روايات

رواية ملاك الأسد الفصل السادس 6 بقلم بسملة مصطفى

رواية ملاك الأسد الفصل السادس 6 بقلم بسملة مصطفى

رواية ملاك الأسد البارت السادس

رواية ملاك الأسد الجزء السادس

رواية ملاك الأسد
رواية ملاك الأسد

رواية ملاك الأسد الحلقة السادسة

ايان بصدمه :اي😧
اسد :زي ما سمعت يا قلب اخوك
ايان :طب وعملت اي في أسر
اسد : الرجاله اخدوه علي المخزن القديم بتاعنا فاكره ولا نسيته
ايان:لا فاكره
اسد :طب تسدق أنا مروق المخزن ده من زمان وتعرف أن انا مستني اللحظه دي بقالي كتير قووي
ايان :طبعا يا اخويا عارف وعارف كمان انك مستحيل تسيب حقك
اسد :مهو انت متعرفش ده مش حقي لوحدي ده حقي انا وابويا
ايان:الله يرحمه
اسد :يارب ويجعله من أهل الجنه
ليان :طب انت ناوي علي اي يا اسد دلوقتي
اسد بشر :ناوي علي التدمير والانتقام واني اخد حقي
ليان:بص يعني انت حاليا جبته المخزن بس هنعمل في اي مهو ممكن يهرب أو ممكن يحصل حاجه
اسد :لا متخافيش المكان ده مش هيعرف يهرب منه مستحيل
ليان :طب واي اللي مخليك متاكد قووي كده
اسد :أولا لأن المكان متامن كويس من ناحيه الحراس
ثانيا أن البواب بتاعت المخزن حديد وكبيره يعني ميقدرشي يعمل فيها حاجه والشباك الوحيد اللي هناك كله حديد وهوا اساسا مش هيعرف يعمل فيه حاجه لان الحديد بتاعه جامد وكمان لو هرب هيروح مني فإن
ليان :ماشي يا ابيه
طب تصبحوا علي خير بقي علشان هنام
ايان :وانتي من اهل الخير
اسد :وانتي من اهل الخير
وليان طلعت علي أوضتها
وايان وأسد كانو قاعدين مع بعض وبعدين اسد اتكلم
اسد :بقولك ايه يا ايان
ايان :نعم يا اسد
اسد :انا هروح المخزن هشوف الك*لب اللي هناك ده هتيجي معايا
ايان :طبعا هاجي
وايان وأسد خرجوا وركبوا العربيه وعربيات الحراسه وراهم بس المرادي اسد اللي ساق مش السواق الخاص بيه
في اوضه ليان
ليان اول ما طلعت غيرت هدومها لبيجامه النوم وقعدت علي السرير وبعد كده عدلت نفسها علي وضعيه النوم ونامت
نروح بقي لاسد وايان
في الطريق
ايان :اسد بقولك اي
اسد وهو سايق العربيه : نعم يا ايان
ايان: متيجي تبلغ عنه الشرطه وهياخد فيها تأبيده أو اعدام وكده يبقي أخدنا حقنا قانونيا
اسد :انتي فيك حاجه انا مبخدشي حقي بالقانون انا لازم اربيه الاول بطريقتي الخاصه وبعد كده ابقي اشوف هاعمل ايه ممكن ابقي ابلغ الشرطه مش عارف بس لازم اخد حقي بايدي الاول وهخلي أسر الجارحي يتمني الموت بس مش هيطوله وخليه يتعذب كده قدامي كان نفسي قووي يبقي ابوه موجود علشان انتقم منه بس هوا مات بس اكيد ربنا هياخد ليا حقي لان ربنا مش بيسيب حق حد
ايان :ماشي يا اسد
اسد وايان بعد فتره قصيره وصلوا المخزن اللي كان مليان بكم حراسه فظيع وفتح الباب ودخل لقاه مرمي ومكتف ومش باين لي ملامح يعني حرفيا مطحون ضرب
(بس احسن يستاهل علشان الي بيلعب مع الاسد يبقي يلعب في عداد موته 😂😂)
ايان اول ما دخل هوا وأسد شدوا الكراسي وقعدوا قدام أسر
اسد وهو قاعد علي الكرسي وحاطط رجل علي رجل
اسد :اهلا بيك في جحيم الأسد
اسد:عارف يا أسر انا هعمل اي فيك انا هخليك تتمني الموت ولا تطوله هاندمك علي الي عملته وهاخد حقي من ابوك فيك ايه رأيك بقي
أسر بثقه كدابه : بص يا اسد انا مش خايف منك لان انت متقدرش تاذيني ولا تلمس شعرايه واحده مني
اسد ضحك بشده :مقدرشي اي يا اخويا انت عارف كويس اني ممكن ادفنك مكانك ولا يتهزلي جفن يلا
أسر :طب اي رايك بقي يا اسد هقولك حاجه اعلي ما في خيلك اركبو انت واللي قاعد جمبك ده
اسد :طب اي رايك افاجئك باللي معايا ي تري حضرتك عارف مين اللي معايا ده ولا لا
أسر :لا معرفهوش وميجليش الشرف اني اعرفه
ايان بغضب شديد :انت بتقول اي يا ر*وح امك ميجلكش اي انت متعرفش انا مين بقي
أسر :هتكون مين يعني يا اخويا
ايان :انا ايان محمود الجوارحي
أسر بصدمه:نعم ايان اخو اسد
ايان:ايوه يا اخويا
وقام ايان بركله برجله وضربه بوكس في وشه وقعد علي ركبه قدامه
ايان : والله لولا أني مش عايز أو*سخ ايدي بدم واحد زيك كنت قتلتك يلا
أسر : اقتلني انا قدامك اهو
ايان:يبقي انت يا نن عين امك مفهمتش اسد قال أي
افكرك بقي انا قالك انا هخليك تتمني الموت ولا تطوله 😇
أسر :ماشي هنشوف ولا حد فيكم هيقدر يقتلني لاني هخرج من هنا ومش هتوصلولي
اسد :لي هتروح فإن مننا
أسر : هاروح في اي حته انا عايزها وهابقي حر وهييجي يوم يا اسد وانا بفكرك اهو وهنتقم منك بس مش هاذيك انت انا هاذي القمر اختك وقبل أن يكمل كلامه تلقي صفعه قويه من ايان اللي كان واقف قصاده
أيان: ولا انت متقدرشي تعمل حاجه في اختي وانا بقولك اهو انت هتموت هنا وهتندفن هنا ومحدش يعرف عنك حاجه
واقسم بالله يا أسر هخليك تترجاني وتبوس ايدي ورجلي علشان أعفي عنك بس مش هطول اللي انت عايزه
أسر :لا يا روح امك انا مبترجاش حد ومش ببوس ايد حد ولا رجل حد
وبعد ان انهي كلامه قام اسد من مكانه وتوجه نحو ذلك الاحمق وقام بالاقتراب منه وانقض عليه بالضرب فأصبح وجهه مليئ بالدماء وأنفه تنزف وفمه من كتر الضرب
اسد :سيره امك لو جات علي لسانك ده تاني وأقسم بالله اموتك بايدي
أسر :اعمل اللي انت عايزه يومك جاي وهنهي عيلتكم من الوجود
اسد :والله ولا هاتقدر تعمل حاجه علشان انت اساسا جبان ومتقدرش تعمل حاجه
أسر :هنشوف مين فينا اللي جبان يا ولاد الجوارحي
اسد وايان خرجوا وقفلو عليه وظل يصرخ بداخل المخزن ولكن لا حياه لمن تنادي
وبعدها اسد فتح وهوا علي باب المخزن قاله
اسد :والله مهما عملت يا أسر مش هتخرج من هنا وخليك تصرخ زي الحريم كده يا ابن الجارحي
وبعدها اسد اتجه الي العربيه وتوجه الي القصر
في الطريق
ايان :هوا ممكن يقدر يخرج من المكان ده
اسد :انت شايف المكان عامل ازاي هيخرج منه ازاي
ايان : انا مش عايزه يخرج من هناك علشان انا تنتقم منه علي الي قاله واولهم علي أنه جاب سيره اختي وامي والله لاندمه ماشي
اسد :اصبر تاخد حاجه نضيفه اصبر
وبعد فتره وصلوا الفيلا
واول ما وصلوا طلعوا علشان يطمنوا علي مامتهم ودخل اسد بس كان قبلها قال لآيان قبل ما يدخل أنه ما يدخلش الا لما يناديه علشان هوا عايز يعمل مفاجاه لامه
دخل علي أنه لقتها علي صاحيه وقاعده علي السرير
دخل سلم عليها وقالها عايز اوريك حاجه وهتبسطك اووي
ريم :اي هيا يا ابني
اسد :ادخل
اول ما دخل ايان جري علي أمه حضنها قووي لانه كان اشتاق ليها وهيا حضنته وكانت بتبكي
اسد :لي بس كده يا رورو لي بتعيطي هوا انتو كده تفرحوا تعيطوا تزعلوا تعيطوا اي العيله دي يا ولاد
ريم :بس يا واد بلاش بكاشه
اسد :حاضر يا امي
ريم :وحشتني يا ابني قووي
ايان :وانتي اكتر يا امي
ريم :عامل اي في حياتك هناك
ايان:الحمد لله يا امي كله تمام
ريم :طب الحمد لله يا قلب امك.
اسد بضحك :معلش بقي يا جماعه هقطع لحظه المحن دي علشان انا تعبان وهلكان وعايز انام ممكن
ريم بضحك :ماشي يا بكاش تصبح علي خير
اسد :وانتي من اهله
وبعد كده خرج اسد وذهب الي جناحه الخاص ودخل اخد شاور وغير هدومه وقعد علي السرير يفكر هوا بكره راجع الشركه يا تري ملاك رجعت ولا لا ؟؟
وبعد كده غلبه النوم ونام
وايان بعد ما قعد مع مامته شويه في جو لطيف وضحك استأذن منها وراح علي أوضته علشان ينام ودخل غير هدومه وفتح شنطه سفره وطلع هدومه منها وغير هدومه ونام
تاني يوم
اسد استيقظ. واخد دوش وادي فرضه وغير هدومه وليس بدله لونها اسود وقميص أبيض ووقف قدام المرايا وسرح شعره وظبطه ورش عطره الرجالي المميز وبعد كده نزل لقاهم متجمعين علي الفطار سلم عليهم قعد فطر معاهم وبعد كده تستأذن واخد عربيته وراح الشركه ده وهوا في الطريق مدايق مش عارف لي وحاسس انه في حاجه
وصل الشركه بعد مده
واول ما دخل بص علي مكتب ملاك لقاها موجوده اتبسط بس حضرته ميعرفشي اي اللي هيحصل في مكتبه
دخل علي مكتبه وقعد ولقي ورقه علي مكتبه لقاها ورقه استقاله ملاك واتدايق جدا ونادي علي حد ينادي علي ملاك وناداها
وبعد فتره قصيره
الباب: دق دق دق دق
اسد :اتفضل
دخلت ملاك
وبعدها سألها اسد بحده : ممكن افهم حضرتك اي ده
ملاك بهدوء:ده ورقه استقالتي
اسد :واستقالتك مش مقبوله
ملاك بصدمه :لي حضرتك
يا تري اسد هيعمل اي مع ملاك ؟؟
ويا تري مصير أسر اي ؟؟؟

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ملاك الأسد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى