روايات

رواية لم اختارك الفصل العاشر 10 بقلم سحر سمير

رواية لم اختارك الفصل العاشر 10 بقلم سحر سمير

رواية لم اختارك الجزء العاشر

رواية لم اختارك البارت العاشر

رواية لم اختارك
رواية لم اختارك

رواية لم اختارك الحلقة العاشرة

قاطعه اللي واقف قدام الباب

اسلام : بسم الله الرحمن الرحيم انت مين

يسري بحده : انت اسلام

اسلام : بشحمه ولحمه انت مين

يسري وهو بيدي له الظرف : خد

اسلام وهو بياخده : ايه دا

يسري : هتعرف

 

 

 

 

 

و طلع يجري

لسه اسلام بيفتح الظرف قاطعه تليفونه

فريد : هااه وصلت المطار ولا لسه

اسلام بعصبيه : رايح رايح اهوا

وحط الظرف في جيبه و طلع على المطار

في المطار

اسلام : لسه مجاش التبت دا استغفر الله العظيم يارب اييه اللي فكره بينا بس

قاطعه على اللي جه من وراه وادي له حته كف على قفاه

على بضحك : هههههه الأول

اسلام بعصبيه و هو بيحاول يتملك نفسه : امممم لسه زي ما انت بتباتك

على : ههههه وانت لسه زي ما انت بعنطزتك الفارغه ههههه

اسلام : تب انجر قدامي يالا

قاطعه صوت تليفونه

اسلام : الو

 

 

 

 

 

 

عند سحر

البنتين غيروا لها تسريحه شعرها و قصته و شالت و عملوا لها بفه و لبسوها فستان سهره جميل لونه روز و مكياجها الناعم خلوها جميلة جدا جدا

فريد خبط هو وأحمد ودخلوا

فريد بفرحه : اللهم صل على النبي بسم الله ماشاء الله تبارك الرحمن فيما خلق

أحمد بصدمه : مين دي

سحر : اييه شكلي حلو

فريد : قمر يا حبيبتي عرفتي هتعملي ايه

سحر : هحاول بس انا خايفه اوي

أحمد : متخافيش احنا جانبك

فريد : ااه….. يالا بقاا علشان على اتصل بيا و قال إنهم قربوا علينا

سحر : هو في ناس تحت

فريد : لا متخافيش انا خلتها على قدنا احنا بس حفله عائليه الحفله الكبيره بكرا ان شاء الله يالا هستناكي تحت بالا

سحر : ماشي

اول ما فريد نزل

 

 

 

 

 

 

سحر جريت على حضن احمد : احمد انا خايفه اوي مش مطمنه

أحمد : متخافيش يا سحورتي خيرر

سحر : بس مش حرام الكلام اللي هقوله

أحمد : يا بت يا عبيطه دا جوزك عاادي وبعدين اييه القمر دا مكنتش اعرف ان عندي اخت جامده كدا

سحر بفرحه : بجد شكلي حلو

أحمد : قمر يا عمري يالا بقاا لحسن الراجل اللي تحت دا يستغيبنا ولا حاجه

سحر : يالا

و مسك ايديها و نزلوا

عند منصور و عصمت

يسري : انا عملت اللي انتوا قلتوا عليه بالحرف

عصمت : المهم النتيجه

 

 

 

 

 

منصور : لحد دلوقتي مفيش اي حاجه

عصمت : اصبروا يا جماعه طلبت اللي احنا قولنا عليه يا يسري

يسري : ااه و الله

عصمت : يبقى ننتظر النتيجه بقاا

عند اسلام

على : بس انت عارف كانت رحله خرافه الا هو انت مبتردش عليا ليه و شكلك متعصب كدا

اسلام بحده : و صلنا انزل

على : ايه

اسلام بعصبيه : انزززززل

على بخوف : حاضر

اسلام بحده نزل و دخل جري على البيت ووراه على

وفتح الباب

لقى الدنيا ضلمه اوي

اسلام بحده : سحرر

 

 

 

 

 

فجأه النور نور ولقى سحر قدامه

سحر بارتباك : كل سنه وانت طيب يا حبيبي

قاطعه القلم اللي خذته على وشها من اسلام

وزقها و لسه هيضربها

قاطعه احمد بحده اللي وقف قدامها : انت بتعمل اييه يا كلب يا واطي

فريد بحده : ولد

اسلام بعصبيه : اتفضلوا شوفوا الهانم اللي ماشيه على حل شعرها ماشي

و قام جاي من وراها و مسكها من شعرها

سحر بدموع ووجع : اااه

اسلام وهو بيضربها بالقلم : يا فاجره

أحمد زقه من عليها

 

 

 

 

 

 

سحر بانهيار : لاا لااااا ااابعدوا عنيي ابعدوا عني

و بتبعد

أحمد بلهفه : سحر

سحر بانهيار : اا بعد عني

ووقعت على الإرض

أحمد جه يقرب

سحر بانهيار : لااا لااا ابعدوا عني لااا

و قعدت تصرخ و بعدها فقدت الوعي

أحمد بلهفه شالها و طلعها على فوق

فريد بحده : ايه اللي انت عملته دا

اسلام بعصبيه : شوفت مراتي اللي ماشيه على حل شعرها

فريد بندفاع : أخرس

اسلام : بس

قاطعه فريد بحده : بقولك أخرس مراتك مستحيل تعمل كدا

اسلام بحده : وانت تعرفها منين

 

 

 

 

 

 

فريد بعصبيه : لان باين عليها طفله انت ازاي بتفكر كدا انت مشوفتش اللي حصلها

اسلام بعصبيه : و الصور دي

فريد : تلاقي حد بيستفزك بيهم اما هي مستحيل تعمل كدا دي طفله حرام عليك متظلمهاش

فريد يحده و عصبيه : و بعدين ازاي تمد ايدك عليها هاااه رد عليا

اسلام بارتباك : ما هو انا

قاطعه فريد بحده : انت متهور و ابن كلب

اسلام : و الله انا

فريد : شوفت اللي حصل ل مراتك اطلع اجري روح نادي للدكتور اتحرك

قاطعهم دخول على

على بفرحه : الله عيد ميلاد كل سنه وانت طيب يا سلومه

اسلام بحده : لا بقاا انا متنرفز و لو مسكتك هدغدغك

على بضحك : ههههه ااه قول كدا علشان متدنيش حته من التورته

فريد بحده : ادخل على المطبخ و خذ اللي انت عايزه البيت بيتك

 

 

 

 

 

 

 

على : حبيبي يا عمو فارده هههه

فريد بعصبيه : الله و بعدين

على : ههههه و الله بدلعك يا عمو ههههه

قاطعه اسلام : لا انا معنديش خلق يا ساتر

اسلام معقبا : تعالا

و شده

على : رايحين فين ههههه

اسلام بحده : هههه على الملاهي يا روح امك

ودخله المطبخ و قفل عليه

فريد بحده : يالا اتحرك و نادي للدكتور

اسلام بارتباك : بس

فريد بعصبيه : اتحرك بقولك

قاطعهم احمد بحده : واقسم بالله العظيم اختي لو حصلها حاجه مهيكفيني فيكم عمرها كله

فريد بصدمه : اختك

 

 

 

 

 

قاطعه احمد بحده : ايوا اختي يا بيه اختي اللي حالتها النفسيه زي الزفت و لحد النهارده مش مصدقه موت امي اااختي اللي كان عندها عقده نفسيه و لحد النهارده مبتعرفش تنام لوحدها ااختي اللي مبتعرفش تتعامل مع البشر و الناس ورب العزه انا هاين عليا اقتلك دلوقتي

قاطعه فريد : استهدي بالله اعقل

أحمد بحده : انتوا خليتوا فيا عقل

أحمد معقبا وهو بيقطع العقد في وش اسلام : عقدك اهوا يا بيه الله الغني عن فلوسك و ممتلكاتك انت تطلق اختي و دلوقتي حالا لا الا و اقسم بالله العظيم هخليها تخلعك في المحاكم

اسلام بحده : مش هطلقها و هوريك انا هربيها لك من اول و جديد دي بنت فاجره و ناقصه تربيه

أحمد وهو بيحاول يضربه و فريد ماسكه

أحمد بعصبيه : اهوا انت يا ابن الكلاب يا واطي انت و الكعبه لتطلقها ورجلك فوق رقبتك يا حيوان و المصحف ل اقتلك يا كلب يا أبن الكلاب

 

 

 

 

 

 

قاطعهم فريد بحده : باااس منك ليه اسكتوا

قاطعهم صوت صويت جاي من اوضه سحر طلعوا كلهم جري ورا بعض و شافوا………….

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية لم اختارك

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى