رواية ملاك الأسد الفصل الثاني عشر 12 بقلم بسملة مصطفى
رواية ملاك الأسد البارت الثاني عشر
رواية ملاك الأسد الجزء الثاني عشر
رواية ملاك الأسد الحلقة الثانية عشر
اسد قاعد معاهم علي السفره بس لاحظ أن ليان مش موجوده
اسد :هيا ليان فين يا امي
ريم :فوق في اوضتها
بقالها كام يوم مش بتخرج منها وحاسه أن فيها حاجه
اسد :انا هطلع اكلمها بس مش عايز حد منكم يجي
ريم وحمزه :ماشي
وبعد مده اسد قام من علي السفره وطلع واتجه نحو غرفه ليان
قعد يخبط علي الباب
ليان ليان ليان
وبعد كده لما لقاش فيه صوت فتح الباب واتفاجئ بسقوط أخته علي الارض وايديها مل*طخه بالدماء
اسد بصدمه :ليان
واتجه ناحيه ليان بسرعه وشالها ونزل علي تحت بسرعه
ريم بصدمه وقامت من علي الاكل :بنتي مالها يا اسد
اسد :مش عارف يا امي والله انا هاخدها علي المستشفي بتاعتنا
نعم مستشفي تبعهم لأن ليهم شركات ومستشفيات وكله
ايان :طب انا هحصلك علي هناك
اخد اسد ليان وقام بأمر السائق أن يتجه نحو المستشفي الخاصه بيهم فهو ليس به اعصاب أن يقود
وبعد فتره وصلوا
اول ما دخل المستشفي
اسد بزعيق : انتو يا شويه بها*يم حد يجيب ترولي بسرعه
الدكتور :جرا اي يا استاذ احنا في مستشفي محترمه فاتكلم باحترام احنا مش في حديقه حيوانات
اسد :طب وتقدر تقولي اسم المستشفي اي
الدكتور :مستشفي الجوارحي
اسد :وانا اسد الجوارحي اي رايك بقي
وافضل ارغي كتير وسبب اختي بتنزف يا متخ*لف
الدكتور بصدمه :اسد باشا انا اسف دخلوها علي العمليات فورا
وبعد كده قصيره
وصل ايان وريم المستشفي
ريم :بنتي فين يا اسد
اسد :خدوها علي العمليات
اقعدي يا امي ارتاحي
ريم قعدت تقرا قران في سرها وتدعي أن ربنا ينجي بنتها
وبعد نص ساعه خرج الدكتور من غرفه العمليات
جري عليه اسد بلهفه
الدكتور :عايزين دم بسرعه علشان قدرنا نوقف النزيف بعد فتره كبيره وخسرت دم كتير وعايزين الدم يكون 0سلبي
اسد: حاضر
وأسد قد اتجه لمستشفي خاصه وجاب الدم بعد فتره كبيره لأن فصيله دم ليان نادره
ووصل بعد ساعه من اللف المستمر
اسد دخل جري علي مستشفي
اسد :اتفضل يا دكتور
الدكتور خده ودخل العمليات بسرعه
**نروح عند ملاك **
ملاك كلمتها رجعت من عند بيت خالتها
مامت ملاك : مسافرتيش لي يا بنتي
ملاك :مفيش يا ماما بس انا محبتشي اسيبك لوحدك
مامت ملاك :ماشي يا ستي
هقوم انا احضر الغدا وانتي غيري لبسك لان ملاك كانت خرجت وتمشي شويه علي البحر
بقلم /Basmala Mostafa 🦋💜
ملاك دخلت غيرت وقررت ترن علي اسد ويتقابلوا وبعد تفكير طويل قررت أن ترن عليه
ملاك :الو
اسد بحزن :الو يا ملاك في حاجه
ملاك بقلق من نبره صوته :هوا في حاجه
اسد :لا قولي بس عايزه اي
ملاك :ممكن نتقابل
اسد :لا مش هينفع انهارده خالص
ملاك :لي يا اسد
اسد :علشان اختي ليان في المستشفي وفي العمليات
ملاك بصدمه :نعم في العمليات طب قولي اسم لمستشفي بسرعه
اسد قالها وبعد مده قفلت الخط وغيرت لبسها تاني وخرجت لمامتها
مامت ملاك :انتي راحه فان يا بنتي مش قولتلك غيري هدومك علشان تأكلي معايا ومالك مفزوعه كده لي
ملاك بحزن علي حاله اسد:مفيش يا امي راحه مشوار كده واحتمال تتأخر
سلام
مامت ملاك : طب عرفتيني المكان طيب
ملاك بسرعه : لما ارجع هعرفك
باي
مامت ملاك:طب خلي بالك من نفسك كويس
ملاك :ماشي سلام
ونزلت ملاك وركبت تاكسي وقالتله العنوان ووصلها
Basbosa 💜
وكان في الوقت ده الدكتور خرج وقالهم
الدكتور بحزن:البقاء الله
وكان ملاك وصلت وسمعت الخبر انصدمت
اسد بصريخ علي أخته فهو اللي مربيها منذ صغره وبيحبها جدا:لاااااااااااااااا😭😭😭😭💔💔
ملاك بصدمه : مستحيل
ريم بصدمه وبكاء وصريح علي بنتها ودخلت في حاله هستريا :لا بنتي لسه عايشه
وايان من كتر الصدمه مش قادر يتكلم والدمعه متحجره في عينه
وبعد كده حصلت حاجه؟؟
يا تري اي اللي حصل ؟؟؟
ويا تري مصير ليان اي الموت ولا أن تظل في هذه الدنيا التي كرهتها ؟؟
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ملاك الأسد)