روايات

رواية فيروزتي الفصل الثامن 8 بقلم زولة وحيدة

رواية فيروزتي الفصل الثامن 8 بقلم زولة وحيدة

رواية فيروزتي الجزء الثامن

رواية فيروزتي البارت الثامن

رواية فيروزتي الحلقة الثامنة

رنا :حبيبي مبروك قريب هجيبلك البت اللي نفسك فيها لاني حامل منك
فيروز بصدمة :ايه… ح.. حا..مل ازاي
رانا :الله مبتعرفيش حامل ازاي
فيروز بصت ع زياد بدموع :زياد هي بتقول ايه هي مش حامل منك انا عارفة صح
زياد :فيروز اهدي طبعا هي بتكدب مفيش حاجة حصلت بيني وبينها انتي واثقة فيني صح
فيروز وهي بتمسح دموعها :اه
زياد :طب اطلعي فوق وانا هحل المشكلة دي
رنا :لا متطلعيش ياحبيبتي عندي ليكي مفاجأة تعي شوفيها
فيروز بصت ع زياد وهو بص عليها
زياد :فيروز اطلعي فوق

 

 

رنا طلعت فونها وفتحت ليها فيديو كان ليها هي وزياد لما كانو في المكتب
زياد اخد الفون وكسره
زياد بغضب :فيروز قولتلك اطلعي فوووووق
فيروز :ايه اللي انا شوفته دة
رنا :ع فكرة عندي نسخة تانية ممكن ابعتهالك ع فونك علشان تعرفي ايه اللي شوفتيه دة
زياد بغضب :رناااااااا
رنا :نعم ياحبيبي
زياد :فيروز اطلعي
فيروز :انا فعلا هطلع بس مش هطلع فوق انا هروح بيتي وعايزاك تبعتلي ورقة طلاقي
زياد :ايه اللي انتي بتقوليه دة
فيروز طلعت بغضب من القصر وراحت ع بيتها
زياد مسك رنا من ايدها انا هوريكي
رنا :تؤ حبيبي متقدرش تعمل حاجة لأنه ابنك في بطني
زياد؛بغضب وزعيق :مفيش ولد في بطنك اصلا لاني ماقربت منك انا مش ممكن اخون حبيبتي فاهمة مش ممكن وطلع بغضب
رنا وهي بتمسك ايدها :خليك واثق من نفسك كدا المهم اني دلوقت نجحت في الجزء الأول من الخطة
ودخلت ع القصر
جلال طلع
جلال :زياد
رنا :ها جلال ازيك
جلال وهو بيبصلها باستغراب:رنا
رنا :اه عايزة اقولك مبروك لأنه اخوك قريب هيتجوزني لاني حامل منه

 

 

جلال بصدمة :ايييه
رنا:اه وهعيش معاكو من اليوم ورايح
جلال بغضب :زياد
وراح ع أوضة مامته اتأكد انها نايمة وطلع ووقف قدام الاوضة واتصل على زياد
جلال بغضب :زياد ايه اللي انا سمعته من رنا دة
زياد :جلال هحكيلك كل حاجة المهم امي متعرفش ارجوك
جلال :ماشي
عند زياد وفيروز
زياد وقف قدام الباب وفضل يخبط لحد ما فيروز فتحتله
زياد بسرعة :فيروز والله انا عمري مفكرتش ا…
فيروز قاطعته وهي بتقفل الباب وبتحط ايديها ع رقبته
فيروز :عارفة ياحبيبي
زياد بعدم فهم :ايه
فيروز اخدته ع اوضتها وقعدته ع السرير
فيروز :شوف انا واثقة فيك يازياد وعارفة انك مستحيل تخوني أو تفكر في دة بس انا كان لازم اعمل اللي عملته دة علشان انا عارفة انه رنا مش هتوقف غير لما تبعدنا عن بعض
زياد :يعني انتي مش زعلانة ولا عايزة تطلقي صح

 

 

فيروز :اه مفكرني هسيبك للعقربة دي يعني
زياد حضنها :بحبك يافيروز شكرا لانك واثقة فيا اوي كدا
فيروز بحب :وانا بحبك ومتشكرنيش ياغبي.
زياد بعد عنها :ع فكرة انا مش غبي اسمي زياد السيوفي عارفة مين هو زياد السيوفي
فيروز قامت :يوووووه بقى خلاص يازياد السيوفي هروح اكمل الكيكة بتاعتي
زياد قام ومسكها من ايدها وشدها عليه
زياد بإعجاب :ع فكرة عجبني اللي لابساه دة لايق عليكي اوي القصير
فيروز اتكسفت واتخبت في صدره
زياد :هو دة وقته
فيروز :…….
زياد شالها
فيروز :بس الكيكة
زياد :كمليها بعدين
وحطها ع السرير {وطبعا مش هقول الباقي علشان عيب}
ونروح لجلال
عند جلال اطمن على امه ورنا كانت طلعت ف هو كمان طلع وحذر الخدم انه رنا متدخلش أوضة مامته
جلال راح على كافيه وكان قاعد لوحده بس فجأة شاف علياء مع رفقاتها وبيضحكو وهي كانت منزلة الطرحة والشباب اللي في الكافيه بيبصو عليها واحد من الشباب راح وقف قصادها
الشاب :ممكن رقم المزة
علياء بصتله من فوق لتحت
علياء :غور من وشي

 

 

البنات ضحكو عليه
الشاب اتعصب ومسك ايد علياء بغضب
جلال قام من كرسيه بغضب وراح نزل ضرب في الشاب أصحاب الشاب اخدوه وراحو
جلال بغضب وزعيق:ارفعي الطرحة ع راسك ياعلياء
علياء بنفس الغضب والزعيق :ومين حضرتك علشان تتحكم فيني انا حرة
جلال حاول يتمالك أعصابه :علياء اسمعي الكلام انتي عارفة انه كلمتي واحدة
واحدة من البنات :الله ومين انت بقى يامز
واحدة تانية :علياء ممكن تعرفينا بالمز دة
علياء :دة… د..ة انا معرفوش
جلال رفع ليها الطرحة في راسها وقعد جنبها وهمسلها :هبوسك في شفايفك إذا ماسمعتي الكلام
علياء بلعت ريقها بخوف وأكملت بتوتر :بنات يلا نروح
البنات :لا عايزين نتعرف على الواد
واحدة من البنات :هو دة حبيبك يابت
واحدة تانية :بتحبي بدون ماتقوليلي يا لولو
علياء :لالا دة مش…
جلال بمقاطعة :اه حبيبها وانتي متزعليش اهو انتي عرفتي اننا بنحب بعض
وحط ايدو ع كتف علياء وقربها لحضنه
علياء وهي بتبصله بتوهان:جلال
جلال :بحبك
علياء بصت ع الارض بخجل
البنات كلهم ضحكو
واحدة منهم:الله مز ورومانسي كمان
جلال :اه اوي قوليلي انتي بقى اسمك ايه ياحلوة
البنت :الين اسمي
جلال :الله اسمك حلو
الين بتوهان :أنت احلى يامز
هنا علياء حست بغيرة
علياء :احم يابنات يلا نروح انا اتأخرت
الين :طب خلي حبيبك المز يوصلنا
جلال :طبعا اتفضلو

 

 

علياء بغضب لا إرادي :لا مش هتوصلنا انت
جلال :براحتك بس البنات عايزين اوصلهم
البنات :لا شكرا
الين :وصلني انا
جلال :اوكي يلا
جلال اخد الين وراح ع عربيته
علياء كانت الغيرة هتاكلها بس محبتش تظهر دة علشان جلال ميعرفش انها لسة بتحبه
علياء راحت بيتها وهي مدايقة
في منتصف الليل
عند زياد وفيروز
زياد كان بيبص ع فيروز وكان بيتأمل ملامحها
فيروز فاقت وهو يصلها بابتسامة بس هي اتخبت في صدره
فيروز :ليه بتبتسم
زياد :عادي
فيروز :امممم
زياد :وريني وشك كدا
فيروز :لا
زياد :خجلانة مني
فيروز :…….
زياد بضحك :ماشي
فجأة فون فيروز رن
فيروز كانت لسة ع وضعها
زياد :فونك بيرن
فيروز :خليه يرن
الفون تاني رن

 

 

زياد :فيروز شوفيه يمكن حاجة مهمة
فيروز قامت بضيق وفتحت الفون
علياء :فيفي انا عايزة رقم جلال
فيروز بابتسامة :ليه
علياء :فيروز بطلي غلاسة وهاني الرقم دي مسألة حياة أو موت
فيروز :قوليلي في ايه الاول
علياء :جلال وصل الين ع البيت
فيروز بضحك :هو انتي غيرانة
علياء :مش وقته يازفتة هاتي الرقم
فيروز بضحك :ماشي ماشي وبعتت لها الرقم وبصت ع زياد اللي كان بيبصلها بحب
فيروز بضحك:تخيل انه علياء بتغير انا مش مصدقة انه القردة دي ممكن تغير
زياد شدها عليه واعتلاها
زياد :ومالو ماتغير مش ع حبيبها
فيروز وهي بتبصله :اه بس..
زياد قاطعها وهو يقبل شفتيها بعمق بعد مرور عدة دقائق ابتعد حتى تأخذ أنفاسها
فيروز :زياد خلاص الله وبعدين مامتك واخوك لوحدهم مع الحرباية في البيت يلا روح
زياد بتوهان :مشبعتش منك
فيروز :بطل بقى وروح
زياد :خليني ابات عندك
فيروز زقته :لا يلا قوم
زياد بخبث :طب قومي انتي الاول
فيروز بخجل :قليل ادب
زياد :مش قايم غير لما تقومي
فيروز قامت وهي ماسكة الملاية بس زياد شدها منها
فيروز بغضب :زيااااااد
زياد بضحك :خلاص خدي خدي
فيروز اخدته وراحت بسرعة وهو فضل يضحك عليها
بعد مدة فيروز كانت بتعمل كيكة وزياد كان جهز وهيروح
فيروز :استنى استنى

 

 

واكلته من الكيكة
زياد :احلى كيكة ياحبي هروح انا بقى
فيروز وهي بتمسكه من ياقة بدلع طب متقعد شوية كمان
زياد كان هيرد بس فونه رن
زياد :الو
جلال :زياد تعال بسرعة
زياد بخضة:في ايه
جلال :………………
زياد بصدمة :…..

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية فيروزتي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى