روايات

رواية ملحمه العشق والكبرياء الفصل الثاني عشر 12 بقلم رنا أحمد

رواية ملحمه العشق والكبرياء الفصل الثاني عشر 12 بقلم رنا أحمد

رواية ملحمه العشق والكبرياء الجزء الثاني عشر

رواية ملحمه العشق والكبرياء البارت الثاني عشر

رواية ملحمه العشق والكبرياء الحلقة الثانية عشر

في ذلك المكان المهجور .
كانت تقف وهي تنظر إليه بدمو*ع لا تتوقف لم يعلم بماذا ألمت قلبه تلك الدمو*ع ولا اول مره يشعر بالتعاطف مع أحد .
ساره بدمو*ع وصر*اخ/انت كد*اب كد*اب اخويا مراد مش ممكن يكون كده وإذا كان بقا كده يبقا بسببي انا انا الي وصلته لكده هو ض*حا بكل حياته وبقا كده علشان ينتقم من الو*سخ الي د*مر حياتي .
اسر بانتباه وترقب /قصدك ايه.
ساره بدمو*ع وو*جع/واحد ابن حر*ام ربنا ينت*قم منه اغت*صبني ود*مر حياتي وخلا مراد يتحول من ظابط شرطه ناجح ل للي وصله دلوقتي وانت عايز تعمل فيا انت ايه كمان هو الدنيا دي كلها مفيهاش حد عايزه تو*جعه وتق*ضي عليه غيري مش كفايه الي حصلي ربنا يا*خدني علشان ارتاح .
لتس*قط مغ*شيا عليها نتيجه انهيا*رها ليسرع إليها اسر بلهفه وخو*ف وفز*ع .
/ساره ساره ردي عليا .
***************.

 

 

في معرض اللوحات التشيكليه الخاص ب عائشه .
امين بابتسامه وسعاده /الف مبروك ي قلب ابوكي انا مبسوط انك حققتي حلمك .
بسنت وهي تحتضنها بحنان وسعاده /الحمد لله ي روحي والحمد لله كمان الي العلاج وانك هتقدري تخلفي وتعيشي زي اي ست ربنا كرمنا ي حبيبتي .
عائشه وهي تحتضنها بسعاده /الحمد لله ي حبيبتي يلا شد حيلك بقا ي ادهم عايزين نفرح بيكم .
ادهم بابتسامه ساحره/انا عن نفسي عايز دلوقتي قبل بكره بس القمر يوافق .
بسنت بابتسامه /نخلص بس الشقه ونحدد الفرح علطول .
تفيده بابتسامه وسعاده /ربنا يسعدكم ي ابني .
احمد بابتسامه عذبه /مساء الخير بصراحه انا اول مره اشوف لوحات بالابداع ده تسمحيلي اخد اللوحه دي .
عائشه بابتسامه/اسفه بس اللوحه دي بالذات مش للبيع لأنها كانت بتوصف حاله ليا في وقت من الأوقات .
احمد بابتسامه اعجاب /واضح أن حضرتك رقيقه وجميله زي اللوحه .
عائشه بابتسامه وخ*جل/متشكره جدا .
بسنت بغمز*ه وهمس /ايه الواد الجامد ده ي بختك ي شوشو .
عائشه بغ*يظ /ي بختي علي ايه ي بت ده عجباه اللوحه عادي .
بسنت بغمز*ه ومرح /لا ي شيخه اللوحه ولا الي رسمت اللوحه .
***************.
من شقه دياب ..
كان يسير للداخل وصوته يعلا باسمها باحثا عنها ليص*عق من ذلك الظرف ليشعر قلبه بالتو*قف وهو يقرأ كلماته .
/بقولك ايه ي د*كر ههههه مرائتك معايا تجيب الفلوس تاخد مرائتك لما تجهز الفلوس كلمني وانا اقولك العنوان مجبتش الفلوس يبقا حلال عليا مرائتك وبصراحه هي احلا من فلوس الدنيا .
دياب بغ*ضب جح*يمي وصرا*خ ور*عب علي معشوقته /اه ي ابن الك*لب هقت*لك ي كلب لو لمست منها شعره واحده ي ترا عامله ايه ي روحي .
*********************.

 

 

في فيلا الراجي ..
كان ياخذهم في أحضانه وعقله ليس مصدقا أنهم واخيرا أصبحوا بين يديه .
سليم بابتسامه طفوليه وسعاده /ي عني خلاص بقا عندي بابا وماما زي كل اصحابي .
راجي وهو يقبل يده بحب /ايوه ي قلب بابا خلاص ي روحي كل السنين الي راحت منك من غيري هعوضك عنها ي حبيبي كل الي عايزه هيكون تحت امرك .
رحمه بدمو*ع وهي تحتضنه /خلاص ي قلب ماما انا وابوك مش هنعمل حاجه غير أننا نعوضك وبس .
شريف بابتسامه/تعال معايا ي سليم نلعب فوق شويه ونسيب ماما وبابا شويه .
سليم بابتسامه طفوليه /حاضر بس هنتفسح بعد شويه .
راجي بابتسامه حنونه /من عنيا ي حبيبي .
رحمه بابتسامه/مش قادره اصدق الي حصل كنت خايفه علي أنه يتقبل ده ده برضه طفل .
راجي بابتسامه /ابني راجل الحمد لله ي حبيبتي أن ربنا لم شملنا .
رحمه بغ*يظ شديد/لعلمك انا مكنتش ناويه اسامحك كده بسهوله بس اعمل ايه بقا في قلبي الي بيحبك .
راجي بابتسامه وهو يقبل يدها/يسلملي قلبك الي أغلا عندي من الدنيا دي كلها انا عارف اني عذ*بتك وظل*متك ومهما اعتز*رت مش كفايه بس والله العظيم اتع*قبت بما فيه الكفايه واوعدك أن طول عمري مش هعمل حاجه غير اني اسعدك وبس بحبك ي رحمه بحبك .
رحمه بعشق واشتياق/وانا كمان بحبك وعمري محبيت غيرك ابدا ومسمحاك ي راجي .
****************.
في قصر مراد ….
كان يجلس بدمو*ع وو*جع ولاول مره يشعر بكل ذلك الضع*ف .
ندا بو*جع وكسر*ه/انا اس*فه ي مراد انا يمكنت لو مكنتش روحتلها مكنتش خا*فت وهر*بت من المستشفى.
مراد بر*عب شديد/انا مش حاسس انها هر*بت قلبي خا*يف من حاجه تاني .
ندا باستغراب /قصدك ايه ي مراد .
مراد بر*عب و*قلق /انا عارف ان اكيد البوص مش هيسكت لاني عر*ضت قرره وخدتك ليا خا*يف يكون هو الي خط*فها علشان يحر*ق قلبي عليها أو يسا*ومني بينها وبينك .
ندا بو*جع ومرا*ره /ساعتها هكون انا التمن وانا راضيه بس ساره ترجعلك .
مراد بج*نون وصر*اخ /انتي بتقويلي ايه ده علي جث*تي أن ده يحصل انتي كده بتقوليلي طلع روحك من جواك و سلمها ليه انتي روحي ي ندا فاهمه انتي حياتي وساره انا هعرف ارجعها لحضني من تاني وبأي طريقه وباي تمن .
لم تمر دقائق لتصل له رساله تخبره بمكان ساره ليسرع الي الخارج تحت نظراته الحز*ينه .
*****************.

 

 

في مكان ساره وأسر .
كان يجلس بجانبها بعدما أعطاها تلك الحقنه المهد*ئه وهو ينظر إليها بو*جع ويتذكر حديثها وبماذا ضحا أخاها من أجلها .
/معقول مراد عمل كل ده علشان ينت*قم من الي عمل كده في أخته وانت كنت عايز تر*مي اختك في الن*ار قصاد الفلوس لدرجه دي انت حق*ير وا*طي شوف الفرق بينك وبينه اه ي ندا اه ي حبيبتي اوعدك اني هعوضك عن كل الي عملته في*كي أما انتي بقا ي ساره مش مراد بس الي هيحاول يوصل الي عمل فيكي كده انا كمان اوعدك اني أوصله واحر*قه بايديا دول انا مش عارف انتي عملتي فيا ايه بالسرعه دي بس كل عرفه انك خلتيني اشوف حقيقه نفسي واضح أن الي جاي بيني وبينك مش هيكون عادي ابدا .
ساره بت*عب وه*مس /مراد عايزه اروح ل مراد .
اسر بابتسامه حنونه /حاضر هوديكي لاخوكي .
**************.
في شقه دياب …
كان يسير بغ*ضب شديد وخو*ف ور*عب يجت*اح قلبه .
علي بحز*ن /اهدا ي دياب أن شاء الله خير وباذن الله سميه هترجع من غير خد*ش واحد باذن الله الفلوس موجوده يلا كلم الز*فت ده .
ليتحدث دياب مع الحو*ت ليرسل إليه رساله بالعنوان ليسرع لإنقاذ معشوقته .
***************.
في النادي …
كانت تجلس عائشه وهي ترسم لوحاتها ليجلس احمد بابتسامه .
/اول مره اعرف ان القمر بيطلع بالنهار كده .
عائشه بابتسامه/هو انت مفيش فايده فيك ايه مبتزهقش ولا ايه.
احمد بابتسامه ساحره /عمري مهزهق عائشه انا من ساعه مشوفتك وانا بجد مش عارف حصلي ايه عائشه انا راجل اعمال ناجح حققت الي كنت عايزه الا اني احب واتجوز ويكون عندي اسره وصدقيني وافقي وانا هكون اسعد راجل في الدنيا وهخليكي اسعد ست في الكون.
عائشه بابتسامه وسعاده/وانا موافقه .
احمد بسعاده لا توصف /وانا هروح حالا لعمي امين علشان يحدد ميعاد الفرح انا مش هستنا الخطوبه والكلام ده .
عائشه بسعاده /هههه استنا ي مجنون .
****************.

 

 

في قصر مراد …
كان يعود سريعا وهو خا*ئف من نتائج ذلك الف*خ الذي وقع به ليص*عق وهو يرا تلك الفو*ضي التي عمت أرجاء القصر ليص*عق وهو يرا تلك الكلمات التي جعلت قلبه ينز*ف بغز*اره.
/مفيش حد يقدر ياخد حاجه من البوص ابدا العصفوره معايا هتمتع بيها براحتك زي ماتبسط باختك كده هههههه نسيت اقولك ان انا الي انت طول عمرك بدور عليه واديك خسر*ت قدامي ل تاني مره وزي محر*قت قلبي علي ابني هحر*ق قلبك علي مرائتك ي جوكر .
*************.
في الس*جن .
في مكتب الظابط .
كان يسير ادم بفضول من قد اتا ل زيارته لينصد*م منهما اخر من توقع وجودهم .
/انتم بتعملوا ايه هنا .
بسنت بغر*ور و*ثقه /جاين نعزمك علي فرحنا ي ابن عمي.

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ملحمه العشق والكبرياء)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى