةمضحكه….اه تعالي يبابي العب معايا .
اسد وملاك نصوا لبعض وانفجروا في الضحك .
ملاك بحب شديد….. مين يصدق أن كل ده يحصل فعلا عوض ربنا حلو .
اسد بص ليها بعشق وحب شديد…. صح ي روحي وبعدين قال يالا عشان هنروح النهارده عندنا القصر.
ولبسوا وراحوا القصر  واه نسيت اقولكوا إلياس خف وبقا كويس وخلف حياه ونيران على اسم زوجته عشقه وعرف أنه كان مش بيحب ملاك كان تعود بس وهو من النوع المتملك ،وتاليا ومراد خلفوا فراس ،جاسر وسيرين خلفوا ميان ، اريال وملك ميرال واسر وجنا احمد وفهد ورحيل الماااس  .
وعاشوا في تبات ونبات وخلفوا خلاص صبيان وبنات ????????❤️.
(نهايه سعيده نوفيلا ملآك الامبراطور)????????❤️
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى