روايات

رواية زواج لهدف أخر الفصل السادس 6 بقلم هاجر العفيفي

رواية زواج لهدف أخر الفصل السادس 6 بقلم هاجر العفيفي

رواية زواج لهدف أخر الجزء السادس

رواية زواج لهدف أخر البارت السادس

رواية زواج لهدف أخر الحلقة السادسة

رائف بصدمه : بخو”نك ؟؟؟
حنين كانت بتعيط بس وريته التلفون وهو اول لما شافه اتصدم من الرساله
حنين بدموع : مسجلها بأسم حبيبتى وشايف الرساله عامله ازاى
رائف اتنهد وحاول يكون هادى عشان عارف انها تعبانه

 

 

رائف بهدوء : ياحنين انا معرفش حاجه عن الرساله دى ولا صاحبتها والله ولو عايزه تتأكدى انت التلفون اتهكر وده حد بيوقع بينا خدي شوفى الرساله دي كده
وراها رساله بتدل أن فعلا التلفون اتهكر
حنين بإحراج : انا اسفه بس فعلا انا اكتر حاجه بخاف منها الخيا”نه
رائف قعد جنبها وقال بابتسامه : وانا عارف ان غصب عنك كل ده وانا مش زعلان بس عايزك تخلى بالك إن الفتره ال جايه فى كتير اووى هيحاول يوقع بينا مش عايزين من اول مشكله نشك فى بعض ونزعل صح
حنين هزات راسها وقالت : حاضر
رائف : خدتى العلاج
حنين بكسوف : لاء
رائف بغيظ : والهانم ماخدتوش ليه
حنين : هاخده دلوقتي انا اسفه
رائف بحزم : متتكررش تمام
حنين بصتله وقالت بحب من اهتمامه : حاضر
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹استغفرووا

 

 

محمد والد حنين ورنا : طلعتى بتكدبى عليا يارنا وعايزه تخربى على أختك
رنا بتوتر : انا قولت الحقيقه هي تلاقيها خايفه تقول قدامه حاجه عشان ميأذيهاش
محمد : بس هو باين أن هو بيحبها وهى برضوا أبتدت تحبه
رنا بغيظ وحقد : لاء طبعا هي مش بتحبه وهو برضوا بيحب مراته الاولى ومستحيل يحبها
محمد بدهشه : طب وانتي يخصك بايه يحبها ولا ميحبهاش
رنا بتوتر : مفيش انا خايفه على مصلحتها
محمد : لاء متخافيش انا فاهم اكتر منك اختك مرتاحه دلوقتي وانا مبسوط انها كويسه
قال كلامه ودخل الأوضه
رنا بحقد : والله العظيم مش هسكت وهعرفك ياحنين أصلك كويس
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹صلوا على شفيعكم
نيره بضحك : زمانها دلوقتي طلبت الطلاق وخلصت منها
ريتال : متبقيش واثقه كده خلى عندك احتمال أن هو ممكن ياكل عقلها بكلمتين
نيره بقلق : قصدك ايه
ريتال : قصدي إنها واحده هبله وكلمتين منه هيخليها تقتنع
نيره : انتي بتخوفيني ليه بقا
ريتال بخبث : لاء انا عايزاكى تاخدى بالك بس
نيره : طيب والحل

 

 

ريتال : انك تبعتيلها اتنين ستات كده يعلموها الإدب
نيره بخوف : بس ممكن رائف يعرف وتبقى مشكله
ريتال : لاء متخافيش وقتها انكرى واختفى خالص وقوليله انا مكنتش موجوده هنا
نيره بتفكير : تمام هعمل كده
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹أذكروا الله
رائف : حنين انا خارج لحد بره ومش هتأخر خلى بالك من نفسك
حنين بتعب : ماشى يارائف
رائف بقلق : شكلك تعبانه تيجي نروح المستشفى
حنين : لاء لاء انا بس تعبانه من الجلسات متقلقش
رائف : مش هتأخر مسافة السكه وهكون هنا يلا مع السلامه
حنين : فى حفظ الله
رائف خرج وحنين مسكت المصحف وقعدت تقرأ القرآن ولاقت الباب بيخبط
حنين باستغراب : هو رائف رجع تاني وهو مش معاه مفتاح قامت تفتح واتفاجأت لما لقت اختها رنا
حنين بقلق : خير يارنا فى حاجه بابا كويس

 

 

رنا دخلت ومسكت حنين من دراعها وقالت بغضب : لو مبعدتيش عن رائف ياحنين متلوميش غير نفسك
حنين كانت مصدومه من اختها وقت أيدها وقالت : انتي مجنونه ايه ال بتقوليه ده انتي مالك ومال رائف
رنا بغضب : انتي واحده بنت ملاجئ ويوم ماتتجوزى تتجوزى ال زيك متجيش بقا تبصى لفوق اووى كده
حنين بصدمه ومسكت دماغها بتعب وقالت : ا انتي كدابه انا
قاطعتها رنا بسخريه : لاء مش كدابه الحقيقه ان بابا هو ال لمك من الشارع ولازم تعرفى حدودك كويس يا ياحنين هانم
حنين كانت ساكته ومبتردش والدنيا كلها بتلف بيها

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية زواج لهدف أخر)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى