روايات

رواية خيالات سارة الفصل الخامس 5 بقلم منة سامح

رواية خيالات سارة الفصل الخامس 5 بقلم منة سامح

رواية خيالات سارة الجزء الخامس

رواية خيالات سارة البارت الخامس

رواية خيالات سارة الحلقة الخامسة

طه بابتسامة سخرية : surprise
ادم بصله وهو بيستوعب بصدمة:ا انت السبب أن….
طه قاطعه بهدوء مميت:تؤ تؤ م انا وبص لتاليا الي باصة للارض بدموع وندم وخوف ….اختك الجميلة دي هي السبب
ادم بصله بعدم فهم
طه وهو بقعد وبيحط رجل علي رجل:متبصش كدة ايوة هي السبب وعلي فكرة هي الي خططت لكل حاجة وهي الي عملت تمثلية خطفها زمان لأنها مكنتش عوزاك تحوز سارة أو بمعني اصح كانت عايزة تدمر حياتها
ادم بصدمة ودموع محبوسة وهو بيبص علي تاليا الي باصة للارض ودموعها نازلة وقرب عليها وقال بعدم تصديق ودموع:قولي أنه هو بيكدب
تاليا ساكتة وباصة للارض وبتعيط بس
ادم مسكها وبيهزها بعدم تصديق:قولي أنه بيكدب ياتاليا قوليييي كدة
تاليا بصتلو بدموع ندم وحزن وهزت رأسها بلا
ادم سابها بصدمة ورجع لورا وهو م مصدق ازاي أخته كانت هي السبب في كل ده

 

 

طه ببرود:ده كان أول خبر ياادومة اجمد كدة م عايز تعرف مين الي قتل ريهام ..بص لتاليا بابتسامة عريضة:اختك الجميلة بردو ..وضحك بصوت عالي
ادم كان بيسمع وهو م مصدق أنه كل ده يطلع من أخته وقرب من طه وقعد يضرب في بعدم تصديق وهو بيقول كداااب كدااب …وسابه وراح لتاليا وشال اللزق من بوقها وهزها بغضب:قولي أنه بيكدب ياتاليا قولي ياتاليا
تاليا صوت عياطها علي اكتر وشهقاتها زادت :ك كنت بكرهها ياادم كانت احسن مني في كل حاجة الغيرة عمتني وقررت اني ادمرها وادمرلها حياتها بس انا ندمت ندم….
قاطعها قلم نزل علي وشها
ادم مسكها بقوة وهو بيهزها بقسوة:انتي اييي انتي شيطانة هاااا انتي م طبيعية هاااا لي لييي تعملي كدة فينا لييييي لييي ياتاليا …واكمل بدموع :ومكتفتيش بكدة بس انتي قاتلتيي قاتلتيييييي ياتاليا بقيتي قاتلة ..انااا بكرهك بكرهككك
طه كان بيضحك وهو باصصلهم وماسك المسدس :اظن كدة خالصين عرفت الحقيقة ووجهت اختك وادناك فرصة تكلم معاها بس زي ماقتلت هتتقتل وضرب طلقة ..وابتسم بشر
ادم كان باصص لتاليا الي غرقانة في دمها وبطلع في الروح بصدمة
ادم نزل ومسك رأسها بدموع وصدمة:لا لا لا لا…
تاليا مسكت أيده بتعب وبتاخد نفسها بالعافية:سامحني وقول لسارة تسامحني وباست أيده وماتت
ادم وهو بيخبط علي وشها بدموع:لا لا تاليا لا تاااليااااا تاااليااااا لا اصحي ارجوكي اصحي لااااا اصحي انا مسامحك والله مسامحك اصحييييي تااااليا ااااااههه تاااليااا
طه كان بيبصله بشماته وضحك بس قاطعه دخول الشرطة وقبضو عليه وخدو ادم وتاليا في الاسعاف
_______________________________________________

 

 

بعد شهرين “طه اتحكم عليه بالاعدام
سارة كانت بصاله بكسرة:استفدت باايه ها استفدت باايه لما عملت كدة فيا انا وعمر ده احنا حتي ولادك
طه كان باصصلها بندم وتوهان
سارة قامت وبصتله وقالت بنبرة وجع ودموع:انا عمري عمري ماهسامحك علي الي انت عملتو فيا عمري ي..طه بي ..وضحكت بسخرية وكانت لسة هتخرج قاطعها كه بندم وهدوء:متسبيش ادم ياسارة هو ملهوش زنب في الحصل ارجعيلو وابدؤا من جديد الوحش الي كان في حياتكو انتهي
__________
عندما ادم كان قاعد سرحان زي كل يوم وهو علي حاله وهو بيفتكر اد اي كان عائلته كبيرة ومتبقاش فيها غيره دلوقتي وبيفتكر أخته تاليا ودموعه نزلت بس قاطعه خبط الباب …مسح دموعه وقام فتح بس اتفاجئ بعمر وحمزة وسارة الي كانت واقفة وراهم بدموع محبوسة
وباصة للارض
عمر بص لشكله واد اي اتغير وخس ومبقاش زي الاول وقرب عليه وحضنه بحب اخوي واشتياق
ادم كان مصدوم بس بادله الحضن بحب …وبص لحمزة وابتسمله وعينه جت علي سارة الي دموعها كانت نازلة بسكات
قرب عليها ورفع رأسها وبص في عنيها وحضنها بعشق واشتياق ودموعه نزلت بفرحة علي أن روحه اكن رجعتله وحزن علي الي حصلهم
سارة بدالته الحضن وصوت عياطها زاد في حضنه
………….وبعد وقت كانو كلهم قاعدين مع بعض وبيحاولو يطلعو ادم من حزنه وفعلا كان مبسوط بس حزنه م بيفرقه
_______________________________________
بعد اسبوع ..
سارة باصة لنفسها في المراية وعنيها بتلمع بفرحة ودموع خوف أن يكرر حاجة تاني لحد مادخل عليها ادم الي اول مااشافها خدها بالحضن بعشق وحب :اجمل واحدة في الدنيا بجد
سارة بدلته الحضن بفرحة وحب .
وهنا عمر دخل وهو شايفها مبسوطة بصلها بحب وقرب عليه :ابعد كدة ياواد ياادم اما احضن اختي شوية
ادم بغيرة :نعم
عمر بضيق:هنبدء بقي غيرة وقرف وزقه بضيق:اوعي بس كدة اي ده …وبصلها بحب وباسها من راسها وحضنها ..ربنا يسعدك ياحبيبتي ….وبص لادم :والله لو زعلتها لهجيب اجلك انا بقولك اهو

 

 

ادم بصلها وابتسم بعشق:عمري …وأكمل بضيق وهو بيزقه:اوعي بقي كدة عايز احضن مراتي شوية روح احضن حمزة بعيد عننا
حمزة دخل :بتجيبو في سيرتي لي دلوقتي
ادم :خدو معاك وامشو من هنا
عمر قعد بعند :هو بقت كدة طب م ماشي
وقعدو يتخانقو ويعاندو في بعض
سارة بصداع:بااااااس اي يخربيتكو …تعالي كدة ياعمر وانت يادم وكل واحد مسك ايديها وهي بقت في النص وحمزة ماسك الفستان من ورا وهو بيضحك علي شكلهم
وخرجت راحو قاعة وهما علي وضعهم
……………………………………….
كانو بيرقصو سلو
ادم بحب:انا بحبك اوي ياسارة بجد انا م بحبك بس انا بعشقك
سارة بابتسامة حب وعشق:وانا بموت فيك …وحضنتو بحب
…وتمت

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية خيالات سارة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى