رواية احببت صعيديه الفصل التاسع عشر 19 بقلم وفاء يوسف
رواية احببت صعيديه الجزء التاسع عشر
رواية احببت صعيديه البارت التاسع عشر
رواية احببت صعيديه الحلقة التاسعة عشر
مسك : معقولة
وبعدين قامت و اخدت هدوم من الدولاب ودخلت الحمام..
بعد شوية…..
مسك خرجت من الحمام وكانت لابسه فستان طويل بنفسجي ضيق من الخسر وواسع من تحت وحجاب بنفسجي طويل وعمله بشكل انو الحجاب يكون لورى
**********
خرجت مسك وعلى اوضة أسر على طول
عند أسر كان قاعد سرحان يعمل ايه علشان يخلص من كل ده..
مسك تلفونه و رن على شخص
أسر : الو يا فندم
_ الو يا أسر في حاجه أخبار جديدة
أسر : للأسف مفيش اي اخبار و بصراحة كده انا، مش عايز اكمل يا فندم
_ ايه اللي انت بتقوله ده انت عارف ده يعني ايه
اسر: مهمة خطيرة جدا وانت اكتر واحد ممكن تعملها … أسر أعقل
أسر بعصبية : ما هو يا فندم انا خسرت أغلى حاجه بسبب المهمة دي ولسه مفيش اي حاجه انا تعبت…
_ اهدي يا أسر و متتسرعش كده دي مهمة خطيرة ولازم تنفذها مش هينفع تسبها خالص
أسر بعصبية : أهدى ايه ايييه اما مراتي هتسبني بسبب المهمة دي و انا بحبها و مش هخليها تسبني ابدا مستحيل
و في هذا الوقت تدخل مسك واستمعت لكل شيء
مسك ببكاء : يعني انت مجبور وقامت حضنته وهو حضنها وقفل السكة..
أسر.. امسك وجهها بين يديه : مسك صدقيني انا
مش بحب سما سما دي مجرد وصيلة علشان اوصل لتجار مخد**رات
مسك ببكاء :طاب ليه مقولتليش من الاول كنت فهمتك ليه توصلنا لكده
أسر : مكنش ينفع وصدقيني انا مكنتش هطلقك لو على جثتي
مسك : طاب احكيلي الحكاية من الاول
َاسر : بصي يا ستي الحكايه ان سما دي فرض من افراض عصابه مخد*رات وتجارة اعضا*ء في الصعيد
مسك بتوتر : ايه الصعيد اه كمل كمل
أسر : وطبعا احنا اكتشفنا ده فكان لازم ان نوصل لحد واحنا موصلناش غير لسما واطريت اني اعمل نفسي بحبها وكده وطبعا هي
مش هتفوت فرصة انها تكون مرات ظابط لان ده
هيحميها و احنا دلوقتي بندور عليهم بس مفيش اي حاجه عنهم
مسك بتوتر : انت متأكد انهم في الصعيد طاب ما ممكن يكون لا يعني
أسر بشك : مسك انتي متوترة كده ليه انتي تعرفي حاجه
ولتنهار من البكاء مسك
اسر بخضة: مسك مالك
مسك ببكاء : أسر انا عارفه مين دول
اسر بصدمة : اييييه انتي فيه حاجه في عقلك مسك لا مش إلى في بالي
مسك : لا طبعا انا مش معاهم بس انا عارفاهم لأنهم أقرب ناس ليا
أسر : مسك مين دول قولي ها مين
مسك ببكاء : بابا ياأسر بابا
أسر : انتي عارفة بتقولي ايه انتي شايفة بتقولي ايه
مسك ببكاء : و ربنا يا أسر انا مش بكدب انا عرفت ده لما
فلاش باك ……
كنت جايه من اوضتي وراحة اوضتة بابا و فجائة سمعته هو بيقول
_ يعني ايه مقدرتش توصلوا البضاعة دي فيها مخد**رات تساوي ملايين لازم نتصرف في أسرع وقت
و في للحظة دي دخلت على بابا وانا ببكي
مسك : بابا معقولة انت تاجر مخ*درات
_ اه اكبر تاجر كمان و أعضاء بردوا هههههه ده إذا كان عجبك يا ست يا شريفه و إذا مكنش عجبك
نتصرف و مسكني و فضل يض”رب فيا جامد و من يوميها و هو بيض”ربني
باك
مسك : كان كل يوم بيع”ذبني و يض”ربني علشان كان خايف لأقول لأي حد
أسر بصدمة و خدها في حضنه : اشششششش اهدي و ربنا لانتقم منه و اخليه يندم على كل ده و حق كل واحد ادمن و مات
مسك ببكاء : بس يا أسر ده بابا
أسر بعصبية : انت عاقله ازاي تخلي واحد سبب في موت ناس أبرياء
مسك ببكاء : أسر مش قصدي.
أسر : خلاص اهدي اهدي
أسر بجديه : انتي لازم تعملي اللي هقول عليه فاهمة
بصي هتعملي ايه
َ*******-/:’!! “
مسك : لا لا مستحيل…
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية أحببت صعيدية)