روايات

رواية أسير جنانها (عريس لقطة 2) الفصل الثلاثون 30 والأخير بقلم حنين عادل

 رواية أسير جنانها (عريس لقطة 2) الفصل الثلاثون 30 والأخير بقلم حنين عادل

رواية أسير جنانها (عريس لقطة 2) الفصل الثلاثون 30 والأخير بقلم حنين عادل

رواية أسير جنانها (عريس لقطة 2) الفصل الثلاثون 30 والأخير بقلم حنين عادل

سيف قلبه مش مطاوعه يضرب و ايده بتترعش
تمارا: ما ضربتش ليه ….
بترفع مسدسها عليه : يبقي اضرب انا بقا ….
طااااااخ …….صوت طلقه طلعت.
تمارا وقعت علي الأرض وهيا اخده طلقه في ضهرها
سيف بصدمه: فارس…
فارس : ايه كنت عايزني اسيبها تموتك انت عقلك فين ها عقلك فين ؟!!
سيف قعد جمبها علي الارض وبصلها واتكلم ..
سيف: ماتخيلتش انها تعمل كده يا فارس  فين الحب اللي كانت بتحبه ليا او زي ما كانت بتقول ????
فارس: دي ما كانتش بتحبك يا سيف ولا عمرها حبتك  انت عارف انت بتحب مين ومين بيحبك …
سيف: قصدك ايه ؟!
فارس: قصدي رنا يا سيف دي اللي حبتك حب حقيقي ما تضيعهاش من ايدك ????
البوليس بيقبض علي حظابط وياسر ..
…………………….
بعد ثلاث شهور …
سيبي روحك وارقصي بين ايديا والمسي حضني بايديكي واضحكي وعلي ودني ميلي واهمسي عارفه ايه في بالي عارفه نفسي في ايه عايز دلوقتي اشيلك وبيتنا نجري عليه ❤️????
بيرقص سيف ورنا وهوا لابس بدله وهيا فستان عروسه اتجوزوا اخيرا بعد زمان …
بيكون في احلي طلاته ووسامته سيف العدوي اكبر رجل اعمال في مصر والشرق الاوسط كل البنات بتحبه وبتموت فيه بس هوا مطنشنهم ????????
ورنا اللي قدرت تسرق قلبه من اول يوم ولقي فيها كل اللي يحتاجه مع انها بنت وائل شاهين اللي لقتها ام احمد قدام جامع وربتها علي انها بنتها واكتر وماعرفتهاش بحاجه غير الظروف…
في مقوله بتقول ان اللي بيعيش نفس ظروفك بيبقي توأم روحك سيف ورنا اتعذبوا وهيعوضوا بعض عن اللي شافوه في حياتهم ????
بيشتالها وبيلف بيها وهوا طاير من الفرحه وهيا طايره كانت اجمل من الحوريه بحجابها اللي محليها بزيادة دي كفايه الفرحه اللي في عنيهم …
بيحضنها وكأنها اعظم انتصاراته ❤️
سيف: سيف العدوي بيعشقك ❤️
رنا: وعمر الشرايدي
سيف: لا عمر انسيه بقا اللي موجود سيف العدوي وبس
رنا: ورنا بتعشق سيف انت احسن حاجه حصلتلي في حياتي يا سيف❤️
سيف: انتي اللي طلعتيني من الضلمه للنور يا رنا انتي اللي نورتيلي طريقي انتي اعظم انتصاراتي❤️
فارس: براحه براحه ..
حنين: يووه يا فارس انا برقص سلو مش شرقي يعني شيبني اتبسط????
فارس: اتبسطي وكل حاجه بس براحه ☺️
..ماشي .
سيف: براحه يا حنون ارقصي سلون براحه????
..سلون يابيئه اسمها سلو وبعدين خليك في اللي انت فيه ????
سيف بيبص لرنا : طبعا هوا في احلي من اللي انا فيه ????❤️
..يا حنين ..
فارس: يلا يا حبيبتي كفايه????
..يادي النيله يلا ????
سيف: هههههه احسن اخده مساحه كبيره????
..انا لسه في الخامس يا ناصح مالحقتش اخد مساحه ????
سيف: ياه لسه قدامك خمس شهور كمان
..ليه هوا انا بقره قدامي اربعه بس
سيف: ماشي ..
رنا: بس بقا بطل رخامه يا سيف????
..ربنا يكون في عونك دا عيل سئيل ????
سيف: يلا ارتاحي يا ختي هوينا
فارس: بس يلا ????
سيف: ها تزعقلي يوم فرحي ????
فارس: انا اسف????
نزل فارس وحنين من علي المسرح  قعدوا علي الترابيزه …
اجت واحده ل.فارس ..
* لو سمحت ممكن كلمه ..
فارس حس انها محترمه قام ليها وحنين عماله تزغر ليه
* ممكن ترقص معايا ..
فارس بص ل.حنين اللي كانت وشها احمر من العصبيه ضحك وراح رقص معاها…
سيف: ليه كده يا فارس فرحي باظ????
فارس: ما تخافش انا مسيطر يلا ????
قامت من علي الترابيزه راحت ناحيه فارس وفجأه جابت البنت من شعرها وضرب فيها وفارس بيحاول يشيلها من فوقها مش عارف والمعازيم مش قادرين. .
فارس: حنين ????
قامت من علي الارض ..طاااااخ ….
الكل مصدومين ضربت فارس????
حنين بتفكير: اه يا حوستي السوده يا نا ياما اه ياحوستي السوده يانا ايه اللي انا هببته ده????
فارس وشه احمر وكان لسه رايح ناحيتها وبيمد ايده
وقعت علي الأرض اغمي عليها …
نزل علي الارض بقلق وحاول يفوق فيها ..
فارس: حنين ..اصحي ..حنين
حد اداله ميه رش علي وشها..بدأت تفوق
فارس بقلق: انتي كويسه انا اسف????
..اه حاسه بدوخه ووجع ايه اللي حصل ..
فارس: لأ مافيش حاجه ..
شالها فارس وحطها علي الترابيزه وقعد جمبها..
فارس: ها حاسه بايه نروح لدكتور
..لأ انا الحمد لله ????
مع تحيات اداره المشكلات والأزمات ايوه كانت بتمثل عشان ينسي القلم اللي كله لأ وكمان اعتذر لها ????نيهاهاهاهاهاه نيهاهاهاهاه نيهاهاهاهاهاه????????
………………………….
دخل سيف وهوا شايل رنا
سيف: نورتي بيتي اللي طول عمره طاهر وهايفضل طاهر????
رنا: اه عارفه انه طاهر مافيش لحظه رومانسيه تسيبها كده لازم تفاهه ..
سيف: مش عاجبك طلقيني ????
رنا: هوا ما فيش فايده انا داخله اغير هدومي ..
سيف : يلا وماشي معاها
رنا: ايييه رايح فين ????
سيف: رايح اغير هدومي معاكي
رنا: لأ انا هاغير الاول ..احم
سيف: لأ انا قتيل اللحظه دي …
بيقرب منها ..
رنا: سيف ابعد احسنلك ..
بيشتالها وبيدخل الاوضه وبيقفل الباب ..
رنا: هههههه بس بقا يا سيف ????
سيف: بتغيري اشطا????
نسيبهم بقا مع بعض ???? مع اني كنت نفسي نكمل
………………………….
بعد اربع شهور..وتحديدا الساعه 12 منتصف الليل
..عااااااااا مش قادرة مش قادرة????
فارس: اهدي خلاص يا حبيبتي وصلنا
..ياصغيرة علي البهدله يانا منك لله عاااااا
فارس: مني لله ليه
..قلتلك خلف انت مش انااااا وماسمعتش كلامي عااااا????
فارس: حاضر المرة الجايه اهدي
بينزل من العربيه وبيشتالها وبيدخل المستشفي …
بيجيبوا الترولي وبيحطوها عليه ..
..فارس ماتسبنيش انا خايفه????
فارس: انا معاكي ..ماتخافيش
جهزوها ودخلوها العمليات …
الممرضه: رايح فين يا استاذ
فارس: داخل معاها..
الممرضه: ممنوع …
دخلوها وصويتها جايب اخر المستشفي وفارس وقف وركن علي الحيطه وهوا قلقان ومش علي بعضه …
فارس: يارب قومها بالسلامه انا ماليش غيرها يارب ????
………………………
بعد ساعتين …
..اه اه ..
بتبدأ تفوق …
فارس كان شايل البيبي
فارس بابتسامه: حمد الله علي السلامه❤️
..الله يسلمك ..
بيقرب فارس منها وبيوريها البيبي …
..هانسميه ايه ؟!
فارس: ادم…ادم فارس ابو الوفا ❤️????
..ابو ادم ????
فارس: ام ادم ????…
……………………….
بعد 8 سنين …
قاعده حنين مع ادم اللي عمره 8 سنين نسخه من ابوه و سلمي اللي عمرها 6 سنين ونسخه من مامتها ..
..وبكده يا ولاد بتنتهي حكايتي انا وابوكوا اشتحف عليا وجري ورايا كتير وانا مااديتلوش ريق بس حاول وحاول وطلع عينه لحد ما وافقت اتجوزه لاني اشفقت عليه وخوفت اشتال ذنبه يلا ليا عند ربنا ????…..
صوت تصفيق ..
بتبص حنين …سيف
سيف: حصل يا ولاد انا كنت حاضر ????
رنا: وانا كمان ..
..اه قولولهم …
..احمد حبيبي تعالي ..
احمد عنده 6 سنين ..
سيف: لا ياختي سيبي ابني في حاله والنبي
رنا: بس بقا يا سيف …روح ياحبيبي العب مع ادم ..
..ايه اللي جابك يلا ????
سيف: بيت اخويا وجايله عندك مانع يا سودة
..انا سودة يا زنديق يا متخلف????
سيف: انا زنديق يا فظه يا رخمه????
فارس: باااااس ????
هيفضل جنان حنين وحب فارس ليها لو عملت ايه وخفه دم سيف ورنا وشكل سيف وحنين علطول …
هايفضل فارس وسيف اصحاب ساندين بعض مهما حصل وهتفضل رنا وحنين مش موقف يغيرهم او سوء تفاهم هيفضل الحب والمودة بينهم لو حصل ايه ..تمت
وكم لله من لطف خفي❤️
الهي منك اسعادي وخيري ومنك الجود والفرچ القريب ❤️
رايكم في الروايه بقا وتفاعلوا ومتابعه لصفحتي الشخصيه ولاف ….

‫2 تعليقات

  1. احلى روايا دى ولا ايه .جميله جدا .
    ودائما ف تقدم وروايات اكتر نتبعها مع اجمل كاتبه حنين عادل ????

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى