رواية قمر الصقر الفصل السادس والعشرون 26 بقلم رانيا حمدان
رواية قمر الصقر الجزء السادس والعشرون
رواية قمر الصقر البارت السادس والعشرون
رواية قمر الصقر الحلقة السادسة والعشرون
صقر. اشطا بس نعمل فشار الأول
قمر بفرح. بجد ياصقري
صقر. بجد ياقمري
قمر. وانا هعمل عصير مانجه
في المطبخ قمر بتضحك على شكل صقر وهو بيعمل فشار
صقر. اضحكي اضحكي هيطلع عليكي بس استنى انا اخر الزمن اعمل فشار ولا كأنه متجوز بنت اختي
قمر بضحك وقربت منو. بس انا مش اي حد ياصقري ولا اي
صقر بغمزه. أمم انا بقول بلاش فشار وبلاش كرتون وتجي ننام احسن
قمر بصراخ. صقر الحق الفشار
صقر بخده. مالك يا بومه
قمر. الفشار بهدل المطبخ
صقر. تصدقي انك انتي هبله غوري ياختي على الصالون وانا هجيب ام الفشار وجاي
قمر بضحك. اشطا ياكبير
صقر. خدي يابت هني
قمر. اي تاني
صقر. خدي العصير ده
الساعه ٢ ونص الفجر
سليم. السلام عليكم
نريمان. وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته
سليم. حضرتك جاهزه ياانسه نريمان عشان نتحرك
نريمان. ايوه بس عايزه اشوف ماما قبل ما امشي ممكن
سليم. حاضر هعدي عليكي ونروح المستشفى
نريمان. معليش هتعبك معايا
سليم. تمام
بعد واقت في تركيا
يوسف. صوفيا هانم خلاص كله ساعات وهنكون على أرض الوطن
صوفيا بشك. يوسف انا مش مرتاح للبنت ده وحاسه ان كله فخ
يوسف بثقه. صوفيا هانم انا مش زيك قريب هتعرفي ان الحق معايا
عند سليم ونريمان
سليم بصي مش معانا واقت احنا لازم نخلص كل حاجه انهرد وننزل في أقرب وقت
نريمان. تمام هتصل على يوسف دلوقت
يوسف. نورتي تركيا ياقطه فينك
نريمان. انا في أوتيل…..
يوسف. نص ساعه وهكون عندك سلام
نريمان. سلام
سليم بيه يوسف نص ساعه وهيكون هني لازم انت تمشي دلوقت قبل ما يوصل
سليم. مش هينفع اسيبك ممكن الغبي يعمل فيكي حاجه
نريمان. بس
سليم. من غير كلام كتير انا هكون في البلكونه ولحد ما تشوف عايز اي ونمشي
نريمان. ماش
في القاهره
قمر كانت نايمه لسه وصقر كان فى الحمام صقر طالع لبس بنطلون ميلتون وعاري الصدر
صقر بصدمه:الساعه بقت 10 ودى لسه نايمه قرب من ويزيح شعرها من على وشه حبيبتي يلا قومي
قمر بنوم :بس انا مش عوزه اقوم
صقر. على فكرة انا مروحتش الشركه ولا انتي كمان راحتي الكليه
قمر. مش انت المدير
صقر. ايوه
قمر. يبق تروح براحتك مفيش حد هيتعصب عليك
صقر بس انا مش متعود على التأخير وده حاجه غريب هتكون ليهم
قمر. ياعم عادي تعالي ننزل ل بابا وداده وفاء
صقر. فى واحده تقول ل جوزها ياعم اي يابنتي ده
قمر. انا هقوم اخد دش وننزل نفطر ونعمل تجمع عائليه
صقر. ادخل تكون خلصتي اكون انا عملت تلفون
في تركيا
نريمان. فين الفلوس
يوسف. فلوسك هتخدها لم نوصل مصر بس اوع تلعبي كده ولا كده عشان هتكون اخرتك على أيدي
نريمان. متقلقش كلهم واثقين في على الساعه4 نص تكون في المين
يوسف. سلام هنتقابل كمان ساعتين
سليم. تمام كده انا همشي على المين وانتي خلي بالك من نفسك وانا هخلي حرس ليكي متخفيش
نريمان. إن شاء الله
في البحر عند سليم
سليم بيكلم صقر وقال كل حاجه بين نريمان ويوسف
صقر. خالي بالك من نفسك يا صحبي وانا هكلم الظابط ياسين يكون معاكم لو حسيت ب اي خطوره
سليم. إن شاء الله ياصحبي
في فيلا صقر
الجميع متجمع علي السفره
الشرقاوي. مرحتش الشركه يعني ياصقر حاجه غريب
صقر. مفيش حاجة مهم وبعدين عايز أفضل معاكم شوي
وفاء بخبث. بس عويدك في حاجه مهم مفيش بتروح
صقر. يعني اقوم امشي ولا اي
الشرقاوي بخبث. كان في راحه فشار الساعه ٢ الفجر يا وفاء
قمر. في اي ياجدعان احنا هناكل ولا نتكلم
في تركيا
نريمان اتصلت على سليم وقلت ان يوسف وصوفيا هانم في الطريق على البحر
سليم. تمام وكل حاجه هني تحت السيطره كله كام ساعه ونخلص من ده كله
في السفينه
سليم. ياسين باشا
ياسين. اهلا ياسليم بيه
سليم. يوسف وصوفيا كله دقايق وهيكون هني كل حاجه تحت السيطرة صح
ياسين. كل تمام متقلقش انت تقدر تمشي دلوقت وسيب الباقي علينا
سليم. انا هكون تحت في واحده اسميه نريمان ده تبعي انا
ياسين. اللي تامر بي ياسليم بيه
بعد مده وصل يوسف وصوفيا هانم ونريمان ومفيش اي حد فيهم حس ان السفينه كله حكومه
وسليم كان في غرفه من غرف السفينه ونريمان كانت مع يوسف وصوفيا هانم عشان محدش يشك فيهم
يوسف. والله طلعت ب ميه راجل يانريمان
صوفيا هانم. متفرحش اووي كده احنا لسه في نص البحر مش في مصر يعني
نريمان. متقلقيش ياصوفيا هانم كله تحت السيطره
هروح اجيب حاجه تشربها
نريمان جبت عصير ليهم وحطط في حبوب منوم ونزلت عند سليم
بعد واقت تم القبط على يوسف وصوفيا هانم وسليم كلم صقر وقال إن وصل مصر ونريمان راحت تشوف أمه في المستشفى
صقر. قمر
قمر. اممم
صقر. يوسف الحكومه مسكتو وهو دلوقت في السجن
قمر بفرح. يعني خلاص هنعيش في سعاده وفرح ومفيش اي مشاكل تاني
صقر. إن شاء الله ياروحي
قمر. انا بحبك اوي اوي يا ياصقري
صقر. بعشقك يا قمري
في المركز
صوفيا بسخريه. شوفت اخرنا اهو في السجن عشان تبق تمشي ور حريم يايوسف باشا
يوسف بغضب. لسه العبه مخلصتش ياصقر الشرقاوي
تأني يوم الكل كان مشغول في فرح آدم ومليكه
في بيت مليكه
الام بت يا زفته اصحي يلا اخلصي فى عروسه تنام
لحد دلوك
مليكه بنوم. قبل متجوز تقولي قومي فى وحده تنام لحد الوقتى ودلوقتى فى عروسه تنام عوزه ايه مني يا ماما على الصبح
الام. فستانك وصل ياختي قومي وصل وزي ما طلبتى بالظبط
مليكه قامت بسرعه من على السرير :ورينى وقامت فتحت البوكس الكبير ولقت قطعه فنيه بجد احلى من اللي كان في بالها
مليكه……
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية قمر الصقر)