روايات

رواية ولو بعد حين الفصل الخامس 5 بقلم خلود أحمد

رواية ولو بعد حين الفصل الخامس 5 بقلم خلود أحمد

رواية ولو بعد حين الجزء الخامس

رواية ولو بعد حين البارت الخامس

رواية ولو بعد حين الحلقة الخامسة

عمر خبط علي الباب جامد فايزه طلعت جرى ويوسف خرج من اوضته وملك كمان اتصدموا لما شافوه بيعيط
يوسف.. فى ايه عمررر مالك
فايزه.. يارب استر
ملك.. هو في ايه يا يوثف
عمر بصوت متقطع.. انااا جبت 98 فى الميه
فايزه.. يا رووووحى لولولولولولوى ألف مبروك ياحبيبي الف مبروك وحضنته جامد ودمعت ويوسف حضنه جامد .. مبروك يابشمهدس يا قلب اخوك والله وعملوها الرجاله
ملك واقفه بعيد وبتبصلهم
عمر راح عندها وشالها.. مفيش مبروك يا ملوكه
ملك.. مبروك
عمره باسها من خدها.. الله يبارك فيكى ياحبيبتي متزعليش منى انا اسف
ملك ضحكت .. مش زعلانه
فايزه.. انا هتصل بابوك اقوله هيفرح اوى

 

 

يوسف.. ايوا يا ماما بسرعه بسرعه
احتفلوا باليوم وعدى بسعاده
عمر.. احمم ماما
فايزه.. نعم ياحبيبي
عمر.. اممم كنت .. ءء كنت بقول يعني اتصلي على خالتو كده
فايزه ابتسمت.. جابت 97ونص ريح قلبك
عمر ضحك .. ماشي ياست الكل يقمر انتى
فايزه.. ربنا يفرحك يابني
عدت الايام والشهور والسنين😂 عمر بقي في سنه تانيه هندسه ولسه برضو بيحب بنت خالته يوسف خلص الاعداديه وقدم على منحه عشان ياخد الثانوى والكليه في امريكا بعد محايله 3 شهور عشان امه وابوه يوافقوا وملك بقت جزء لا يتجزء من حياتهم بقت في تالته ابتدائي
فايزه بدموع.. انا مش قادره اتخيل انك هتمشي وتسيبنا يا يوسف
يوسف.. يا ماما هو انا صغير
فايزه.. ايوا صغير انت يعني مش هينفع تدرس هنا والنبى عشان خاطري
يوسف.. بس ده حلمى من الطفوله
خالد.. انا لو عليا مش عايزك تمشي وتسيبنا بس انت نفسك في حاجه وانا واجبى احققهالك يابنى
ملك قافله على نفسها وقاعده تعيط
عمر دمع .. هعاند في مين انا دلوقتي مش مصدق انى هصحى مش هلاقيك في البيت يا يوسف وحضنه جامد شويه كتار
يوسف مسح دموعه.. خلاص بقي مبحبش الوداع ده وبعدين كلها كام شهر وانزل اجازه وهقرفكم كل سنه شهر اجازه
فايزه.. بس يا ولد قرف ايه
يوسف.. محدش يزعل ملك وخلوا بالكم منها هى قافله على نفسها من الصبح مش عايزه تشوفني وانا ماشي بس انا بوستها وهى نايمه
عمر.. متقلقش عليها دى اختى
يوسف.. اختنا

 

 

عمر.. هههه متركزش يعم يلا عشان منتأخرش علي الطياره
يوسف باس ايد امه.. لا اله الا الله
فايزه.. محمد رسول الله يا حبيبي ربنا يجعلك في كل خطوه سلامه يا بنى يااارب
…………
فايزه.. افتحى يا ملوكه بقي يا حبيبتي
ملك.. لا انا عايزه يوسف (نطقها اتظبط😂)
فايزه.. يا حبيبتي يوسف مشي عشان يتعلم وهيرجع قريب
ملك.. خلاص لما يرجع هفتح
فايزه.. لما يرجع اى بس وبعدين كده هتتعب من كتر العياط ومكلتش من الصبح
عمر وخالد رجعوا
فايزه.. هاا ركب الطياره
خالد.. ايوه واول ما يوصل هيرن علينا
فايزه.. يوصل بالسلامه يارب
خالد.. يارب
فايزه.. شوف ملك يا بنى مخرجتش لسه
عمر فضل يحاول لغاية ما فتحت وخلاها تاكل بالعافية
بعد كام ساعة يوسف رن عليهم وطمنهم انه وصل
عمر.. خلاص يا حبيبي روح ارتاح شويه
يوسف.. فين ملك اديهالى

 

 

ملك خدت الفون
يوسف.. عامله ايه يا ملك وحشتيني اوى
ملك.. انا زعلانه منك
يوسف.. هرجع قريب وهجيبلك هديه وانا جاى نفسك في ايه
ملك.. عايزه كراسة تلوين زى اللى جبتها يوم نتيجة عمر ولما اكبر هتجيبلى ساعه ونظاره زى اللى الممثلة كانت لابساها في المسلسل اللي ماما بتشوفه
يوسف.. هههه بس كده عيونى خلصى بس الكراسات اللي جبتهالك كلها الاول لغاية ما ارجع
ملك .. اتفقنا
يوسف.. سلام يا ملوكتى
ملك.. سلام
……………………… عدى 4 شهور كل يوم ملك منتظره يوسف ومعدش بيكلمها عشان مشغول فى مذاكرته
عمر كان عنده امتحانات ومش طايق نفسه من الضغط اللى عليه
ملك.. عمر تعالى لون معايا زى ما يوسف كان بيعمل
عمر.. انا بذاكر عشان عندي امتحان مش وقته ياملك
ملك بتذمر.. يوووه كل مره تقولي كده انا زهقت

 

 

عمر.. اووف ايه شغل العيال ده
ملك سابته ودخلت اوضتها
فضلت تفكر طول الليل وجمعت كل الكراريس اللي يوسف جابهالها فى شنطه ونامت
تانى يوم الصبح خالد فى شغله وعمر فى كليته وفايزه كانت فى المطبخ
ملك خدت الشنطه ونزلت وقفلت الباب وراها….

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ولو بعد حين)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى