روايات

رواية أحببت طفلتي الفصل الثامن 8 بقلم مروة جلال

 رواية أحببت طفلتي الفصل الثامن 8 بقلم مروة جلال

رواية أحببت طفلتي الفصل الثامن 8 بقلم مروة جلال

رواية أحببت طفلتي الفصل الثامن 8 بقلم مروة جلال

رحيم لما سمع كلام ميرنا كان قلبه بيدق أوي وجري بسرعة من غير ولا كلمة
رحيم وصل المستشفى ولقي أن فعلا فيه حريق كبيرة فيها
دخل بسرعة والناس كلها بتصوت ووصل عند باب مني والله مقفول بالمفتاح بدأ يكسر فيه لحد ما فتحه ودخل لقي مني مغمي عليها شالها وطلع بيها برة بسرعة
رحيم : أنا آسف يا حبيبتي أوعدك اني مش هسيبك تاني أبدا
وصل بيها لحد الفيلا وطلب دكتور علشان ييجي ده كله تحت أنظار مامته اللي هتموت من الغيظ
ميرنا بخوف : هي مش بتصحي ليه
رحيم حاول يخفف عنها بالكلام : هي هتصحي صدقيني بس الدكتور ييجي بس وكل حاجة هتبقي تمام
الدكتور وصل ودخل علشان يكشف علي مني وطلع بعد فترة قصيرة
الدكتور : حصلها ضيق في التنفس هكتبلها علي شوية أدوية تاخدها وهتبقي تمام
رحيم : تمام شكرا يا دكتور
رحيم أخد الروشتة وراح علشان يجيب الدوا وميرنا دخلت علي مني
ميرنا ببكاء: انتي هتسيبيني
مني فاقت بعد ما سمعت صوتها وضغطت علي ايديها
ميرنا بعدم تصديق : انتي فوقتي صح انتي مش هتسيبيني فعلا
مني بهمس :مش هسيبك … رحيم فين
ميرنا مسكت ايديها : رحيم بيجيب الدوا وجاي
رحيم وصل وميرنا أول ما سمعت صوت الباب جرت علشان تقولوا أن مني فاقت
رحيم  بفرحة: مني انتي كويسة
مني بصوت ضعيف: آلاء
رحيم باستغراب: مالها آلاء
مني بصوت ضعيف : آلاء هي اللي عملت فيا كده
رحيم بغضب : طب ورحمة أبويا ماأنا سايبك يا آلاء
رحيم نزل بغضب شديد ووصل لبيت آلاء
والدة آلاء : خير جاي ليه مش كفاية اللي انت عملته
رحيم : نادي لبنتك
والدة آلاء: ايه نادي لبنتك دي .. هو انت داخل زريبة
رحيم قعد على الكرسي وحط رجل علي رجل : أيوة داخل زريبة إخلصي ناديلها بدل ما أفضحكوا يا عالم ****
آلاء سمعت صوته وطلعت بخوف : صدقني يا رحيم أنا ماعملتش حاجة
رحيم بمكر : هو انا قولت انك عملتي حاجة
آلاء بخوف: أومال انت جاي ليه
رحيم بابتسامة : علشان أعمل انا الحاجة
آلاء : مامتك هي اللي قالتلي اعمل كده علشان مني دي عملالك عمل
رحيم بسخرية: ماشاء الله عملالي عمل ده…. انا بقي عملكوا الاسود يا آلاء
رحيم قرب منها
آلاء بخوف: انت هتضربني
رحيم : للاسف ما بضربش ستات بس الستات بيضربوا ستات عادي …. أدخلي يا أم علاء شوفي شغلك
أم علاء هي واللي معاها نزلوا ضرب في آلاء ومامتها
رحيم راح بسرعة الفيلا
رحيم بصوت عالي : يا ماما انتي فين
ميرنا نزلت بسرعة : مامتك أخدت هدومها ومشت
رحيم بغضب: أحسن برضو
ميرنا : دي مهما كانت والدتك
رحيم بحزن: ولو عرفتي أنها هي اللي عملت كده في أختك هتقولي إيه
ميرنا بحزن؛ اللي أعرفه أن الأمهات بيحبوا الخير لأولادهم اول مرة أشوف أم كده
رحيم بابتسامة حزينة : مني عاملة ايه دلوقتي
ميرنا : بخير الحمدلله ..أكلتها وادتها الدوا ونامت
ميرنا ؛ هو أنا ممكن أطلب منك طلب
رحيم : اتفضلي
ميرنا بابتسامة: ممكن أقدم في مدرسة هنا
رحيم : انتي خلاص قررتي تستقري هنا
ميرنا بحزن: وانا مين ليا هناك
رحيم : خلاص هاتي الأوراق بتاعتك وانا هقدمهالك في مدرسة
ميرنا : مش عارفه أشكرك ازاي
رحيم بابتسامة: لا شكر علي واجب يا ميرو وبعدين انتي هنا الصغيرة بتاعتنا يعني دلوعة العيلة يعني تطلبي الطلب ويُجاب علي طول
ميرنا بابتسامة: ربنا يخليكوا ليا … انا هطلع أنام بقي
رحيم : تصبحي علي خير
رحيم طلع أوضة مني ونام جمبها علي السرير وحضنها
في اليوم التالي
مني صحيت لقت نفسها في حضنه إتكسفت بس فضلت تبصله وهي سرحانة فيه وفي الشعور اللي بدأت تحسه من ناحيته
رحيم : هتفضلي سرحانه فيا كده كتير
مني بخجل: انا لا عادي يعني
رحيم حاول يغير الموضوع لما حس باحراجها : عاملة ايه دلوقتي
مني بابتسامة: أحسن بكتير .. الحمدلله
رحيم  : الحمدلله .. طب هقوم انا بقي آخد شاور
مني بخجل: هو انت كنت معايا هنا طول الليل
رحيم بضحك : أيوة مش انتي مراتي برضو وبعدين اتعودي علي كده خلاص أنا مش هسيبك تاني أبدا
قال كلمته وراح يآخد الشاور
مني بابتسامة: أنا شكلي حبيتك
عند ملك
ملك : انا هحور عليكي بس ليه يا ست الكل
والدة ملك : يعني يا مايلة مفيش حد في حياتك خالص
ملك وهي بتاكل : أوعدك لو فيه هتبقي انتي اول واحدة تعرف
والدة ملك : وهيبقي فيه ازاي وانتي ماوراكيش غير الاكل
ملك : انا باكل دلوقتي بس علشان زعلانة
والدة ملك : وانتي فرحانة بتعملي ايه
ملك : باكل برضو
والدة ملك : الناس بتاكل علشان تعيش ودي لتعيش علشان تاكل يارب … المشكلة انك رفيعة اللي يشوفك يقول اننا حارمينك من الاكل
ملك : خمسة وخميسة ايه يا أمي بتحسدي بنتك .. دي أخلاقك يا فخر الأمهات
والدة ملك : انا هقوم علشان ما أموتكيش دلوقتي
ملك : اقفلي الباب وراكي يا مامي
فجأة الباب خبط ووالدة ملك فتحت لقت شاب وسيم أوي
محمود: هو ده بيت الانسة ملك
والدة ملك في نفسها ما البت طلعت مش سهلة اهي
والدة ملك بابتسامة: أيوة هو اتفضل يابني
ملك طلعت من اوضتها
ملك باستغراب: ايه اللي جابك
محمود: سيبينا لوحدنا شوية يا طنط
والدة ملك: ماشي يابني
محمود : فيه حد يقول لحد ايه اللي جابك … هفضل أعلم فيكي لحد امتي
ملك : ما تخلص يا عم وتقول ايه اللي جابك
محمود : جاي أجيبلك دي
ملك : دي السلسلة بتاعتي
محمود: وقعت عندي في العربية
ملك : وعرفت عنواني ازاي
محمود : اللي يسال ما يتوهش عن اذنك علشان ما ينفعش اقعد معاكي لوحدنا
ملك بابتسامة: شكرا
محمود بابتسامة: مع السلامة
والدة ملك : مشي ليه … بس الوله جرئ هيطلب ايدك امتي
ملك بهيام : هي الحياة كده ليه بقي ليها لون تاني
والدة ملك : البت اتهبلت بس مش مشكلة الواد حلو
عند بدر
بدر : أنا قررت أجرب يا فندم
اللواء: هتعرف تجيبلي معلومات عن اللي اسمه كامل ده هو بيشتغل مع مافيا كبير وقرروا يجيبوا شحنة مخدرات هنا  في مصر
بدر : طب وهجيب المعلومات دي ازاي
اللواء: عن طريق بناته
عند منال
منال بغضب: بنت الجزمة هتاخد الواد مني يا حسين
حسين : ابنك مش صغير يا حبيبتي وبعدين فكك منهم بقي بس لو انتي شاورتي بس اني اقتلها فأنا هقتلها
منال بابتسامة: يبقي عملتلي معروف
يتبع …..
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (أحببت طفلتي)

‫4 تعليقات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى