روايات

رواية متوحده في قلب الصعيدي الفصل الرابع 4 بقلم بسملة مصطفى

رواية متوحده في قلب الصعيدي الفصل الرابع 4 بقلم بسملة مصطفى

رواية متوحده في قلب الصعيدي الجزء الرابع

رواية متوحده في قلب الصعيدي البارت الرابع

رواية متوحده في قلب الصعيدي الحلقة الرابعة

صقر :حاضر يا ابوي

حازم :وانتي يا بتي متزعليش منه بس هوا مبيحبش حد يتحدت معاه بعصبيه ويتحداه

وكتب كتابكم بكره زي ما اتحدت

وطلع غرفته

صقر :هعرفك ازاي تقولي لا مش موافقه بس لما تبقي مرتي

حور بصتله وسابته وطلعت اوضتها

حور طلعت فوق اوضتها وقعدت علي السرير وقعدت تفكر هتعمل اي

عينها جات علي صوره ليها مع باباها ومامتها وانهارت من العياط وقعدت علي الارض ومكانتش قادره تقوم وصوت شهقاتها بقي عالي

صقر وهوا متجه نحو اوضته سمع صوت عياط عالي وشهقات عاليه من اوضه حور

صقر خبط علي باب الاوضه ولكن فجاه سمع صوت عياطها توقف ومفيش اي صوت

صقر فتح باب الاوضه لقاها مغمي عليها

صقر شالها وحطها علي السرير واتصل علي الدكتوره

الدكتوره جات وكشفت عليها

الدكتوره :ضغطها واطي شويه علشان كده اغمي عليها

 

 

 

 

 

 

 

 

 

واكلها ضعيف ياريت تهتموا باكلها شويه

ودي ادويه كتبتها لها ياريت تاخدها بانتظام واكلها يتظبط

الدكتوره خرجت وصقر بعت حد يجيب ادويه

شد كرسي وقعد قصادها علي السرير

صقر اول مره يتحقق من ملامحها كده صقر قعد يتأمل فيها

صقر :قد اي انتي حلوه وجميله وانتي نايمه لكن وانتي صاحيه لسان بده قاطعه

حور بعد فتره صحيت واول ما صحيت لاقت صقر قاعد قدامها

صقر :اي الل حصل يا ولد عمي

وانت قاعد في اوضتي لي

صقر :وانا رايح اوضتي سمعت صوت عياط ولما خبطت فضلت فتره وبعد كده مبقاش في صوت فتحت لقيتك مغمي عليك علي الارض طلبت الدكتوره وكشفت عليك

حور :وقالت اي

صقر :قالت ان الهانم مش مهتميه باكلها واكلها ضعيف وان ضغطك واطي وادتني علاج

صقر قام جاب الاكل اللي خلي الخدامه تطبخه وجاب علاجها

صقر حط قدامها الاكل

صقر :كلي يلا وخدي علاجك

حور :مليش نفس للاكل

صقر بحده :مش بمزاجك

كلي يلا علشان تاخدي علاجك

حور بخوف :حاضر

حور كلت وخلصت

وصقر أداها العلاج

حور :العلاج ده طعمه وحش قووي ومر عايزه حاجه مسكره

صقر نزل جاب ليها شوكليت

 

 

 

 

 

 

 

 

 

صقر :كليها بعد شويه علشان العلاج بتاعك مفعوله يكون بدا

صقر سابها ونزل وهيا اول ما نزل فتحت الشوكلاته وكلتها

وبعد شويه

حور قعدت علي فونها شويه ووصل رساله لها من مجهول

المجهول :اهلك مامتوش موته طبيعيه واللي قالك كده كذب عليك لو عايزه تعرفي ابعتي 100 الف جنيه علي الرقم ده وانا ابعتلك سجلات صوت واعرفك مين قتلهم

حور بصدمه :وانا ايش يعرفني انك مبتكدبش عليا

المجهول :صدقيني مش بكذب عليكي

اول ما تحولي الفلوس علي الرقم ده هيتبعتلك السجلات والقاتل

حور :حاضر علي بكره هكون حولتهم

حور نامت وبعد كده صحيت تاني يوم

علي صوت حد بيخبط علي اوضتها

حور فتحت لقت صقر جايب الفطار

صقر حط الاكل علي ترابيزه صغيره وجاب علاجها

صقر :فطارك اهو و علاجك تاكلي وتاخدي علاجك يلا اقعدي

حور قعدت من غير كلام فطرت واخدت علاجها وهوا طلع شوكليت ادهالها

صقر : خدي بس متتعوديش علي أكده هيا بس علشان بتقولي العلاج طعمه مر

حور أخدتها منه وهوا اخد صينيه الاكل ونزل

حور لها حساب في البنك وفلوس من الشركه اللي باباها سابها

حولت الفلوس علي الرقم

وانتظرت رساله من المجهول

واتبعت ليها تسجيلات صوت واسم القاتل

حور اتصدمت من الاسم لان الاسم ده يكون صديق بابها وكان بيتقاسم الشغل معاه وله اسهم في الشركه بس مش الشركه الأساسيه

حور من الصدمه عيونها دمعت كتير من الريك اللي سمعته

 

 

 

 

 

 

 

 

واستنت معاد الغدا علشان تسال عمها علي موضوع باباها ومامتها

جه معاد الغدا

حور نزلت وقعدت معاهم وهيا ساكته متكلمتش

حور بعد انتهائها من الاكل

حور : عمي عايزه اسالك علي حاجه

حازم :اتفضلي يا بتي

حور :هوا بابا وماما ماتو ازاي

حازم :ماتو موته طبيعيه يا بتي

بس لي بعد السنين دي كلتها بتسالي علي الموضوع ده

حور :لان يا عمي انتو بتكدبوا عليا

وبابا وماما ماتو موته مدبره ومش طبيعيه

حازم :مين قالك اكده يا بتي

حور :تسجيلات الصوت دي وفتحتها

وحازم سمع كل الكلام

حازم بصدمه :مين عرفك كل الكلام ده؟

حور :يعني انت كنت عارف ومخبي عني يا عمي

حازم سكت……

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية متوحدة في قلب صعيدي

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى