رواية ملاك الأسد الفصل التاسع 9 بقلم بسملة مصطفى
رواية ملاك الأسد البارت التاسع
رواية ملاك الأسد الجزء التاسع
رواية ملاك الأسد الحلقة التاسعة
ملاك بصدمه :ايه
اسد :ااه والله وعلشان اللي انتي عملتيه هزودلك كده الشغل هنا علشان بعد كده متلعبيش مع الاسد يا شاطره
ملاك بحزن :تزودلي مده الشغل هوا انا اساسا عارفه اشتغل سنتين لما تزودلي كمان
اسد :مهو علشان انتي اتجراتي وعملتي اللي انتي عملتيه
ملاك :زود زي ما انت عايز أن شاء الله لآخر العمر ميهمنيش
اسد بصدمه :متاكده
ملاك :ايوه متاكده
اسد :ماشي اتفضلي علي مكتبك
ملاك مشيت وسابته
بعد ما ملاك مشيت اسد قعد يفكر فيها وقعد مع نفسه واتضح أنه بيحب يكلم مع ملاك وبيحب يضايقها وهوا مش راضي يمشيها علشان بيحب أنها تكون موجوده في الشركه وهوا اساسا مش عايز منها أي فلوس المهم انها تكون معاه
**في مكتب ملاك **
ملاك قعدت تفكر مع نفسها
اعمل اي يا ملاك ؟؟ اعمل اي يا ملاك ؟؟
وبعد تفكير دام لوقت طويل
ملاك قالت خلاص لاقيتها
وبعد فتره خلصت كل شغلها اللي في الشركه ولمت حاجتها ومشيت
وقفت تاكسي
وركبت فيه وكان هناك من يراقبها بسيارته الخاصه
وبعد مهله من الوقت اتجه اسد الي القصر
**نروح عند ملاك **
في التاكسي
ملاك قالت لنفسها طب انا لو عملت الخطه دي هل يا تري ممكن يحبسني فعلا أو يعمل فيا حاجه وبعد مده قصيره
السائق :وصلنا يا انسه
ملاك :ماشي شكرا واعطت فلوس وذهب السائق
واتجهت ملاك الي بيتها اللي تسكن فيه
وملاك فتحت الباب بمفتحها الخاص بها
ودخلت وقالت :يا امي
مامت ملاك : اي يا ملاك انتي جيتي امتي
ملاك :لسه داخله حالا
ماما ملاك: ماشي يا بنتي احضرلك تأكلي
ملاك:ايوه علي ما اغير هدومي تكوني حطيتي الاكل واكل انا وانتي
مامت ملاك :ماشي يا بنتي يلا
ملاك دخلت خدت شاور خفيف بسرعه وبعد كده غيرت ملابسها وادت فرضها وخرجت لمامتها
وقعدت علي السفره واكلت هيا ومامتها
وبعد انتهاء من الاكل
وبعد كده قامت وضعت الاكل في المطبخ وغسلت الصحون واتجهت الي التلفاز وسمعت كرتون
مامت ملاك : ايه يا ملاك في اي انتي لسه صغيره ولا اي لسه بتسمعي الكرتون
ملاك بطفوليه علي عكس سنها :فيها اي يا ماما عادي يا يعني
ماما ملاك :طب ماشي يا ملاك انا هادخل انام دلوقتي
ملاك بهدوء :ماشي يا ماما
ماما ملاك دخلت الي غرفتها وملاك مسكت فونها واتكلمت مع صديقتها والتي تدعي هنا
ملاك :ازيك يا هنون عامله اي
وانتظرت رد هنا
وبعد مده وصل ليها رساله
هنا :ازيك يا لوكا وحشتني قووي
ملاك :وانتي اكتر يا روحي
هنا :عامله اي
ملاك :الحمد لله بقولك. اي
هنا:اي قولي
ملاك :اي رايك نخرج مع بعض بكره
هنا :ماشي بس انتي مش عندك شغل
ملاك :لا سيبك من الشغل عايزه اشوفك
هنا :ماشي يا ستي مع السلامه
ملاك :مع السلامه يا روحي
وبعد أن أنهت ملاك كلامها مع هنا قعدت مع نفسها شويه ونسيب ملاك شويه
** في قصر الجوارحي **
وصل اسد البيت وقعد مع مامته وأخواته وقعد يكلموا ويضحكوا واكلوا وكل واحد طلع اوضته
اسد اول ما طلع اوضته اخد شاور خفيف وادي فرضه ولبس تيشرت ابيض وبنطلون اسود وبعد كده فتح للواتس ولقي نفسه اتك علي الشات بتاع ملاك لقاها متصل الان
كان هيكلمها بس قفل الفون واتجه الي غرفه مامته
**في غرفه ريم والده اسد **
الباب :دق دق دق
ريم :اتفضل
دخل اسد بعد سماع دخول الاستئذان
وقال لمامته عايز اكلم معاكي شويه
ريم :اتفضل يا حبيبي عايز اي
قعد اسد قصاد نامته وبعد كده حط رأسه علي رجلها وبدأ يتكلم ومامته بتدلك شعره بحنيه
اسد بهدوء:ماما عايز اتجوز
ريم بفرحه :بتتكلم جد يا اسد
اسد :ايوه يا ماما بس انا مش عارف هيا بتحبني ولا لا بس انا بحبها قووي
ريم :هيا مين دي يا اسد
اسد :دي بنت يا ماما تبقي سكرتيرتي الشخصيه وانا بحبها قوي بس هيا متعرفش وانا مش عارف هيا في مشاعر اتجاهها من ناحيتي ولا لا
ريم :طب بص يا حبيبي لما تلاقي أن في فرصه مناسبه تعترف ليها وكده تبقي قولها وابقي شوف رد فعلها
اسد :شكرا يا امي
اسد قام وقبل راس أمه وذهب الي غرفته
وتعهد أن وقت ما يأتي الساعه المناسبه واليوم والوقت المناسبين سيعترف بمشاعره
**في غرفه ليان **
ليان قاعده بتكلم حد
ليان :ازيك يا رقيه
رقيه وتكون صديقه ليان منذ الطفوله وتدرس معاها في نفس الكليه بس عايشه هنا في فرنسا وبتكلمها فيديو كول
رقيه :الحمد لله يا لي لي
انتي عامله اي وحشتنيي قوي
مش ناويه تيجي هنا تاني ولا اي
ليان :لا هاجي يا حبيبيتي بس مش دلوقتي علي الدراسه كده
رقيه :ماشي بس عامله اي في حياتك لي مصر
ليان قعدت تبكي وحكت لرقيه علي كل حاجه وان أسر طلع كداب وبابا أسر هوا اللي قتل باباها ليان بتحكي كل حاجه لرقيه لان ليان بتامنها علي أسرارها ورقيه انصدمت
رقيه :انتي بتقولي اي يا ليان
ليان ببكاء :زي ما بقولك كده يا رقيه
انا علي قد ما حبيته علي قد ما كرهته
رقيه :خلاص يا حبيبتي اهدي الحمدلله انك كشفتيه علي حقيقته
ليان هديت الي نوعا ما
وبعد كده قعدت تتكلم مع رقيه وبعد فتره طويله قفلوا مع بعض واتجهت ليان السرير ونامت
في صباح اليوم التالي
اسد استيقظ بدري عن الوقت اللي بيقوم فيه غير كل يوم
اخد شاور وادي فرضه ولبس بدله ورش برفانه المميز وبعد كده اتجه الي غرفه حمزه اخوها
**في غرفه حمزه **
الباب :دق دق دق
حمزه كان نايم ومش سامع خبط الباب
وبعد كده اسد قرر يفتح البابا ودخل بكل هدوء ولقي اخوه نايم قعد علي السرير بجانب حمزه وقعد يصحي فيه
اسد :حمزه قوم
حمزه
وبعد فتره قصيره حمزه كان قام
حمزه بنوم :في اي يا اسد
اسد :انا رايح المخزن هتيجي
حمزه بنوم:رايح المخزن لمين
اسد ضربه علي قفاه ضربه خفيفه
اسد :هكون رايح لمين رايح للزفت أسر
حمزه وقد استيقظ
حمزه :ماشي
اسد :هوا اي اللي ماشي
هتيجي معايا ولا اروح
حمزه :لا هاجي معاك
اسد :ماشي عشر دقائق وتكون تحت
حمزه :ماشي
حمزه قام بسرعه وكان اسد خرج
حمزه قام وطلع هدومه من الدولاب واتجه الي الحمام واخد شاور ولبس هدومه وبعد كده نزل لاسد
اسد وحمزه اتجهوا الي العربيه وقادها اسد وذهبوا الي المخزن
ووصل اسد وحمزه بعد فتره قصيره
في المخزن
اسد وحمزه دخلوا
اسد : اهلا يا أسر وحشتني يا جدع قولت اجي اشوفك
أسر بنرفزه :عايز يا يا ر*وح امك
اسد التعصب وعيونه اسودت وعروقه برزت وقال اسد بصوت عالي :قولت اي
ده انت يومك اسود انهارده
وانقض عليه بالضرب واللكمات وكاد أن يموت أسر بين أيديهم وبعد اسد عن أسر بعد أن حمزه قال له :بس بقي يا اسد ده هيموت
ونزل اسد لمستوى أسر وقال له :والله لو جبت سيره امي تاني علي لسانك هكون قطعه فاهم ولا لا فاااهممممم
أسر بخوف من تلك المجنون الذي تحول مره واحده بس سماع سيره أمه :ايوه فاهم
وبعد فتره اسد وحمزه مشيو وصلوا القصر وبقوا الفطار متحضر وأمه وليان علي السفره
ريم ام اسد :كنت فين يا اسد انت وحمزه
اسد وحمزه :كنا في مشوار
ريم :طب ماشي اقعدوا افطروا
اسد وحمزه فطروا وبعد كده اسد استأذن وذهب للشركه
اول ما وصل الشركه
بص علي مكتب ملاك ملقهاش
سأل موظف
اسد :هيا الانسه ملاك فان
الموظف : الانسه ملاك جات الصبح وسابت ورقه علي المكتب بتاع حضرتك وبعد كده مشيت
اسد بصدمه :جات الصبح ومشيت
الموظف :ايوه يا استاذ
اسد :ماشي يا زين
وسابه واتجه الي مكتبه وبعد كده لقي ورقه مسكها وبعد أن قرأ محتوي الرساله أنصدم
اسد بصدمه :ايه 😧😧
يا تري اي محتوي الرساله دي ؟؟؟؟
وأسد هيعمل اي مع ملاك ؟؟
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ملاك الأسد)