روايات

رواية تزوجتك لأجل ابنتي ولكن أحببتك الفصل السابع عشر 17 بقلم باسنت أشرف

 رواية تزوجتك لأجل ابنتي ولكن أحببتك الفصل السابع عشر 17 بقلم باسنت أشرف

رواية تزوجتك لأجل ابنتي ولكن أحببتك الفصل السابع عشر 17 بقلم باسنت أشرف

ف بيت اسر و ريم
ريم:  اسر هرووح عند مريم اجيب من عندهاا لين
اسر:  اوك ي قلبي متتأخريش
ريم:  حاضر ي حب
راحت ريم بيت الجيراان خبطت ع البااب فتحلها احمد جوز مريم
احمد:  مداام ريم اتفضلي
ريم:  شكرا ي استااذ احمد بعد ازنك ناديلي مريم
احمد:  ميصحش اتفضلي وانا هناديهاا
ريم:  حااضر ودخلت ريم شوية وجت مريم ومعااها لين
لين اول مااشافت ريم جريت عليهاا وحصنتهاا
لين:  تده ي ماامي اتأخرتي عليا
ريم:  معلش ي قلب ماامي متزعليش
مريم:  مامتك عاملة اية دلوقت ي ريم
ريم:  بقت كويسة الحمدلله ي مريم
ايااد طفل عنده 6 سنيين:  طنط سيبي لين تلعب معاانا
ريم:  معلش ي حبيبي هاخدها وتلعبوا ف مره تانية
ايااد:  مااشي ي طنط تبقى هاتيهاا عندناا كتيير
ريم:  من عنياا ي حبيبي همشي انا دلوقت يلا ي لين
مريم:  خليكي ي ريم شوية
ريم:  معلش عشاان اسر مستنينا ف البيت
مريم:  مااشي ي ريم ابقى تعاالي
ريم:  من عينيا ي حبيبتي يلاا سلاام
مريم:  سلااام
رجعت لين وريم البيت
اسر:  لين الحلوة وحشتيني
لين:  انت مث وحثتني
اسر:  لية كده بس
لين:  عثاان انت اتاخرت تتيير
اسر:  معلش احنا اتاخرنا عشاان تيته رجااء تعباانه
لين:  برضوا ثعلانه
اسر:  يالاه ي ريموو اي رأيك ف الشوكولاا الحلوة دي يلا ناكلهاا انا وانت
لين:  انا بقوول انو كاان غثب عنكم اتاخرتوا ف خلااص هثالحكم مث سعلاانه
ريم بضحك:  دلوقت بقيتي مش زغلانه
لين ّ:  طبعااااااااااا
اسر ّ:  لا بجد شاابووه ليكي خدي ي ستي الشوكولاه اهي
ليين:  هيييييييي ثكرااا
اسر:  المهم اتا جعااان
ليين:  لا انا اكلت عند طنط مريم
ريم:  اسر انا تعباانه ورايحة اناام اطلبلنا اوردر من برة
اسر:  حااضر
وبعد شوية جه الاكل واكلوا وريم نيمت لين ف اوضتهاا وبعد كده اسر دخل هو وريم اوضتهم
اسر:  بقوولك وحشتيني موووت
ريم جريت علية وحضنته وهي بتعيط:  كنت خايفة جداا ي اسر ع مااما انا اقدرش اخسرهااا دي هي كل حيااتي هي اللي ربتناا وعلمتنااا واهتمت بينااا طول عمرهاا معاانا انا مقدرش اعيش من غيرهااا ابدا
اسر:  متخاافييش ي روحي هي بقت كوويسة دلووقت ومفيش خطر عليهاا
ريم:  ااه ي اسر لو حرالها خاجه انا كنت موت
اسر:  بعد الشر عليكي ي قلبي واكمل بشئ من المرح عشاان يكلعهاا من اللي هي فية
اسر:  وبعديين انا اقولك وحشتيني وبحبك وانت قااعده تعيطي
ريم بضحك:  والله انو مجنوون بص انا في اية وانت ف اية
اسر:  ي ريمو  انت ف قلبي وانا مش بفكر ف حد غيرك انت حياتي والنفس اللي بتنفسوا انت محور حيااتي انت ولين حياتي بتبدأ عندكم وبتنتهي عندكم ربنا يخليكم ليا ياارب
ريم:  وانااا بعشقگگگگگ ي ابن قلبي
اسر:  ايوه كده ي روح الرووح
ريم:  يلااا بقى تصبح ع خير للني همووت وانااام
اسر:  نعم ياااختاااي بعد ده كلوا وتقوليلي انااام لا ي ماامااا انسي مفييش نووم
ريم:  ب…….  قاطعهاااا بقبله و نقفل الستااير عليهم بقى ( اصلي بتكثف جدااا وانا بكتب  )
ف بيت ياامن و رناااا
يااامن:  تعرفي اني مش مصدق لغااية دلووقت اني هبقى اب اخيرااا
رنااا: ولااا انااا ع قد مااكنت حزينه وخايفة ع ماامااا ع قد ما انا فرحاانه جدااا لاني هبقى ام  ده مااما هتفرح جدااا لما تعرف انهاا هتبقى تيته صح
ياامن:  صح ي قلبي
رنااا:  هيييييييي انا فرحاانة جداااا
ياامن:  وانا كمااان لازم نحتفل بعد ما حمااتي تبقى كويسة
رنااا:  طبعاا ي روح قلبي ❤
لسة ياامن هيقرب منهاا وقفتوا
رنااا:  اقف عندك انت نسييت الدكتوره قاالت اية
ياامن:  ي حبيبتي دي دكتوره غبية مش بتفهم
رنااا:  مش هينفع
يااامن:  خلاااص بصي احنا خلينا ع خفييف
رنااا:  لا خفيف ولا تقيل
ياامن:  هوووف منك
(  ابقى نرووح المستشفى بكره بقى عشاان انا بزهق من جو المستشفياات ????)
يتبع……….
لقراءة الفصل الثامن عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى