روايات

رواية ملاك الأسد الفصل السابع 7 بقلم بسملة مصطفى

رواية ملاك الأسد الفصل السابع 7 بقلم بسملة مصطفى

رواية ملاك الأسد البارت السابع

رواية ملاك الأسد الجزء السابع

رواية ملاك الأسد
رواية ملاك الأسد

رواية ملاك الأسد الحلقة السابعة

ملاك بصدمه :لي حضرتك
اسد :علشان انا عايز كده
ملاك بحده :هوا اي اللي حضرتك عايز كده انا مش عايزه اشتغل هنا
اسد :مش بمزاجك يا حلوه
ملاك : لي بقي أن شاء الله
اسد :اولا لانه في اوراق وقعتي عليها اول ما جيتي وكان فيها بنود بس الظاهر انتي مقراتيش البنود كويس عالعموم هافكرك بيهم
اولا: مده العمل لا تقل عن سنتين
ثانيا : غرامه ٥مليون جنيه لو هتسيبي للشغل ده قبل السنتين
ثالثا : مش هتقدري تشتغلي في شركه تانيه خلال مده السنتين دول حتي لو دفعتي فلوس
ملاك بصدمه :منك لله يا اخي
وخدت منه ورقه استقالتها وخرجت
وبعدين روحت البيت
&&&&&&_____________________&&&&
في بيت ملاك
ملاك اول ما دخلت كان باين عليها الغضب
مامت ملاك :في اي يا بنتي مالك وجيتي بدري كده لي
ملاك :مفيش يا ماما بس اتخانقنا انا والمدير وسيبت الشركه له وجيت
مامت ملاك بصدمه : اتخانقتي انتي والمدير
ملاك ببرود :ايوه يا ماما في حاجه
مامت ملاك :ومش خايفه تتطردي بسبب الخناقه دي ونا عارفه إن لسانك طويل
ملاك :لا متخافيش واثقه اني مش هطرد متخافيش انتي انا دخله انام
ملاك سابت مامتها ودخلت أوضتها
&&في اوضه ملاك&&
ملاك غيرت ملابسها وجلست علي السرير بهدوء وقعدت تفكر هتعمل اي علشان تقطع العقد ومتروحش الشغل معاه
ولقت طريقه وبعدها أنبت نفسها انها مقراتش الملف كويس واهو علشان كده هتفضل تشوفه سنتين ولا هتدفع خمسه مليون جنيه بس علي مين أن نا وريتك مين ملاك مبقاش انا
ماشي يا اسد بيه الجوارحي
وبعد كده استعدت للنوم واخدت وضعيه النوم ونامت
**في شركه الأسد**
اسد قاعد يفكر هوا عارف انها ذكيه ومش هتسكت لازم هتعمل حاجه وبعد فتره من التفكير في ملاك استعد للخروج من الشركه والذهاب للفيلا
اسد نزل من الشركه وبعد فتره وصل الفيلا
اول ما دخل
اسد :ايان ليان يا رورو
ريم :نعم يا ابني
ليان :نعم يا ابيه
ايان :نعم يا اسد
يلا أجهزوا علشان احنا هنمشي نروح القصر
وبعد فتره جهزوا واستعدوا للذهاب الي القصر
بعد مده قصيره
وصلوا القصر
واول ما وصلوا
دخل كل واحد أوضته
**في جناح اسد **
اسد بيكلم مع فهد صاحبه وبعد ما خلصوا كلام قاله ابعت رقم ملاك السكرتيره بتاعتي
فهد بضحك :والله ووقعت يابن الجوارحي 😂😂
بس الي قولي صحيح عايز رقمها لي
اسد :لا متخافشي يا اخويا موقعتش وبعدين عايز رقمها وخلاص انا مالك انت يا اخي 😉😉
فهد :خلاص هبعت ليك في رساله
اسد :خلاص ماشي مستني الرساله دي
سلام يا صاحبي
فهد :سلام يا اخويا
وبعد ما قفل وصل بعدها بمده قصيره رساله من فهد وكان فيها رقم ملاك
اول حاجه دخل كلمها واتس
في الشات
اسد :هاي
ملاك :مين حضرتك
اسد :انا اسد الجوارحي
ملاك :محصليش الشرف عايز اي كفايه قووي اللي عملته في الشركه مع أن معتقدشي أن كان في البنود دي بس هقول اي غير ربنا يسامحك ومنك لله
اسد :مني لله
اي ده انتي ازاي تكلميني كده
ملاك :انا اولا انا مش في الشركه اتكلم براحتي وحتي لو في الشركه هتكلم برده براحتي
ثانيا:عايز اي مني وجيبت رقمي منين
اسد :بطريقتي الخاصه وعايز منك اي
عايز اقولك ابعدي عن الي في دماغك لانه مش هيحصل ومش هتعرفي تجيبي الورق وتقطعيه لانه مش في الشركه
ملاك بصدمه وفي نفسها :هو عرف الخطه بتاعتي منين
ملاك :أن مش هعمل حاجه متخافشي انا مش مستغنيه عن نفسي يا استاذ
اسد :طب ماشي تصبحي علي خير ومتنسيش تيجي بكره الشركه ولا هحبسك لانك مش هتدفعي الخمسه مليون
ملاك بصدمه:اتحبس

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ملاك الأسد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى