رواية حور العاصي الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم ولاء ابراهي
رواية حور العاصي الجزء الحادي والعشرون
رواية حور العاصي البارت الحادي والعشرون
رواية حور العاصي الحلقة الحادية والعشرون
عااصي بصددمة: هو هو انتِ ماهي
ماهي حضنته بإشتيااق: عااصي واحشتييني اووي
عاصي حس بإحساس غريب بس تجاهله وبعصبيه بعدها عنه: انتِ إيه الـ جاابك هنا اطلعي بره حالا
ماهي: انا مراتك ياعاصي وده إبنك وشاوورت علي إياد الـ كان جمبها بس بعيد شويه.
عاصي بغضب: انتي كداابه وناا طلقتك من زمان ولا ناسيه
حور بدمووع : ع عاااصيي
عاصي لف لـحور وشافها بتبكي جري عليهاا
عاصي: حو حور متصدقهااش انتِ واثقه فياا صح؟
حور بصتله ومسحت دموعها و بوجع: مين دي ياعاصي جاوبني الحقيقه وكمان بتقول ان عندكم ابن انطق قول مين دي.
ماهي بنصر: مراااته الاولي وأم إبنه يامدام حور مش حور برضو.
حور من الصدمة اغمي عليهاا.
عاصي بلهفه: حووور وشالها و طلعها الاوضه و طلب الدكتورة. وده كله وماهي واقفة وبخبث: ولسه ياعاصي ولسه وبصت لـ إبنها إياد وبحنيه مزيفه: إيااد حبيبي تعالي واقف بعيد ليه.
إياد حضنها: مش ده بابا يماما اومال بيقول انِ مش إبنه ليه انا خايف منه اوووي طلع شرير
ماهي: هشششش هو طيب جدا والله بس اتعصب عشان البنت الـ كانت هنا من شويه. هي الـ شريرة وعايزه تاخد ابوك منك.
إياد ببراءة طفل: لا لا انا عايز بابا وهفضل معاه هنا وانتِ كمان ثح وهنغلب الشريرة ثح ياماما.
ماهي بخبث: صح صح ياقلب الـ ماما وهو ده الـ انا عايزاه بظبط.
عند عاصي
هاا يادكتوره طمنيني هياا عامله إيه.
الدكتورة: إطمن يااعاصي بيه هي كويسه هااكتبلك شويه حبوب تاخدهم عشان ضغطها كان عالي شويه وحاول ماتتوترش. كتتيير تمام خد بالك منها.
عاصي قعد جمب حوور الـ كانت نايمة من أثر الـحقنه.
عاصي بتفكير: يااارب بقااا كل حاجه علي دماغي وبعصبيه: وده وقته ماهي تظهر فيه يااارب بقاا وبعدها إفتكر إن عنده إبن: ازااي يكون عندي إبن ونا مالمستهااش اصلا ازااي هتيجنن اووووف. ونزل تحت.
ـــــــــــــــــــــــــــــ
عاصي بغضب: هو انتِ إيه معندكيش دم مش قولت إمشي من هناا
ماهي: مش هاامشي ياعاصي غير بـ حقي فااهم وانت هو حقي وإبنك ياعاصي والله إبنك ولو مش متأكد إعمله DNAتحليل ده إثبات اهوو.
عاصي: ولو كلامك غلط هدفنك حييييه فااااهمه.
ماهي بخووف: فاهمه فاهمه
إياد راح لـعاصي وهو بيشده من بنطلونه
إياد: بابا بابا
عاصي: عايز ايه يلا
إياد: انا مش يلا انا إسمي اياد
عاصي بصخب نزل علي ركبه وبص لـ إياد بإستغراب
عاصي في نفسه: معقول تكون إبني انت فيك شبه مني كتيير عيونك ملامحك نفس ملامحي حتي براءتك.. معقول بس إزااي.
إياد: انت يااعم بابا انت روحت فين
عاصي: انت في سنه كام ياض انت
إياد: يااض المهم انا في سنه اولي 1 عندي 5سنين كده
عاصي رفع حاجبه: وإيه العظمة في كده بقاا
إياد بتكبر: ده الـعادي بتاعي بقاا
عاصي بص لـ ماهي: اظن تتفضلي تمشي بقا انتِ غير مرحب بيكي هناا.
ماهي: مش همشي واسيب ابني لوحده
عاصي لسه رايح يتكلم قاطعته حور الـ نزلت من علي الـسلم.
حوور: سيبها ياعاصي هنا
عاصي بلهفه: انتِ ايه الـ قومك يااحور تعبانه فيكي حاجه حااسه بإيه
حور من غير ماتبصله: كوييسه وبصت ل إياد وبعدها نظرت لـ ماهي: ماتمشيش عشان إبنك بس وبشرااسه بس مش هسمحلك تقربي من جوزي فااهمه ولا أفهمك بـ طريقتي ولـ حد اما نتأكد انه فعلا ابنك منشوفش وشك هناا اظن كلامي واضح.
عاصي انبسط جدا لما حور قالت كده وخصوصا محدش يقرب من جوزها وده سهل انه يرجعها ليه تاني
شويه والباب خبط وكان هادي
دخلوا سلم عليهم وإنصدم لما شاف ماهي وبصلها بكره اعمي وسكت
عاصي: مين الـ انت جايبها معاك دي ياهادي
هادي حضن تالين من خصرها وبثقة: مراااتي علي سنه الله ورسوله.
ماهي بغضب: إيييه مرااتك.
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حور العاصي)