رواية تزوجت ارمل الفصل الخامس 5 بقلم منى محمد
رواية تزوجت ارمل الجزء الخامس
رواية تزوجت ارمل البارت الخامس
رواية تزوجت ارمل الحلقة الخامسة
مراتى وابنى عاملين ايه يا دكتور ؟
الدكتور بتأسف للاسف يادكتور وليد مقدرناش ننقذ الجنين
والدة زينة بمقاطعة وبنتى عاملة ايه؟
احنا عملنا كل الل نقدر عليه ادعولها عن اذنكم
والدة زينة ببكاء بنتى راااحت منى يارب انقذ بنتى أنا مش هستحمل اخسر حد تانى من ولادى
وليد ممكن تهدى ياطنط هتبقى بخي..
والدة زينة بغضب انت السبب فى كل الل حصلها منك لله
منك لله بنتى هتروح منى بسببك
زياد تتيته هو النونو الصغير مات
حضنته وهى بتعيط
بعد قليل
كان والد وليد وصل وماماته
امجد بلهفة ايه يابنى الل حصل لزينة ؟
وليد بحزن وكان حاسس بالذنب زينة عملت حادثة يابابا
ليلى طب مادخلتلهاش ليه يابنى
خرجت والدة زينة من الغرفة ومعاها وليد وبحقد
انا الل قولته ميدخلش هو السبب فى الل حصل لبنتى
امجد اهدى يامدام سوزان واحكلنا ايه الل حصل
سوزان ابنك اجوز على بنتى بعد ماضحت بكل حاجة عشان تبقى معاه دى خسرت باباها عشان تجوزه وبعد ده كله راح اجوز على بنتى وجه ياخد ابنها غصب عنها وحصل الل حصل وبعدها عيطت بتحسر حضنتها ليلى بحزن اما امجد كان بيبص لوليد بتوعد
__________
صحى مروان وكان مصدع ولسه هينادى لشمس بس انصدم أما افتكر انه مخرجش شمس من البلكونه دخل جرى وفتح البلكونه أنصدم كانت فاقدة الوعي وهدومها كلها ماية
مروان بخوف عليها شمس شمس اصحى انا آسف سامحيني كانت شمس قاطعة النفس
شالها مروان وغيرلها هدومها ونزل بس أنصدم البيت كان فاضى
مليكة وملك وهما بيجروا عليه بابا بابا
مروان بااستعجال فى ايه مروحتوش المدرسة ليه وفين تيته وجدو
مليكة واخيرا صحيت تيته فضلت تخبط عليك كتير طنط زينة عملت حادثة والكل مشى
أنصدم مروان بس كمل مشى وهو بيبص لشمس بقلق كانت حرارتها مرتفعة وبعدين دخلها العربية
ملك ومليكة احنا عايزين نيجى معاك
مروان بااستعجال شمس تعبانة ولازم انقلها المستشفى روحوا انتو المدرسة
ملك احنا هنيجى معاك عشان نطمن على شمس وطنط زينة
مروان طب يلاا اركبوا
دخل مروان المستشفى وهو شايل شمس شاف والده ووالدته هما كمان شافوه بس انصدموا لما لقوه شايل شمس وكانت فاقدة الوعي
مروان بصوت عالى ترولى بسرعة
_______________________
بعد قليل
امجد فى ايه شمس مالها هيا كمان ؟
حكلهم مروان الل حصل بحزن
امجد بغضب وهو ينفع تعمل فى مراتك كدة
مروان بابا والله انا نسيت
امجد بغضب نسيت ايه ؟ ماهو اكيد من المنوم الل حضرتك بتخده
مروان بابا ارجوك انا فيا الل مكفينى كل الل أنا عايزة انى اطمن على شمس وبعدين بص لوليد الل كان ساكت وبيفكر فى زينة
وليد بابا انا عايز أدخل اطمن على زينة بس ماماتها مش راضية تخلينى ادخل ممكن حضرتك تقنعها
امجد انت لسة ليك عين تتكلم بعد ماجوزت على مراتك
مروان انت اجوزت فعلا على زينة انت ازاى تعمل كدة فيها ومفكرتش فى ابنك
وليد بغضب انت آخر واحد تتكلم شوف انت بتعامل مراتك ازاى من ساعة ماجوزتها واخرتها رمتها فى البلكونه والجو برد والله اعلم هتعيش ولا لا
ضربه مروان بوكس بغضب انا اخوك الكبير احترم نفسك
ضربه وليد هو كمان واتجمع الناس فى المستشفى وهما بيبصوا عليهم
امجد وهو بيبعد مروان عن وليد
انتوا الاتنين مش محترمين انا ربيتكم تتعاملوا بالشكل ده شوفوا الكل بيتفرج علينا بسببكم
ليلى بحسرة حرااام عليكم مش كفاية الل عملوته فى مراتتكم الغلابة
وليد بابا انا آسف بس هو الل غلط فيا الاول
مروان غلطت في ايه انا أخوك الكبير وبنصحك
وليد خلى نصيحتك لنفسك
امجد اخرسوا انتو الاتنين وحسابى معاكم لما اروح اطمن الأول على زينة وشمس
وليد مفروض اول حاجة تعملها يابابا أول ما شمس تقوم بالسلامة تطلقها منه
اتعصب مروان وكان لسة هيضربه بس سكت أما لقوا الممرضة بتجرى عليهم بتوتر
مروان بيه مدام شمس فاقت وعايزة تمشى
راحوا كلهم اوضة شمس
مروان انتى رايحة فين ياشمس وانتى فى الحالة دى ؟
شمس بعصبية وكان بابين عليها التعب ملكش دعوة بيا انا همشى ومش هتشوف وشى تانى مش انت كنت عايز كدة
امجد اهدى ياينتى انتى مش هتسيبى البيت هو الل هيسيبه
بصتله ليلى بصدمة
انت عايز تطرد ابنى من البيت عشانها
شمس بحزن متقليش ياطنط محدش هيسيب البيت غيرى انا اسفة يابابا امجد انت ساعدتنى كتير بس مش هينفع افضل مع مروان اكتر
مروان طب اصبرى اما نروح البيت وهنتكلم ونتفاهم
شمس معتش بينا كلام كانت هتمشى بس مروان مسك ايديها
وانا قولتلك مش هتمشى وكلمتى هتسمع برضاكى أو غصب عنك
شمس ببكاء سيب ايد يامروان انا مش هعيش معاك تانى أنا عايزة أمشى
دخلت ملك وحضنت شمس
متمشيش ياشمس انتى كمان هتسبينا زى ماما
حضنتها شمس بحنية وحزن فى نفس الوقت اما مروان كان بيبصلها بتوسل اول مرة تشوف فى عيونه النظرة دى صعب عليها جدا والعيال كمان عشان كدة قررت انها ترجع البيت بس هتعلمه الادب
______________________
مراد ازيك ياقلبى
بصتله بغيظ انت ازاى تدخل المكتب كدة والحيو*انة الل برة دى مدتنيش خبر ليه
ضحك مراد بااستفزاز انا ادخل فى الوقت الل يعجبنى ومحدش يقدر يمنعنى وبعدين ده مكتب زوجتى المستقبلية
بيسان بغضب متقولش مراتك وايه الل جابك هنا انجز
مراد ببرود بغض النظر عن طريقة كلامك بس هقولك ابن عمك طلع مجوز على مراته
بيسان بصدمة وحست أن قلبها هيقف مروان مجوز!؟
ضحك مراد بصوت عالى وقرب منها
لا يابيبى مش مروان حبيبك ده وليد والأخطر من كدة أنه مجوز صديقة عمرها
بيسان بصدمة تانية مجوز بوسى
عرفها مراد بحادثة زينة
بيسان احنا لازم نروح على المستشفى حالا
مراد طب استنينى نص ساعة بالظبط هخلص حاجة فى المكتب وجاى
بيسان انت مش ناوى تبطل النصب بتاعك ده بقى لو سرقت فلوس تانى من الشركة انا مش هسكتلك
مراد مش هتقدرى تعملى حاجة يازوجتى المستقبلية ويلاا عشان منتأخرش
_________________________
عرفت شمس بكل الل حصل لزينة وزعلت عليها جدا وكلهم راحوا يطمنوا على زينة قربت شمس من والدة زينة
شمس هتبقى كويسة ياطنط وهتقوم بالسلامة ان شاء الله
والدة زينة ببكاء يارب يابنتى يارب ده انا مليش حد غيرها
بعد شوية خرج الدكتور كان وليد قلبه بيدق بسرعة
الدكتور وهو بيبص لوالدة زينة بشفقة احنا عملنا كل الل نقدر عليه بس للاسف المريضة مش هتقدر تمشى على رجليها تانى
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية تزوجت ارمل)
رواية ادمان
الرواية تحفة
جميلة
البقية من فضلك
في لنتظار
فين الفصل 6
فين باقي الرواية