روايات

رواية فتاة العناق الفصل الثاني 2 بقلم شيماء

رواية فتاة العناق الفصل الثاني 2 بقلم شيماء

رواية فتاة العناق الجزء الثاني

رواية فتاة العناق البارت الثاني

رواية فتاة العناق الحلقة الثانية

ضمتها ليها بقوة وهي بتطبطب عليها محاولتش تسكتها او تقاطعها وتسألها مالك خلتها على راحتها بعدت البنت بحرج وقالت :
_انا اسفة كنت مخنوقة شكرا ليكي بجد انا كنت فاكرة انه مجرد بوست او ترويج وفكرة هبل بس ارتاحت .
قعدتها عالطرابيزة بعيدة شوية عن التانيين وقدمتلها شاي بالنعناع وورقة شكلها شييك وقلم وقالت :
_طب مالك فضفضيلي ايه لي يخلي بنت صغيرة في السن زيك ملامحها باهتة ومطفية بالشكل ده .
شافت البنت وهي بتضغط على المج وبتهرب بعينيها فحبت تغير الموضوع
_مش مهم تحكيلي المهم طلعي لي جواكي اتفضلي اكتبي كل لي بيوجعك واحرقيه وافضلي بصاله لغاية اما يتحرق كله مفيش حاجة تستاهل وجعك نفسك اهم من كل حاجة صحتك وراحة بالك وبس وانا موجودة فأي وقت .
قامت اروى وسابت البنت على راحتها رن تليفونها فردت جالها صوت حد بيتريق :
_انا هنتحر يا فتاة العناق تقدري تنقذيني ولا شغلك كلام وبس .بق عالفاضي .

 

 

سمعت صوت شب بس خالي من الحياة كان بارد لابعد حد
وبعد لحظات صوت حاجة بتوقع بلعت ريقها ووشها اصفر
وفلت التلفون من ايدها وفكرة واحده جاتلها
_انا فشلت .
فضلت تبص عالمكان بكره لفت راسها للبنت فلقتها مشييت قفلت كل حاجة وهي مش قادرة تشوف طريقها من كتر الدموع مكنتش عارفة تروح فين مشيت بتقل لغاية اما وصلت لباب البيت مدت ايدها لي بترجف لشنطتها مكنتش شايفة المفتاح بقا تنفسها سريع سندت عالحيطة وقعدت جمب الباب وهي بتدق بالراحة مابقاش عندها طاقة تحرك ايدها كان ابوها معدي سمع خبط خفيف عالباب مشي ناحية الباب واول مافتحه اتفاجأ بوش اروى لي بقا احمر راح ليها بسرعة بيسندها ودخلها لجوا بيسأل بقلق
_مالك يا بنتي حد عملك حاجة ايه لي حصل .
ماكنتش قادرة تجاوب حطت راسها على كتفه ولفت اديها
حواليه وغمضت عينيها وهمست:
_عايزة اوضتي وديني لاوضتي .
حاول يتحكم في اعصابه وخدها لغاية سريرها وحطها عليه وغطاها وطلع اول ما الباب اتقفل عليها غمضت عينيها وهي بتستسلم للنوم .
تحت البيت روح هادي بعد ما قفل المعمل عدا على

 

 

بيت الفضفضة بس كان مقفول حس بقلبه مقبوض هما متفقين يعدي عليها رجع للبيت بسرعه
_اروى انتي فين .
خرجت مامته من المطبخ بتنشف ايديها وجاوبت:
_روح شوف مالها من لما جت وهي قافلة على نفسها
ومش راضية تكلم حد ودخلت مش قادرة تصلب طولها ووالدك هو لي سندها لباب الاوضة عقل اختك وحاول تفهم منها ايه لي حصل انا قلبي مش مطمن .
سمع كلام والدته من هنا راح لاوضتها جري من هنا
دق الباب بالراحة عشان ماتتخضش وقال بصوت حاول يخليه هادي :
_اروى افتحي الباب وقوليلي مالك ايه لي حصل .
استنى ردها بس مفيش ضغط على ايده وقال بنفس الصوت :
_لو انتي مفتحتيش انا هضطر اكسر الباب .
استنى شوية وسمع اوكرة الباب وده معناه انها بتدور المفتاح رجع لورا وبدا الباب يتفتح رفع راسه ليها
_انا كويسة .
نطقت بصوت مبحوح وهي بترجع لسريرها وقعدت
دخل وقفل الباب وراه وقرب منها وقعد ع ركبه قصادها
هو مش فاهم حاجة بس بيعرف انه اخته مش بخير ابدا
عينيها الوارمه من العياط وشها البهتان انعزالها كل ده اكدله انها بتهرب من حاجة
_مالك يا اروى مش اتكلمنا امبارح وكل حاجة تمام .
رفعت راسها ليه وقالت :
_ليه .
عقد حواجبه بحيرة :
_ليه ايه .

 

 

بدا صوتها يعلى :
_ليه دايما بتديني امل وتطلعني لسابع سما وبعدها افشل
واوقع لتحت ليه بتعمل كده كل فشل حصلي كان بسبب
دعمك ليا على حاجات انا مش قدها ليه انت السبب في فشلي ايوه مش انا .
مسح على وشه بخنقة وجاوب بجمود:
_اما تعرفي ازاي بتتكلمي معايا هتعرفي تلاقيني فين.
سابها ومشي وهي بتبص لطيفه

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية فتاة العناق)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى