روايات

رواية بنت فوق الثلاثين الفصل السابع 7 بقلم ميرفت السيد

رواية بنت فوق الثلاثين الفصل السابع 7 بقلم ميرفت السيد

رواية بنت فوق الثلاثين الجزء السابع

رواية بنت فوق الثلاثين البارت السابع

رواية بنت فوق الثلاثين الحلقة السابعة

قرار زينة🤔
زينه قالت: قراري يا عمار انا موافقة
بس ليا شروط
ابتسم والسعاده بانت في عينيه وقال : انا تحت امرك في اي حاجه
قالت له: اولا فتره خطوبه
قال لها وايه لزومها انا فهمتك الوضع ومستعد اتجوز دلوقتي حالا لو تحبي ما فيش داعي للانتظار
قالت له :معلش ليا أسبابي
قال لها اوك وايه تاني؟
قالت له طبعا الشبكه والمهروالمؤخر والقايمه والحقوق دي كلها مفروغ منها
:طبعا اكيد ماشي كدة احنا اتفقنا
:لا ياعمار لسة اهم شرط 🙂

 

 

ايه هو؟
: الفلوس الي وعدتني بيها عند نهاية السنة 🙄
مالها؟
:هاتكتبلي بيها ورقة كضمان عند محامي 😎
قالها كلمتي ضمان ولكن دة حقك ولازم تضمنيه بالشكل الي يريحك انا موافق 😌
:تمام ياعمار هاتيجي تتقدم لاني واخواتي بكرة الخطوبة اخر الاسبوع في فيلتكم
قالها: فكرة ممتازة كل الي قلتيه تمام ومافيش اي اعتراض ولكن
:ولكن ايه ؟
قال: شروطي انا بقى🧐
:قول اتفضل
قالها :لا دي واحنا بنتغدا سوا بعد الشغل 🙂
خرجت على مكتبي الجديد وهو كان مكلف واحد من الموظفين القدامى يفهمني كل حاجه في الشغل وكل الموظفين يساعدوني ويفهموني الشغل و نظامه بصراحه الموظفين كلهم على قدر من الثقافه والرقي وما فيش الغيره او ان حد يبخل بمعلومه على حد جديد في المكان
خلص اليوم كان لذيذ وبعدين بقى عمار جه اتطمن على الشغل وبعدين قال لي يلا بينا ومشي جنبي قدام الموظفين ونزلنا في الاسانسير قلت له انا حاسه ان كلهم مستغربين قال لي الكل عارف انك معرفه وبكره يعرفوا اننا هانتخطب ونتجوز فمش هيبقى في حاجه غريبه متشغليش بالك #M_s الموظفين هنا عندي كلهم ما فيش حد يقدر يقول ايه ده او ليه كدة انا مش بقبل بأي تجاوز وهما عارفين طبعي كويس دة مكان شغل فقط ما حدش له دعوة بأي حاجه بتحصل
رحنا على مكان هادي تقريبا كان حاجز المكان لينا احنا بس مكانش في حد غيرنا المكان كان برايفت وهادي بدأيتكلم بعد مااتغدينا بدأ يقول الشروط واللي هي كانت اغرب من كل الي عرفته قبل كدة 😳😳😳😳😳

 

 

قالي :زينة انا شروطي ممكن تبان غريبة ومعقدة بس بكرة تفهمي الغرض منها
قلتله :من يوم ماعرفتك وكل الي بيحصل غريب اتعودت خلاص😂
قالي بابتسامته: معلش استحملي🙂
شوفي ياستي مهما يحصل بيننا مفيش مخلوق يعرف
وتاني حاجة معنديش بيات برة اهلك لو عاوزاهم يعيشو معانا على راسي 🤗 بس تروحي انتي تبيتي لا وانا قربتهملك واخوكي من النهاردة #M_s هايبات معاكم
واخر طلب اوضة نومنا هتختاريها بنفسك وهاتغيري ديكور الدور الخاص بيا بالفيللا على ذوقك مش هاتسيبيها خالص تحت أي ظرف ومهما حصل فهماني دة اهم شرط
😳😳😳😳😳
اتحرجت بشكل غير عادي ووشي احمر 😔☺️
قالي اتفقنا 🤔
قلتله :اتفقنا 🤝
صمم انه هايبعت لأمي واحدة تراعيها وتخدمها
ووصلني لحد البيت
واخويا رجع ودة فرح ماما وفرحني جدا
حكيت لماما انه عاوز يتجوزني وبس واني موافقة ماما فرحت وعيطت وقالتلي برضه اتأكدي من قرارك الاول متنبهريش بكل دة
قلتلها اني فكرت وموافقة

 

 

اتاريه طلب ايدي من زياد اخويا واتصلت باخواتي عشان يحضروا
وتاني يوم كان بيتقدم وجايب اخواته وقرينا الفاتحة وعدا الاسبوع واتخطبنا بحفلة عائلية جميلة واخواته البنات كانو لذاذ ولطاف جدا وإيمان اتعرفنا اكننا ماتقبلناش 😁 وكل مانبص لبعض نضحك
لبسني الشبكة الي اخترتها من كتالوج وباس ايديا وبدأت احس بمشاعر غريبة يمكن السعادة بتخلينا عاوزين نحب الي يفرحنا ويفرح قلوب أحبابنا 🤗
رجعت افتكر الوضع خوفت افرح😭
ياتري بكرة مخبي ايه مع عمار 🥺
استعدو للمفاجٱت 🤗

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية بنت فوق الثلاثين)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى