روايات

رواية غلطة عمري الفصل الثامن 8 بقلم نورة عبدالرحمن

رواية غلطة عمري الفصل الثامن 8 بقلم نورة عبدالرحمن

رواية غلطة عمري الجزء الثامن

رواية غلطة عمري البارت الثامن

رواية غلطة عمري الحلقة الثامنة

كرم انا اسف..

شعرت راما بغصة بصدرها بالم لم يحتمل لكنها وعدت نفسها فور استيقاظها ونهوضها من ذلك السرير الذي عاشت به أصعب لحظاتها امس..بأنها لن تبكي أبدا..ولن تضعف أبدا ..لتقول ببرود على ايه ..

كرم بانكسار انا والله مش كده معرفش عملت كده ليه او ازاي صدقيني مكنتش في وعيي.صدقيني

رفعت يدها بهدوء لتمسك يده التي تمسك.ذراعها وتبعدها عنها لتقول بسخرية المته.. مش ده حقك..

كرم انت بتقولي ايه..

راما تنهدت لتقول ببرود انا ماليش حق اعترض ولو عايز تكرر اللي عملته مش همنعك ..

كرم امسك ذراعها لتشعر الاخرى بالألم بسبب ماتعرضت له من عنف امس: هادرا انت مش فوعيك…انتي انتي ازاي تقولي كده..

 

 

 

 

 

 

 

 

 

راما سيبني انت بتوجعني….

كرم هزها بغضب متنطقي..

راما ابتسمت بسخريه..لتقول مش انت البطل اللي سترت عليا واتجوزتني عشان ما اتفضحش..

كرم…

راما وانا هستحملك لحد ما يخلصوا الكم شهر دول..تقدر تعمل فيا اللى انت عاوزه..

لم يحتمل ما سمعه شعر بانها تتحدث عن شخص اخر غيره ..فهو ليس هكذا..ولا يريد ان يصبح هكذا..كيف لها ان تقول عنه هذا الكلام دفعها الى الاريكه خلل اصابعه بشعره هادرا بهدوء حاول تقمصه …بصي يابنت الناس انا همشي وهسيبلك البيت ..خودي راحتك فيه.. لحد ما الست شهور دول يخلصوا لو احتجتي حاجه كلميني نمرتي عندك وبعد كده كل حي يروح لحاله..وغادر دون ان يسمع اجابتها…

لكنها صدمت من كلماته..ولم تتوقع منه هذا التصرف..

مر شهرا كاملا..في كل أسبوع في الصباح قبل أن تستيقظ يأتي بمستلزمات المنزل ويغادر…قبل ان تراه..

وفي ذات يوم

 رفعت سماعة الهاتف واتصلت به..

كرم عاوزه حاجه..

راما بتوتر تقدر تجي عشان ماما وبابا هنا .جايني يتغدوا وعايزين يشوفوك..

اغمض عينيه الاخر فهذا الشيء آخر ما يتمناه ان يلتقي بها ويتعامل معها على طبيعته فهو لا يستطيع فعل ذلك بعد كل ماحدث..ليسمع صوتها المرتبك ..لو مشغول أبلغهم بكده..

كرم هكون عندكم كمان ساعه اجيب حاجه معايا..

راما ..لا متشكره..واغلقت الهاتف..

 

 

 

 

 

 

 

 

وبعد.فتره يقف أمام الباب يحمل بيديه بعض الفاكهة..تنهد قبل ان يفتح الباب ويدخل ترتسم على شفتيه ابتسامة زائفة..ليرحب بعائلتها..و يعيشوا جو عائلي لطيف ولم يشعروا بشيء ابدا..حتى ودعهم ….

لكنه لاحظ رنين هاتفها المستمر والرسائل التي تصلها وتوترها وارتباكها…شعر بخوفها…وتلك الهالات السوداء تحت عينيها..ووجهها الشاحب.

راما انا متشكره ..عشان النهارده..

كرم انت كويسه مش كده..

راما بارتباك اه الحمدلله كويسه….لكن مازلت تصلها رسائل على هاتفها..

كرم بشك مين بيكلمك ..

راما بتوتر واضح صاحبتي انا هقفل التلفون ماليش مزاج اتكلم مع حد..لتحاول أغلاقه لكنه امسكه منها..هادرا ممكن تفتحيه..

راما بتوتر وخوف انت انت بتقول ايه مالك ومال تلفوني.

كرم بحده طفيفة افتحي التلفون..

راما حاولت اخذ هاتفها لكنه منعها هادرا انت مخبيه ايه..

راما بخوف ولا حاجه أرجوك اديني موبايلي..

كرم بغضب مش قبل ماتفتحيه ..

راما انت بتقول ايه..

كرم بغضب افتحي الزفت..

راما بخوف مش فاتحاه ددي خصوصياتي وانت مالكش دعوه..

 

 

 

 

 

 

 

 

كرم بغضب جذبها من ذراعها متنسيش انك مراتي وعلى اسمي اخزي شيطاني وافتحيه دلوقتي..

راما بدموع حاولت منعها ارجوك سيبني.فحالي بقى..

كرم بغضب اكثر وصراخ وهو يرى خوفها..وقلقها افتحيه..

راما……

كرم……

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية غلطة عمري

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى