روايات

رواية بنت فوق الثلاثين الفصل الخامس 5 بقلم ميرفت السيد

رواية بنت فوق الثلاثين الفصل الخامس 5 بقلم ميرفت السيد

رواية بنت فوق الثلاثين الجزء الخامس

رواية بنت فوق الثلاثين البارت الخامس

رواية بنت فوق الثلاثين الحلقة الخامسة

قال لها بشرط انك تتجوزي

قلت: هاتجوز مين ؟

قال :ما تستعجليش هقولك وافهمك كل حاجه في الوقت المناسب المهم دلوقتي انك تبقى كويسه انتي وماما واول ما تخرجومن هنا بالسلامه وترجعي على شقتك الجديده وتستلمي شغلك الجديد نتكلم

 قلت له لا ما فيش اي اتفاق هيتم الا ما اعرف كل حاجه

 قال ما هو ما ينفعش اقول لك دلوقتي الا على الاساس بس المبدأ لو انتي موافقه عليه الباقي كله سهل ولو ماوافقتيش برضه الشقه هديه مني وتعويض لانك هتشتغلي معايا

 واستأذن ومشي سابني محتارة مش فاهمة حاجة خالص

بعد يومين والدتي بقت كويسه وانا كويسه و خرجنامن المستشفى وعمار وصلنا لحد الشقه وطلب مننا نرتاح وبكرة هايبجي يتطمن ويجيب عقد العمل معاه

الشقة جميلة بمكان راقي ومجهزة وكل شيء فيها حتى الأكل

 

 

 

 

 

 

 

 

 

معرفتش انام بسبب اني متعودتش على المكان وبافكر بعمار وايه الشخص الغريب دة

#M_s

وقفت بالبلكونة اتفرج على المكان اكتشفت ان الشقة في وش فيللا عمار وأهله مباشرة واقدر اكشفهم بسهولة عرفت لما شفته داخل الفيلا

وشفت بنوتة جميلة بتهزر معاه اعتقد انها اخته

عشيت والدتي وحاولت انام مقدرتش الصبح لقيت عمار بيتصل وبيستأذن بالحضور

جه معاه العقد وطلب مني اراجعه ومعاه شيك بالراتب السنوي

طلبت منه قبل اي حاجة يفهمني ابتسم وطلب من والدتي اننا نخرج عشان نتكلم على الشغل

خرجت معاه لاني عاوز. افهم لقيته طالع بالاسانسير لاخر دور الروف الي بالعمارة اكتشفت ان الروف عبارة عن جاردن جميلة ومكتبة خاصة بعمار

فضلت اتفرج عالجمال قد ايه مكان مريح وروعة والكتب من كل العالم مكتبة ثروة بجد

وفي شقة صغيرة طبعا مادخلتهاش بس واضح انها قصر صغير وعامل قعدة صغيرة بصراحة روف ملكي 🤗

قلتله انت شاري الروف ولا العمارة

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

قالي بابتسامة : العمارة بتاعتي 🙂

نعم دي احلوت اوي 😒

قعدت وهو كمان بعد ماجابلي نسكافيه

قالي انا مستعد اقولك على كل حاجة

بس مترديش غير لما تفكري كويس

 وصارحني بكل حاجة

اولا انا عاوزك تعرفي كل حاجة عني وحكالي عن تاريخ عائلته وتاريخه كله

وبعدها قالي انا بحكيلك كل دة عشان العريس يبقى انا ☺️

بس الي عرضته عليكي والي لسة هاقدمه مقابل انك تتجوزيني سنة كاملة مهما حصل ماتطلبيش الطلاق زي الي قبلك وبعد السنة كملتي او ماكملتيش ليكي ٥ مليون جنيه 😇

#M_s

😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳

دة حالي مش قادرة انطق وواخدة وضعية 😳

قالي طبعا بتقولي فرصة بس وراها ايه 😁

على فكرة انا اعجبت بيكي يوم الحادثة واعجابي زاد لما عرفت ظروفك وحسيت انك هاتكوني مناسبة للي انا عاوزه

 

 

 

 

 

 

للاسف يازينة مش هتعرفي الا ليلة الدخلة وقت ماتكوني مراتي🙂

فكري وانا تحت امرك بكل الاحوال حتى لو ماوافقتيش هاتشتغلي وتعيشي هنا

قلتله طيب ممكن الموضوع دة يتأجل عالاقل بس فترة تأقلم على كل حاجة بتحصل

قالي قدامك شهرين بعد الشهرين هاسألك وياتردي باه او لا

اه والشغل هتنزليه من يوم الاحد يعني يومين وتجهزي

ونزلنا هو روح وانا دخلت وانا تايهة محتاجة افكر بهدوء وافهم او احاول اني افهم

وفجأة جالي تليفون هايغير كل حاجة …..

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية بنت فوق الثلاثين

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى