رواية سأحبك بالتاكيد الفصل الأربعون 40 بقلم توتة
رواية سأحبك بالتاكيد الجزء الأربعون
رواية سأحبك بالتاكيد البارت الأربعون
رواية سأحبك بالتاكيد الحلقة الأربعون
عمر بدأ يفوق وبيتكلم وهو مش مركز : ايه الدلع ده كله .. أنا مش متعود على كده
ميرنا : وحياة أمك … وانتي مين وازاي دخلتي هنا
قام عمر اتنفض من مكانه بيستوعب ايه اللي بيحصل
_: موري انزل يلا … انت عارف انا بقالي قد ايه مشوفتكش
ميرنا قامت من مكانها بعصبيه وشدتها ووقفت قدامها : اه يا بنت المستفزة … انتي مجنونه يا بت … انتي مين وازاي دخلتي هنا
_: دخلت من الباب … وسعي بقا عايزه اسلم على موري
ميرنا : تسلمي على مين يا عنيا … لاء انتي شكلك عايزه حد يفوقك … والله م هسيبك يا بنت المستفزيين
قالت كلامها وشدتها جامد من دراعها بس كانت بتقاوم علشان متخرجش من الاوضه بس ميرنا كانت بتعافر علشان تخرجها من الاوضه وبالفعل طلعتها بقوه متعرفش هيا جابتها منين وقفلت الباب وبصت لعمر
عمر صفر وقال : الله عليك يا فخر العرب
ميرنا فضلت بصاله بشر وهو اتكلم : أنا مليش دعوه … أنا معرفش دخلت ازاي ولا جت امتا اصلا
ميرنا : مين دي وازاي دخلت هنا وليه بتدلعك … اذا كان أنا مراتك عمري م دلعتك … وبعدين ايه الكلام اللي قولته ده ساعت أما كانت بتفوقك
عمر : وحياتك عندي بحسبك انتي اللي بتصحيني … أنا قولت في نفسي انتي عمرك م صحيتيني كده اصلا
ميرنا : هااار اسود … انت كمان مش عارف تميز نبرة صوتي
عمر : وربنا كنت نايم تقريبا … هو يوم باين من أوله والله
ميرنا : مين دي
عمر : بنت عمتو اللي ماما قالتلك عليها
ميرنا : وازاي تدخل اوضتك فهمني … أنا اصلا افتكر اني شوفت السحنه دي قبل كده
عمر : اه يا حبيبتي م هي جت فرحنا
ميرنا : ااه … اللي كانت لازقه فيك دي وانا عديتها بمزاجي
عمر : الله ينور عليكي
ميرنا : برضو مقولتش دخلت ازاي
عمر : م هيا قالتلك دخلت من الباب
ميرنا : انت هتستهبل
عمر : م أنا مش فاهمك
ميرنا : ليه تدخل اوضتك اصلا … بتاع ايه ده اصلا
عمر : معرفش والله علمي علمك
ميرنا : أنا فهمت ليه لين قالت دي هتبقى مدعكه … والله العظيم لو في تصرف معجبتيش لهمشيها مدغدغه … وانت لو بصيتلها ولا اتعاملت معاها مش هعديهالك
عمر قرب منها : الغيره بتطلع من عينك يا عم الغيران انت اعسل
ميرنا : أنا مبهزرش
عمر : ولا أنا بهزر … سيبك بقا من زفته دي وتعالي اقولك حاجه حصلت امبارح
ميرنا : مش عايزه اعرف شكرا
عمر : متبقيش قفوشه الاه … تعالي بس
ميرنا : متقربش اكتر من كده لاحسن ااا…
عمر : هتعملي ايه يعني … ولا هتعملي اي حاجه
ميرنا : عمر ابعد والنبي بقا
عمر : تؤ … مش هبعد … هاتي بوسه الاول
ميرنا : ده بعينك
عمر : خدي روحي كلها مش عيني بس
ميرنا : عمر بقا … بطل برود
عمر : ششششش
كانت منال تحت مع الضيوف وكانوا بيرحبوا ببعض عادي يعني
منال : انتي ايه اللي طلعك فوق يا سلمي
سلمي : كنت بصحي عمر بس في غوريلا ظهرتلي
منال : مهو مينفعش تطلعي اوضته تصحيه … مراته دي تبقي ايه يعني
سلمي : م انتي عارفه يا طنط اني لما باجي بصحيه
منال : لاء يا حبيبي … دلوقتي هو متجوز مينفعش تصحيه
_: سلمي متعمليش كده تاني
سلمي : حاضر أنا مش قصدي حاجه يعني
نزلت لين وسلمت عليهم
عمتها وبناتها الاتنين وابنها وعمها كان جاي يسلم عليهم لوحده ويمشي تاني
لين : ليكوا وحشه والله … وقالت في سرها (استغفر الله العظيم يارب)
_: وانتي كمان يا حبيبتي
نبعد شويه ونرجع نشوف مالك حصله ايه
مالك : انتي بتقولي ايه .. بقولك اصبري شويه كمان بس … انتي صبرتي كتير مجاتش من الفتره دي
_: اديك قولت صبرتي كتير وانا بصراحه مش بايدي حاجه … انت كل شويه تقولي اصبري شويه لحد م خلاص
مالك : بنت عمي ماتت مينفعش اجي اتقدملك بعد موتها بشهر … أنا كده هكون بجح
_: وانا مش هقدر ارفض العريس اللي متقدملي … انت عارف بيقبض كام في الشهر ولا حتى تعرف هيجيبلي شبكه بكام
مالك : اه … قولي بقا كده … الحمد لله أن ربنا بينلي حقيقتك قبل م اقع فيكي … انتي بجد متنفعيش تكوني زوجه ليا ولا ام لعيالي
_: انت مكلمني علشان تقولي الكلمتين دول ولا ايه
مالك : كنت هطلب منك تستني شهر واحد بس على الاقل اعرف افاتح بابا في الموضوع … بس خلاص دلوقتي مستحيل
_: أنا استنيت كتير … بقالي ٣ سنين معاك … كل شويه اصبري على م اظبط اموري … خلاص لازم اشوف حياتي بقا … بعد اذنك امسح رقمي ومتكلمنيش تاني
مالك : ده اللي كان هيحصل قبل م تقولي
قفل معاها وهو مش قادر يصدق اني دي حب ٣ سنين … ده كان بيعشقها بجد وكان كل وقته ليها … افتكر ندى … اللي كانت مستعده تفديه بحياتها … استغبى نفسه اوي وحس أنه خسر حاجات كتير اوي … طب أنا عايز اشوفها … اظن ان الحاجه الوحيده اللي هتفرحها اني اروح ازورها
فضل يمشي لحد م وصل لقبرها ووقف عنده وحط عليه ورد
مالك : أنا عارف انك شايفاني … أنا آسف يا ندى … اتمني تسامحيني … أنا كان المفروض اقدر حبك ليا … أنا عارف ان ده مش وقته واني لو كنت قولت الكلام ده في وقت تاني كان زمانك عايشه … وعارفه أنك مبسوطه دلوقتي … وكنتي تتمني لو حسيت بيكي وانتي عايشه … أنا اكتر واحد متأثر بموتك والله … ده انتي موتي بين ايديا … الكل بيحملني مسؤولية اني السبب في موتك … وبصراحه معاهم حق … بس لو كنتي قولتيلي أن بعدي هيموتك كنت فضلت قريب منك ومعاكي علطول … انتي اغلى انسانه في الحياه ومكونتيش تستاهلي واحد زيي … أنا بحبك اوي يا ندي … بحبك بجد … ياريتني كنت قولتلك الكلام ده وانتي عايشه ياريت
عند عمر وميرنا نزلوا رحبوا بضيوفهم واستأذنوا يروحوا الشركه ولين استأذنت تروح كليتها
ساره ( اخت سلمى ): سلمى
سلمى : عايزه ايه
ساره : بلاش الحركات بتاعتك دي عمر مش هيسيب مراته عشانك … انتي كنتي قدامه لو كان عايزك مكانش سابك
سلمى : يعني انا مصدقت خلصت من هاله تطلعلي دي
ساره: دي بقا مش زي هاله … دي مراته خلاص … يعني مهما اتشقلبتي أو اتنططتي مش هتعرفي تفرقي بينهم
سلمى : دي حيوانه … فضلت تخرجني من الاوضه وتزقني وهو قاعد ولا عمل حاجه
ساره : م بصراحه معاها حق … واحده بتصحي من نومها تلاقي واحده بتصحي جوزها … عايزاها تعمل ايه يعني
سلمى : أنا اللي هعمل
ساره: حبيبتي … مش هتلحقي اصلا … احنا مش قاعدين علطول
سلمى : اكيد مش هنسافر علطول … قدامنا اسبوع مثلا
عند ميرنا وعمر
ميرنا : عمر م بلاش نرجع البيت طول م قرايبك دول هنا
عمر : ازاي يعني
ميرنا : مش عايزه اقعد هناك … طول م بنت عمتك دي هناك
عمر : يعني هما جايين وانا امشي .. وبعدين سلمى اخرها الشويتين دول
ميرنا : خلاص اول م نروح البيت نطلع على اوضتنا ومننزلش غير أوقات بسيطه
عمر : اللي تشوفيه ويريحك أنا موافق عليك
في بيت عمر كانت سلمى مع منال في المطبخ بتساعدها لو محتاجه حاجه وكانت بتلف بحلة مايه سخنه وخبطت في منال والمايه وقعت على سلمى ووطت لقدام بسرعه
سلمى : اووووف … دي سخنه جدااا
منال : خليكي زي م انتي واقلعي التيشيرت
سلمى : مش معايا غيره هلبس ايه
منال : استني هجيبلك بيجامه من لين
طلعت منال اوضة لين وفتحت الدولاب علشان تجيب بيجامه وهيا بتدور لاحظت أن في صوره مطبوعه وخدتها تشوفها واتصدمت لما لاقتها للين في وضع حــ ـرج و…….
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية سأحبك بالتاكيد)