روايات

رواية وردة يزن الفصل الخامس 5 بقلم مجهول

رواية وردة يزن الفصل الخامس 5 بقلم مجهول

رواية وردة يزن الجزء الخامس

رواية وردة يزن البارت الخامس

رواية وردة يزن الحلقة الخامسة

وَمَن يَتَّقِ اللَّهَ يَجْعَل لَّهُ مَخْرَجًا وَيَرْزُقْهُ مِنْ حَيْثُ لَا يَحْتَسِبُ وَمَن يَتَوَكَّلْ عَلَى اللَّهِ فَهُوَ حَسْبُهُ⛵️
شخص/العربيه جاهزه يافندم
يزن /تمام
يزن /يلا
ورد بتوتر /اه خلاص انا جاهزه
وركبت ورد السياره
وذهب الى شقه وكان يزن ضابط كل شئ حتى يؤكد لورد ان كل هذا مجرد حلم
دخلت ورد العماره ولم تجد اى شئ غريب
كانت تحدث نفسها هل هذا حقا حلم
ودخلت ورد الى شقه يزن جلس يزن على اريكه
ورد برسميه/تأمر بحاجه يا يزن بيى
يزن /انتى هبله
ورد / لا انا مجنونه
يزن/اه واضح

 

 

ورد/لو سمحت متقولش عليا كده
يزن /انا قولت حاجه انتى الا قولتى
ورد /انا اقول انت لا
يضحك يزن عليها
ورد بقمصه /برضو طيب قوم كده لو سمحت عايزه اتفرج على مسلسل
تطنط مثل الارنب وتجلس تشاهد تليفاز
يزن/انتى جايه هنا تشتغلى ولا تتفرجى
ورد/بس اسكت شوفت الخبر جديد شيرين رجعت لحسام
يزن بعد فهم/مين دول
ورد /يا عم اسكوت كده وانت فى مياه الكنافه
يزن/الكنافه لها مياه
ورد /بس انت رغى اوى،
يزن /قومى حضريلى البدله عشان ورايه شغل
ورد تدير وجه له بنتبه /انت شغال
يزن /امال اى يعنى
ورد /ياشيخ انا كنت فكرك صايع وكده يعنى
يزن / صايع طيب حضريلى هدومى
ورد /انت شغال اى
يزن /شغال مدير شركتى
ورد بسخريه /وانا شغاله مدير شقتى
يزن /قومى حضرى الهدوم
ذهبت تحضر الملابسه
ورتدى يزن ملابسه وذهب الى شركته
وعند جمال (مدحت )/وحيات امك ماهسيبك يايزن
وهندمك على كل حاجه
شخص /الو
مدحت /الو عايزه فى مهمه

 

 

شخص /تحت امرك يافندم
مدحت /ترقبلى يزن بشبيشى
شخص /ده صاحب شركات
ليقاطعه اه هو ترقبلى كل تحركاته
عند ورد
قامت بربط طرحه على جبينها مثل شحاته وقامت بتشغيل اغنيه واخذت تنضف البيت
وكانت تغنى معاها/كتاب حياتى يعين ما شوفت زيو كتاب الفرح فى سطرين وباقى كلو عذاب عذاب
ورد لنفسها /عظمه على عظمه ياست ونبى انا خساره فى البلد دى
وبعد وقت وصل يزن الى شركه
يزن هتلى الورق الثفقه يلا
زياد /حاضر يا يزن بيه
يزن /ويلا عشان فى مجتمع دلوقتي عشان الثفقه دى
ذياد /حاضر يافندم
قام بلا اتصال على ورد لكى يطمأن عليها هو يشعر انها جزء منه لا يريد ان تبعد عنه لحظه بجنونه وكلامها.
يزن /الو
ورد /الو مين
يزن /عبد الموجود موجود
ورد /لا لسه ماشى بتتصل لى
يزن / المحفظه بتاعتى عندك
ورد /مش عارفه استنى اشوفها
مش موجوده لتصرخ ورد فجاء
يزن بصوت عالي /ورد ورد
ولم ترد ليأخذ المفاتيح سياره ويذهب باقصى سرعه الى
منزل. ويذهب الى شقه ينظر يرى كل شئ ليس بمكانه
يصرخ بصوت عالى ورد
ورد/ينهار اسود صرعتنى
يزن /انتى كويسه حد عملك حاجه
ورد بعدم فهم /اه كويسه لى فى اى
يزن /انتى صوتى لى وانا بكلمك واى كركبه دى
ورد / اه لقيت مسلسل بتاعى بتاع حياه ومراد اشتغل انا بحبو اوى كركبه دى كنت بنضف

 

 

يزن وكاد ان يصاب جل*طه من تلك المجنونة يضغط على يديه بعصبيه
ورد / هو انا مش قولتك مفيش محفظه هنا جيت لى بقا
كان. ينظر لها بغضب
ورد ببرود /اعملك شاى
يزن /انا ماشى
ورد فى نفسها /هو مالو
تنظر ورد الى تلفاز تشهق
ينظر لها مازن
ورد /اشوفك فيك يوم المسلسل خلص
ينظر لها مازن ويذهب الى شركته
عند جمال
جمال/الو
عايزه اعرف بينزل امتى. حتى لو رايح يجيب اى حاجه
شخص /انا عرفت يابيه
جمال /ها
شخص /هو بينزل الفجر كل يوم
جمال /مين قالك كده
شخص /البواب
جمال/تمام حلو اوى كده ومش عايز حد يعرف انك تبعى
٠متقلقش ياباشا
وعند ورد
تجد جرس باب يدق

 

 

ورد /مش هنخلص مره محفظه وتانيه هيقولى البنطلون
تفتح ورد الباب ولم تجد شئ
اكيد مش بتخيل
وكانت تغلق لتجد ورقه على الارض
اخذت ورق تلك الورده
وضعتها على طاوله اخذت تحدث نفسها
افتحها ولا لا افتحه ولا لا
اخذت تلك ورقه تنظر بها وقامت بفتحها وكانت فى دهشه وصدمه

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية وردة يزن)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى