روايات

رواية ندم العمر الفصل الثالث 3 بقلم دنيا فادي

رواية ندم العمر الفصل الثالث 3 بقلم دنيا فادي

رواية ندم العمر الجزء الثالث

رواية ندم العمر البارت الثالث

رواية ندم العمر الحلقة الثالثة

خلود بعصبيه وتمسك الزُهريه الي جمبها وتكسرها علي دماغو
خلود : ها فوقت كده !!
زين بصُراخ من الألم
زين : اييي الييي انتي عملتيهه دههه انتييي مجنونهه
خلود : انت الييي اييي !! لي تفكيرك فيا كدهه انا معملتلكش حاجه انت مشوفتش مني حاجه وحشه عشان ده يبقا اسلوبك معايا انت متعرفنيش اساساً
وتكمل بجمود : عندك دليل علي الي بتقولو عليا ده؟؟
خلود : ردد عليااا عندك دليل؟؟
زين مردش
خلود : لما يبقا عندك دليل يبقا اعمل الي انت عايزو
خلود بتاخد بالها من الدم الي بدأ ينزل من دماغو
وتمسك دماغو بخفه

 

 

خلود : انا دكتوره علفكره ممكن اساعدك عادي معنديش مانع
زين بينظر ليها بإستغراب وعدم فهم لتصرفاتها
____________________________________
عمر : اييي هربتي من فرحك عشانيي؟؟
اسيل : ااه انت متعرفش يا عمر حاجه انا كنت مجبوره على الجوازه دي يا عمر مكنتش بحبو انا بحبك انت
عمر : بتحبيني ازاي يا اسيل وانتي الي قولتيلي مش عايزه اشوفك في حياتي تاني وعمري ما حبيتك
اسيل : مش بقولك انت متعرفش حاجه عمي طلب مني انهي علاقتي بيك وكمان طلب مني ان اسجل كلامي الي قولتهولك عشان يصدق
عمر بشك : انتي بتقولي الحقيقه يا اسيل !!!
اسيل بتقوم من مكانها وتمثل الحزن
عمر بيمسك ايديها ويقعدها تاني
عمر : استني
اسيل : استنا لي ياعمر انت بجد مش مصدقني بقولك هربت من فرحي عشانك
عمر : مصدقك يا اسيل مصدقك
____________________________________
خلود : ها كده احسن؟؟ بص هو مفيش شاش وقطن بس انا اتصرفت يعني
زين بهدوء : متفتكريش سكوتي علي الي انتي عملتيه ده ضعف لا انا بس بممدش ايدي علي واحده
خلود : عشان كده انا مترددش
وتكمل بأسف : واسفه علي الي عملتو مكنش قصدي انا بس اتعصبت وحصل الي حصل بقا
زين ينظر ليها بصدمه

 

 

زين : ولما اي حد بيعصبك بتعملي فيه كده !!
خلود : بصراحه؟ اه انا عصبيه اوي اوي بجد لما بتعصب مبشوفش قدامي مبعرفش مين الشخص الي هنفعل عليه
زين : لما تتعصبي بعد كده خدي نفس عميق وخرجيه بهدوء واضغطي علي ايديك بس جامد وان شاء الله تتكسر
خلود بإبتسامه بارده : ظريف
زين بيسمع صوت خبط الباب
بيقوم عشان يفتح
مازن : حضرتك دي كل الحاجات الي طلبتها ممكن تحاسبني
زين بصدمه : اييي كل ددده انا مطلبتش حاجه
خلود : انا الي طلبت
زين في ذهنو : غبيههه
ويحاسبو ويقفل الباب
زين : ايي دوللل؟؟
خلود : مفيشش حاجهه تتاكل ولا تتشرب هنا جبت سكر وشاي وقهوه وخضار وفاكهه وشويه عصاير بقا وكده
زين : ما فيه كل حاجه هناا
خلود بثقه : والله؟؟ فين ده !! حتي المطبخ مش موجود اصلا
زين بيشيدها من ايديها و يوديها لحد المطبخ
زين : اومال اي ده؟؟
خلود : اي ده ،، ده مطبخ بجد
زين : والله !!
خلود : اي بتبصلي كده لي دي غلطتك انت مش انا
زين : استغفر الله العظيم انا مالي؟؟
خلود : انت الي مورتنيش البيت وعرفتني حته حته فيه
زين : طيب اهو عرفتي
خلود : استنا استنا رايح فين خليك واقف انا معرفش بيشتغل ازاي البتاع ده وعايز اعمل اكل جعانه اوي
______________________________________

 

 

هاجر : اي دههه
اسيل : ايي
هاجر : انتي رجعتي ل عمر !!
اسيل بإبتسامه : اه
هاجر بعلو الصوت : يعني انا كنت الوسيله لقربك من عمر يا اسيل؟؟
اسيل بعدم فهم : اي الي انتي بتقوليه ده لا طبعا ياهاجر
هاجر : اومال اي الي حصل ده
اسيل : في اي يا هاجر انتي مالك بتكلميني كده لي
هاجر في ذهنها : هقولك اي بس هقولك ان انا بحب عمر بسس ازايي
_____________________________________
بعد ساعتين✨
خلود بإحراج : علفكره انا بعرف اطبخ بس عشان اول مره في المطبخ ده وكده فا الاكل طلع متغير
زين : اه واخد بالي
خلود بإبتسامه : لا بس بجد عاليا قهوه عمرك ما هتشرب زيها
زين : مش هشرب زيها عشان هيبقا طعمها يقر*ف
خلود بحماس : ونشوف؟؟ هقوم اعمل كوبيت..
ويقاطعها صوت خبط الباب

 

 

زين بقلق : طلبتيي حاجه تانيه؟؟
خلود : لا والله يمكن نسي حاجات و رجعها تاني استنا هفتح واشوف
خلود بإبتسامه استغراب : انتي مين
يارا : انتي الي مين؟؟
خلود بتردد : احم مراتو
يارا بصدمه : اييي

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ندم العمر)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى