روايات

رواية تزوجني لينقذني الجزء الثاني الفصل الثاني 2 بقلم رحمة محمد

رواية تزوجني لينقذني الجزء الثاني الفصل الثاني 2 بقلم رحمة محمد

رواية تزوجني لينقذني الجزء الثاني البارت الثاني

رواية تزوجني لينقذني الجزء الثاني الجزء الثاني

رواية تزوجني لينقذني الجزء الثاني
رواية تزوجني لينقذني الجزء الثاني

رواية تزوجني لينقذني الجزء الثاني الحلقة الثانية

جميله ورائد اول ما وصلو قدام المطار

جميله خا”فت ورجعت خطوه لما افتكرت الي حصل اخر مره من محمود وانه كان عايز يخدها ويسافر : لا مش عايزه ادخل خلاص مش عايزه اسافر يلا نرجع

رائد بصلها بحنان : حبيبتي انا معاكي ومستحيل اخلي حد يأ”ذيكي انسي كل الي حصل وتعالي معايا

ومد ايده ليها وهي بصتله وفعلا مسكت ايده ومشيت معاه

 

 

 

 

 

 

مكنوش يعرفو ان في عيون بتراقبهم وفجأه قربت منهم عربيه سوده وفي شخص شد جميله ومشيت باقصي سرعه

رائد جري بسرعه وراها : جميله جميللللله

بس كانت العربيه مشيت بعيد ومقدرش يلحقها وجميله فضلت تصر”خ وتنادي عليه

لقت الشخص كتم صوتها بمنديل خلاها تفقد الوعي

مامت جميله لصابر : برن علي جميله مبتردش

_ جميله سافرت مع جوزها ي مرات عمي

بص صابر ومامت جميله لاتجاه الصوت وكان فريد وكمل : انتو عارفين جميله اخر فتره كانت خا”يفه ازاي ورائد خدها وسافرو عشان تغير جو

مامت جميله بان عليها التو”تر الشديد وراحت اوضتها

صابر اتنهد : كويس ان رائد عمل كدا

 

 

 

 

 

 

وبعدها دخلت صبا (بنت عم جميله كانت قريبه منه شويه وكانت بتحب شخص ويوم خطوبتهم اختفي فجأه وفريد بيحبها اوي بس مش عارف يعترفها) : ازيك ي عمي ابويا عايزك

صابر : ماشي ي بنتي انا هروح ليه اهو

وفعلا صابر مشي ومبقاش في غير فريد وصبا الي كانت هتمشي بس وقفها صوت فريد : ازيك ي بنت عمي

صبا اتنهدت : الحمدلله ي فريد (ومشيت بسرعه)

فريد اتنهد بحز”ن لانه مش عارف يقرب منها ويعترف ليها بمشاعره وهي مش مدياه فرصه اصلا واتمني ان تيجي فرصه يعترف بكل الي في قلبه ليها

في نفس الوقت كان صابر و والد فريد ووالد صبا موجودين وتكلم والد صبا : احنا عايزين نجوز صبا لفريد

والد فريد ببتسامه : واحنا مش هنلاقي احسن من صبا بنتك يخويا عروسه لفريد ابني

صابر ببتسامه : علي خيرت الله يبقا نتفق علي الفرح ونفرح بيهم بقا

صبا دخلت بسرعه : اي الي بتقوله دا ي بابا انا مش موافقه

 

 

 

 

 

والد صبا : وانتي من امتي بتعترضي علي كلامي ي بت سبتلك الاختيار مره وشوفتي الي حصل عايزه اي تاني

صبا : بس ي بابا…

والد صبا : اك”تمي وادخلي اوضتك والي اتفقنا عليه هيحصل هتتجوزي فريد يعني هتتجوزي

صبا بغضب دخلت اوضتها ومسكت تليفونها ورنت علي فريد : انا عايزه اشوفك دلوقتي

فريد استغرب لأنها اول مره ترن عليه : لي في اي

صبا : لما اشوفك هتعرف

وقفلت في وشه من غير ما تستني الرد ووو…

 

 

 

 

 

جميله بخو”ف وكانت قعده علي الارض وعيونها مقفولين بشريط اسود وايديها مربوطه : انت مين وانا فين

مكنتش سامعه صوت بس حاسه بحركه في الاوضه حاسه ان في شخص معاها اتكلمت بد”موع : رائد هيجي وياخدني من هنا وساعتها مش هيرحمك وهيندمك علي الي عملته

سكتت عشان تسمع رده بس مفيش رد منه وحتي مبقاش يتحرك اتو”ترت اكتر : ااا اانت ممبتتكلمش لي

حست انه بيقرب منها خا”فت بس مكنتش عارفه تتحرك وقرب اوي منها ووووووو….

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية تزوجني لينقذني الجزء الثاني

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى