روايات

رواية حب حد التملك الفصل الأربعون 40 بقلم دينا عبدالحميد

رواية حب حد التملك الفصل الأربعون 40 بقلم دينا عبدالحميد

رواية حب حد التملك الجزء الأربعون

رواية حب حد التملك البارت الأربعون

رواية حب حد التملك الحلقة الأربعون

راهب قرب منها وهمس ف ودنها فبرقت وشهقت وفجاه زقته بسرعه ونطقت وقفت علي السرير ده ف احلامك انت قليل الا*دب

راهب بدأ يجري ورها وهو بيقول اسمعي بس

كانت بيشدهة ولسه هيبو*سها اتفاجاء بيها بتزقه جامد وبتجري للحمام وبتقفل عليها

فضل يخبط بغيظ وهو بينادى لكن مردتش

راهب ق قدام الباب بعصبيه وهو بينفخ ومن وقت للتانى يندها بس مردتش لحد مزهق وخبط جامد بس مردتش قلق ورز*ع الباب وبردوا مفيش رد راهب قلق زياده وكسر الباب ودخل يدور عليها لقى رنا واقعه ف الارض مغمي عليها ووشها اصفر

راهب شال رنا حطها علي السرير وابتدي يفوقها بس اخدت وقت منغير نتيجه

راهب نده ليلي بتوتر واخدها دخلوا فبدات ليلي تفوقها

 

 

 

 

 

 

رنا فاقت بهدوء بس لونها كان لسه اصفر

راهب بخوف وحب تعبانه؟ نروح المستشفي؟ بصي انا هغيرلك ونروح للدكتور عشان نطمن

 رنا اعترضت وراهب صمم

ليلي حبة تحل المشاكل وقالتله يخرج وهي هتشوف مالها ولو لقت الموضوع مستاهل هتغيرلها ويروحوا

راهب بص ل رنا الي كانت بتترجاه بعنيها يوافق

راهب خرج وليلي بصتلها لقت رنل حاطه ايديها علي بطنها بحب وشرود وكانها بتفتكر حاجه ونطقت لونك أصفر ليه؟ واغمي عليكي ازاى

رنا بهدوء تروحي الصيدليه وتجيبي اختبار حمل واوعي راغب او حد يعرف

ليلي كنت شاكه بس ليه مقولتيش ل راهب

رنا بهدوء عشان لو حامل مش عايزه حد يعرف دلوقت

ليلي وده ليه؟

رنا حاوطت بطنها بأديها وكانها متأكظن من الحمل ونطقت بحنيه عشان حبيب ماما يفضل بأمان لحد ماطمن ان محدش يحاول يأذيه ويشرف بينا ونفرح بيه بأذن الله

ليلي بتعجب مين هيأذيه؟

 

 

 

 

 

 

 

رنابهدوء الي أذي عمت…. كانت هتكمل بس افتكرت ان راغب قالهة متحكيش فتوهت وطلبت منها تروح تجيب اختبار

خرجت ليلي بسرعه وهى متأكده انها سمعت عمتى من رنا بس هي بلعت اخر كلمتها وخبت عليها ليه! وايه الي هي عرفته ويستاهل يتخبي

خرجت ليلي وهى بتبص بشرود لدرجة انها عدت من جنب راغب الي كان ابوها مكتفه وعمال ينشن عليه كعقاب علي الي عمله ومخدتش بالها منه

راغب كان مستغرب فقرر يبطل يستفز خاله لحد مفكه وطلع يشوفها راحت فين

ليلي كانت جابت اختبار الحمل وخبته ف هدومها ورجعت ادت الاختبار ل رنا وراحت ترتاح ف اوصتها ولسه هتدخل اوضتها شافت راغب ف وشها قاعد علي السرير ولا كان ابوها لسه رانه علقه علي وجوده ف اوضتها

ليلي انت بتعمل ايه هنا؟ ايه جابك هنا تانى؟

راغب ان…..

عند رنا خدت الاختبار تشوف الحمل وفضلت متوتره وهى بتشوف النتيجه الي كانت ايجابيه اخدت الاختبار خبته ف شنطتها ووقفت قدام المرايه وهى بتكلم نفسهة وبتقول كلها كام شهر وحبيب ماما وبابا يشرف انا هحافظ عليك قوى وهدعي ربنا يحميك ليا وشويه كده وانا خارجه ل تيتا هعدى علي دكتورة صحبتي تعمل اللازم عشان احافظ عليك يا كتكوت ماما

كانت رنا بتلبس ومتعرفش ان في حد هيتجنن بره وسامع كل حاجه بس قبل ميسمع كل كلامها حس بصوت خطوات راهب طالع فجرى اتخبى

اما راهب دخل ل رنا جري ونطق رنا الحقي في مصيبه…..

 

 

 

 

 

 

اسفه عن تاخير الكام يوم دول بس، لظروف خارج اردتى ويعتبر الوضع اتحسن وهنزل يومين بارتين او تلاته بس صغيرين عشان الحظر وياريت نراعي بعض عشان انا بكتب حبا ف الكتابه مش عايزه حد يكرهني فيهابسبب اسلوبه عندك راي قوله سواء، سلبي لو اجابي بس المهم يكون بطريقه متجرحش

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حب حد التملك

‫2 تعليقات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى