روايات

رواية غلطة ولكن الفصل الرابع 4 بقلم حبيبة ممدوح

رواية غلطة ولكن الفصل الرابع 4 بقلم حبيبة ممدوح

رواية غلطة ولكن الجزء الرابع

رواية غلطة ولكن البارت الرابع

رواية غلطة ولكن الحلقة الرابعة

صحيت تانى يوم ع نفس الصوت ال صحيت علية امبارح

_قومى يبت الساعة بقت ٩

قومت بسرعة وقولت

_الشغل راح عليا..

سكت شوية وادركت انى ليلى مش محمد

_مالك ساكتة لى متقومى

_اقوم لى؟

_اصل ف حاجة كدا النهارده لازم كدا يحبيبة ماما نعملها سوا..وبالنسبة للشغل ف انا اتصلت ب المدير واخدتلك منة اجازة بنفسى

_خير

_خير!

والله ما شوفتى تربية

_شكراً …عاوزة اي

_البيت

 

 

 

 

 

 

 

 

 

بصيت حواليا وقولت

_مالة جميل احسن من بيتنا ال ف الحارة..

_بيت مين !

اخدت بالى انى عكيت فِ ال قولتة ف قولت

_اةةة…قصدى بيت مريم يحاجة

_يادى مريم..المهم

_خير

_خير تانى؟

_يست الكُل اخلصى

_اخلص؟ نهارك شبة وشك…اصوت!

_اي دا انتِ لسا مصوتيش؟

_يالهوووووى

_خلاص يحاجة عاوزة اي

_البيت..

_مالو بردو

_عاوز يتنضف

_لى ماهو جميل اهو

_جميل!

صبر ايوب يا رب ماشي هنعتبرة جميل بس لازم يبقا جميل اكتر

_لى بقا

_اصل

_اصل اي

_جايلك عريس…

قومت بسرعة من ع السرير وقولت

_نعاااااااامممم

_اي يبت يقليلة الا..دب انتِ بتتكلمي كدا لى

قولت وانا بحاول اتماسك اعصابى

_حاجة

الله يباركلك اصطبحى وقولى يصبح احنا لسا بنقول يفتاح يعاليم يرزاق يكريم..ف اى بقا

_اى

_تروح للراجل ال برة دة ال مش بيبطل طلبات بينادى عليكى

بصتلى بشك

_بينادى عليا انا؟

بس انا مسمتعهوش

سكت وعملت نفسى بتصنط الصوت وشاورت وقولت

_اهو بيقولك تعالى ي لولو

_لولو؟

_بوبو

_بوبو

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

_يستيى انا غلطان بيقولك ي ام ليلى يالة اجرى

_ايوا يحاج جاية

طلعت من الاوضه وانا اترميت ع السرير أكمل نوم تانى

يدوب غمضت عينى وقومت ع شبشب لبس ف وشى

_اى دااا اى دا

_مش عارفة اى دا

بقا انا بتضحكى عليا وبتوزعينى

قولت بنفاذ صبر

_يولية عيب حضرتك زوديتها ع الآخر

_لزمتها اي حضرتك يـ قليلة الرباية بعد ولية؟

_يووووة

قعدت ع السرير واتربعت وبدات اعد ع ايدى واقول

_جواز انسى

تنضيف بيت مش هنضف

حاجة تانى؟

_طيب قابلية يبنتى انتِ عارف دا العريس الكام ترفضية؟

_الكام يعنى

قولت وانا بتعوج

_اصل مبعدش..كلها شكليات يـ حاجة

_دا سادس عريس الشهر دا يترفض لا وكمان قبل ما بتشوفيهم بترفضى

بس ودينى وايمانى لهتقابلية وي انا ي انتِ ي بنت بطنى

سابتنى وخرجت

قولت ببرود

_طيب اطفى النور بقاااا علشان اكمل نوم

انا مش عارف اعمل اى ف الحوسة ال انا فيها دى طلعت اتسحبت وفتحت الباب بس اتقفشت المرة دى

_رايحة فين

اتخضيت وقولت

_اي ياا حاج حد يخض حد كدا

_انا بقول بتتسحبىى كدا ورايحة فين

_انا؟

هز راسة ب اة

_عند..عند..عنددد مريم صحبتىىى

_تانى مريم!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

_اة اصل امها بتموت والله هروحلها بسرعة وهاجى يالة باى

نزلت بسرعة قبل ما يمسكنى وروحت جرى ع بيت يونس..

بس الغريب خبطت كتير محدش بيفتح وافتكرت ان النهارده السبت وهو الشفت بتاعة الصبح..قعدت اتمشى ف الشوارع لحد ما روحت تانى

قررت اهرب من كل دا بالنوم

صحيت ع المغرب وصوت ناس برة

_قومى يبتتت كل دا نوم يخربي..تك

_يوووة يستى بقا هو انا كل ما انام اصحى القيكى هو انتِ مش هتتغيرى؟

_صبرك الناس تمشى وهعيد تربيتك من جديد

_ناس مين؟

_اهل العريس

_مبروك .. اطفى النور واطلعلى برة

_والله العظيم لو ما طلعتى لهولعلك ف ام الاوضه دىىى وعليا وع اعدائى..

_جاىىىى وراكى اهو

قومت وحتى مغسلتش وشى وطلعت..

_اهى العروسة جت..

_اي اللبس دا يبت؟

طالعة ب البيجامة

كلهم ضحكو ماخدتش بالى من حد وببص لقيت ماما وبابا قاعدين..ثوانى دا محمد…..

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية غلطة ولكن

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى