رواية عشقت تؤام محبوبتي الفصل العاشر 10 بقلم جاسمين محمد
رواية عشقت تؤام محبوبتي الجزء العاشر
رواية عشقت تؤام محبوبتي البارت العاشر
رواية عشقت تؤام محبوبتي الحلقة العاشرة
حياه: ماما مالك لع ارجوكي اوع تخلي يجي
فوزيه: لا هيجي والمره دي هيوقفك عند حدك ومحدش هيقف يحوشه عنك
حياه: ماما ارجوكي مالك لا
فوزيه: خلاص ومسكت التلفون ورنت علي مالك
فهد: حد يفهمني مين مالك ده
فوزيه: الو مالك تعال بسرعه حور اختفت
مالك بصوت عالي: مسافه السكه وقفل معاها
فهد بزعيق: مين مالك ده
فوزيه: مالك ده بيكون ابن اختي واكبر من حياه وحور ب15سنه وحور عندو روحه ودنيته كلها لو اتخدشت خدشه صغيره من حد بيكون موته قبالها وزعيم عصابه الشرطه نفسها بتخاف منه لو تسمع علي واحد اسمو مافيا
جاسر: اه اسمع عنه
فوزيه: المافيا ده بيكون مالك وده لو النمله في وسط قش بيلاقيها وبتتكلم وبتبص لحياه اللي واقفه بتتترعش من الخوف
بعد شوي
الكل قاعد وحياه قاعده وماسكه ايد فهد وبتترعش وبيبصه لاقي ناس اقتحمت البيت وشاب واقف عندو عضلات وطويل ولابس نضاره ولابس اسود في اسود وهم واقفين حولي يجي عشرين راجل
مالك: فين حور
فوزيه: اسال حياه
مالك بص نحيت حياه: فين حور
حياه بخوف: معرفش
مالك: اخر كلام عشان هلاقيها مسافه ساعه ولو طلعتي ليكي يد في اختفاء حور انتي عارفه ممكن اعمل فيكي اي
حياه بخوف: م اش ي
مالك: تمام خانه
خانه: نعم
مالك: نص ساعه بالكتير حور تكون قدامي انت سامع
خانه: سامع وفي ثانيه كانو كلهم طلعو يشوفه حور مالك راح وقعد علي الكرسي جمب فوزيه
مالك: بتعيطي ليه وزعلانه
فوزيه: عايزه حور يامالك
مالك: حور لو حصلها حاجه يبقا انا اللي حصلي متخافيش هجيبهالك بس شوي وفهميني اي اللي حصل عقبال ميجيبه
فوزيه: اللي حصل
#فلاش بااااك
فوزيه قاعدها في صاله الاستقبال عند الكوافير وحور جي تجري عليها وبتعيط
فوزيه: في اي مالك
حور: حياه عملت اللي في دماغه وهربت
فوزيه: اللي في دماغه كيف وهربت
حور: اصل انا سمعتها من كام يوم بتكلم واحد وبتقوله انها مش بتحب فهد وعايزه اهو ومش عايزه فهد ولم عرفت اني سمعتها هددتني ان لوحدي اتكلمت هتقول اني بكدب عليها عشان عرفت اني بحب فهد وهتعمل ليا حاجه رحت خوفت ومردتش اقول دلوقتي مش لاقيها خالص هربت
فوزيه وقعت قاعدها علي الكرسي وبتعيط
فوزيه: يالهووي هودي وشي من الناس فين واقول اي لعريسه اللي مستنيها حسبي الله فيكي ياحياه يابنتي حطيتي راسي فيه الارض بسببك
حور: هنعمل اي ياماما دلوقتي فهد بيرن وانا مش عارفه ارد عليه ولو سالني عليها اقوله اي
فوزيه: حور انتي تؤامها البسي الفستان مكانه ونعمل الفرح وبعدين نبقا نتكلم مع فهد ونفهمو
حور: لا مستحيل انتي بتقولي اي
فوزيه: لو بتحبيني اعملي كدا عشان لو معملتيش الناس هتتكلم ومش هقدر اسمع كلامهم
حور: ياماما مينفعش
فوزيه: عشان خاطري عندك لو عايزاني اعيش معاكي
حور: حاضر ياماما
وقامت حور لبست الفستان وراحت علي انها حياه ورحنا الفرح ورنيت علي جاسر وعرفته كل حاجه لانه كان عارفه كل حاجه من الاول راح وافق علي ان حور اللي تاخد مكان حياه وجاسر اتفق مع الماذون لم يجي يكتب كتب الكتاب يكتب حور مش حياه وبعد مخلصه طلعت مع فهد وانا مودعها وهي طالعه مع الاوضه كانت حور بعدها بشويه لقيتها حياه
#الحاضر
هو ده كله اللي حصل وحور مش لاقينها
فهد: يعني انا دلوقتي متجوز حور مش حياه
جاسر: اه قسيمه الجواز باسم حور مش حياه صدق بقا كل اللي بنحكيه احنا مش هنعمل تمثليه عليك
فهد بيبص لحياه: انطقي قولي حاجه ساكته ليه وبيبص لاقي النور راح والمكان بقا عتمه
مالك: بصوت عالي نور النور
النور جه والكل عمال يتلفت علي حياه
مالك: حياه اختفت بسرعه تكون قدامي هنا
فوزيه: اتاكدت يافهد ان حياه السبب في خطفها وكل اللي بنقوله حقيقي
فهد مسك دماغه وقعد: يابنت ال… وربي ياحياه ل اخرتك عليك ايدي وراح قايم وكان طالع جاسر مسكه
مالك: خليك هي هتيجي لحد هنا دلوقتي وحور جي كمان تلفونه رن
مالك: الو ها اي الاخبار
_لقينه حور بس
مالك: بس اي مالها حور والكل سمع كدا وقام وجري وقف جمب مالك
_فاقده الوعي ومضروبه مضرب جامد ولبسها مقطع
مالك: خدوها علي اقرب مستشفي وانا جي حالان
فهد: مالها حور فيها اي
مالك: حور حالتها صعبه اووي وخدوها علي المستشفي وانا رايحلهم
فوزيه: لا بنتي هتوهالي واغمي عليها
مالك وفهد جري عليها
مالك: فهد خليكم مع خالتي وانا اروح لحور
فهد: لا انا جي معاك خليهم هم معاها
مالك: طيب يلا وفهد ومالك طلعو جري علي المستشفي
في المستشفى وصل فهد ومالك وطلعو يجري علي اوضه العمليات
مالك لاقي رجالته واقفه قدام الاوضه
مالك: ها عامله اي
_الدكتور عندها جوه
مالك وفهد فضلو رايحين جين في الطرقه قدام الاوضه
فوزيه فاقت
فوزيه: حور حور وقامت مفزوعه
هاله: اهدي ياحبيبتي
فوزيه: فين مالك
هاله: راح يجيب حور اهدي بس كدا وادعيلها
فوزيه: ودوني عند ابنتي هناك
جاسر: اهدي طيب
فوزيه: جاسر انت بتعتبرني امك وديني عند بنتي عشان خاطري
جاسر: يلا تعالي اوديكي
مالك وهم واقفين هو وفهد الدكتور طلع جرو عليه
فهد: ها يادكتور عامله اي
الدكتور: بصو حالتها صعبه وفقدت دم كتير وعايزين فصيله دم o ومافيش منها متوفر
فهد: انا فصيله دي o
الدكتور: تمام يلا وهو جه داخل التلفون بتاع مالك رن
مالك: الو اي
_لقين حياه هي واللي كانو وخدين حور
مالك: تمام وديهم المخزن
فهد: مالك محدش يجي جمب حور غيري انا
مالك: روح طيب
فهد دخل مع حياه الاوضه ورقد علي السرير اللي جمبها والدكاتره بدات تاخد منه الدم واخدو منه كيسين دم
فهد: خد تاني يادكتور
الدكتور: بس كفايه كدا عليك
فهد: قولتلك لو عايز تاني خد
الدكتور: خلاص هم دول ان شاء الله هيكفه يافهد بيه بس لازم تروح تشرب عصير
فهد: ماشي وطلع بر وساب الدكتور مع حور
مالك: ها خدو
فهد: اه وفوزيه جت جري فوزيه: ها بنتي عامله اي
مالك: كويسه
وفهد حس انه هيدوخ ويقع مالك وجاسر جرو عليه
فهد: بس انا كويس
مالك: فهد روح ارتاح وشرب حاجه
فهد: مش هاخد حاجه غير لم حور تقوم بالسلامه
فوزيه: خد حاجه يابني عشان تقدر تقف جمبها
فهد: انا كويس
بعد شوي
الدكتور: كدا بقت كويسه شوي وهتصح ولم تصحا هاجي افحصها اشوف في حاجه ولا لا
فهد: ممكن ادخلها
الدكتور: مينفعش
فهد: ارجوك يادكتور
فوزيه: وانا كمان
الدكتور: مش هينفع انا هوافق علي واحد بس مين هيدخل
فهد: عشان خاطري ياماما فوزيه خليني ادخلها انا
فوزيه بحزن: ماشي يافهد ادخل
فهد مصدق سمع كدا راح جري دخل علي اوضتها واول مفتح الباب فضل يبص عليها وراح قعد حمبها
فهد بعياط: حور قومي عشان خاطري اول مره احس اني عايزك جمبي اووي كدا قومي لفهد صحبك وحبيبك
عشان خاطري فهد عمرو منزل دمه واول مره ينزلها وقدامك انتي وعشانك مش عارف ليه حاسس ان قلبي متاخد مني وانا شايفك كدا قومي واتخانقي معايا واعملي اللي انتي عايزه بس قومي وراح رقد جمبها
في مكان تاني فين اوضه ضلمه
حياه: حد يجي يطلعني من هنا ارجوك يامالك سيبني
_انتي السبب ياريتني معرفتك
حياه: مراد انا مش ناقصه صداع
مراد: انا هقول لفهد علي كل حاجه بس لم اشوفه
حياه: قوله مش فارقه
فهد كان راقد جمب حور وبيبص لاقها بتتكلم
حور: ماما ياماما حوشيني منهم
فهد: اهدي ياقلبي يادكتور يادكتور
الدكتور: ايو ايو والكل دخل
الدكتور: فحص حور
فهد: حور عامله اي
حور: انت مين
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشقت تؤام محبوبتي)