روايات

رواية الخروج من صفقه الفصل الثالث 3 بقلم زينب نبيل

رواية الخروج من صفقه الفصل الثالث 3 بقلم زينب نبيل

رواية الخروج من صفقه الجزء الثالث

رواية الخروج من صفقه البارت الثالث

رواية الخروج من صفقه الحلقة الثالثة

ادم : لا اقعدي هناا علي م نشوف مين بقا اللي ق’تل الظابط…”ثم فتح ظرف التحليل وصدم صدمه قويه”
ادم وقف بصدمه : ايييييه…زين ازاااي؟؟؟؟؟!
اثير صُدمت من حديِثِه : زين؟؟؟…ماله زين؟!
ادم بعد استيعاب:نتيجه التحليل بعد م اخدت عينه مننا كلنا وقاستها بعينه الد’م دي طلع ان دي شبيهه لعين’ه زين
اثير : لا ازاي اكيد زين مش بيعمل كدا اكيد
ادم : انا مش مصدق …دا الظابط مستني مننا نقوله مين..هنقوله ايه وازاي زين يعمل كدا
اثير بحزن :طب هنعمل ايه
ادم : استني هكلم زين ييجي نشوف ايه الحوار دا
“زين دخل”

 

 

زين بتسرع : ايه عرفتوا مين !؟؟
ادم وهو يضع يده علي رأسه : التحاليل بتقول انها قاست التحاليل بتاعتنا وطلع ان انت شبيه بفصيله الد’م دي وانت اللي قت’لت الظابط يازين
زين بصدمه : نعم؟!!!!!
بقلمي زينب نبيل________________________
ماجد بضحك: يخربيت شي’طانك ياواد يالعيب
سمير بغرور : المهم بقا لما يعرفوا ان زين هو اللي عمل كدا كلهم هيقعوا ف المشكله دي لأنهم مع بعض
ماجد بقلق : طب وااا…الظابط اللي جوه دا هتعمل بيه ايه
سمير : هه..هقولك لما عرفت انه بيعرف يبرمج كويس وانه ظابط قلت حلو اوي هينفعنا…يعملنا اوراق مز’يفه تنفعنا ف الصفقه …يبقا معانا بقا ويبقي لينا واسطه
ماجد بتفكير : صح ….طب دخلله اكل ولا حاجه ولا مايه حتي ليموت مننا مش ناقصين
سمير : هدخل اشوفه دلوقتي
__________________________
زين بصدمه: نعم؟!!!!…انت بتقول ايه؟
ادم : انت ازاي عملت كدا انا مش مصدق انك انت اللي تعمل كدااا!!؟؟؟
زين: انا مقت”لتهوش يا ادم…وانا اقتله ليه وانا ظابط ف المخابرات وهساعدكم ليه لو انا اللي قت’لت انكم تلاقوا اللي عمل كدا؟..اكيد الموضوع ملعوب فيه ومتفبر’ك
ادم : مش عارف المشكله ان مش انت بس اللي هتروح فدا’هيه…كلنا هنروح معاك فالدا’هيه دي
اثير بسرحان وهي تفكر: انا عندي حل وهيجيب من الاخر
زينب نبيل____________________
“سمير وهو يسكب الماء علي رأس الضابط وهو نائم”
سمير وهو يركل رجل الضابط برجله: فووووووووق
:ايييييهه يااااا اخيييي عايز ايه

 

 

سمير : هكون عايز ايه من وشك…لو مانفذتش اللي هقوله هض’رب النا’ر علي ايدك التانيه الحلوه دي
بخوف: لا لا لا خلاص قول قول
سمير :اسمع…. عايزك تفبر’كلي عقد كدا حلو وعليه امضة عمدة الجعفر….علي شويه بنود حلوين كدا هقولك تكتبهم
: انت مابتحرمش ولا ايه
سمير بغضب : كلمه كمان ووالله اقت’لك مكانك
: أ أ خخلاص
سمير: مش عايزين نطول ف الكلام …اخلص يلا وهجبلك اللاب توب وتخلصني
:ححاضر تت تمام
سمير : شاطر…بس بحذرك تتقي شري لأن شري وحش اوي وانا كمان دماغي رايحه مني
“صمت الضابط وهو ينظر له”
______________________
ادم بعصبيه خفيفه : روحي يا اثير مع اني مش موافق علي كدا …واللبس دا حاسه ضيق عليكي ..وياريت ما تأفوريش
اثير تعجبت من طريقته ثم قالت: صدقني الخطه هتنجح بس بجد اللي هعمله عشان مصلحتنا مش عشان حاجه تانيه..هو بتاع ستات اصلا ودي نقطة ضعفه
” دلفت اثير لصاحب المكان ”
اثير بدلع : اممم هو انت بقا ميدو صاحب المكان
وقف محمد يندهش من دلعها : ايوه انا يا جميل انت
اثير :احم عامل ايه ياميدووو
محمد بمشاكسه : زي العسل
اثير “وهي تجلب هاتفها من حقيبتها بدون ان ينتبه وهي تفتح التسجيل الصوتي”
محمد : بس ايه الجمال دا كلووو
اثير : انت اجمل علي فكره بقا…هنبقا صحااب هاا

 

 

محمد بلهفه وهو ينظر لها: اوي اووي
اثير : طيب بقولك ايه ياميدو
محمد : قول يقلبوو
اثير : انا سمعت كدا ان ااا حصل حد من الظباط هنا ات’قتل..طبعاااا فرحت اوي ..بس عايزه اعرف مين اللي قت’له عشان يعني اكافئه…لأن بيني وبينك يعني الظابط دا كان بيني وبينه عداااوه من زمان وما صدقت يعني اني خلصت منه واللي قتله دا يستحق المكافأه …ياريت لو شفته او تعرفه ومعاك دليل يعني وكدا ” واكملت وهي تقرب منه” وانت بقاا ليك مكافأه حلوه اوي عندي
محمد بفرحه : اووبا مكافأه
اثير بمداعبه : اللي هتطلبه كله هيتنفز
محمد : بتتكلمي بجد …يعني لو عطيتك دليل هتديني كل اللي انا عايزو
اثير : اه اكيد مش هرجع ف كلامي..هاا ايه بقا قولت ايه
محمد : هطلعلك فيديو كنت مصوره اليوم دا من غير ماياخدو بالهم…بس بشرط اللي انا عايزو هااا
اثير : انا عمري م ارجع ف كلامي ياميدوو

 

 

” محمد اعطاها هاتفه ”
اثير وهي تشاهد الفيديو شهقت بصدمه : نهار اسود

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية الخروج من صفقه)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى