روايات

رواية الصقر الجريح الفصل التاسع عشر 19 بقلم نورة عبدالرحمن

رواية الصقر الجريح الفصل التاسع عشر 19 بقلم نورة عبدالرحمن

رواية الصقر الجريح الجزء التاسع عشر

رواية الصقر الجريح البارت التاسع عشر

رواية الصقر الجريح
رواية الصقر الجريح

رواية الصقر الجريح الحلقة التاسعة عشر

صقر بغضب ازاي تخرجي من البيت من غير أذن..

فتون بخوف وووواالله مم.مم.مكنتش اعرف ااان.نك هتتزعل .وواللهي ياسي صقر..

صقر وهو يجوب.الغرفة ذهابا وايابا فكراني ايه هااا مراتي بتطلع مالبيت وانا معرفش طب ارفعي سماعة التيلفون واساليني والله مش متجوزه راجل..هااا متنطقي..

 

 

 

 

 

فتون بدموع والله مش هتتكرر ياسي صقر حقك عليا ياخويا. والله مش هعمل كده تاني متتزعلش مني والنبي..عشان خاطري..

((صقر شعر بانه ضغط عليها كثيرا. ولاحظ خوفها.وقد ازداد بكائها..لكنه لايريدها ان تكرر مافعلته مرة اخرى)) نفخ بضيق وقادر الغرفه ولم يستمع لندائها ..

فتون ببكاء سي صقر ..ياسي صقر والله مكنتش اعرف انك هتزعل كده لتجلس مكانها وتبكي..

₩₩₩₩₩₩₩₩₩₩

بهاء هاا بقى عايزه ايه..

فرح بضيق عايزه اتكلم بخصوص فتون..

بهاء قبل ما نتكلم انتي مش ملاحظه انني كل ما نتقال نتخانق وانا مش فاكر اني غلطت معاكي بحاجه..

فرح لو سمحت انا جاي اتكلم بحاجة ورا..

 

 

 

 

 

 

بهاء مقاطعن لها وانا كمان عاوز اسمع مهو صقر صاحبي كمان بس مينفعش نتكلم واحنا مش طايقين بعض كده يا شيخه انا لو كنت قاتل ابوكي مكنتيش تعملي فيا كده..

فرح ضحكت ولازمته ايه الكلام ده..

بهاء بابتسامه اهوه طلعتي تعرفي تضحك..

فرح افندم ..

بهاء مقولناش حاجه ايه هتتحولى بالسرعه دي.

فرح والله انا مش جايه اهزر..

بهاء ولا انا والله طب ممكن ننسي اللي فات ونبدأ من جديد..

فرح بحده ايه هو انتا هتصاحبني..

بهاء ياريت..بصوت يكاد لا يسمع..

فرح افندم..

 

 

 

 

 

 

بهاء ياانسه فرح انا عاوز يكون ما بينا احترام وبس..

فرح ماشي يااستاذ بهاء.احترام . احترام .بس من فضلك..عايزاك توصل الكلام ده لصقر بيه..

فرح فتون..

بهاء مالها.مدام فتون..

فرح استنى انا جيالك مالك متصربع على ايه..

بهاء متصربع اللهم طولك ياروح احنا مابنتغيريش. خالص

فرح احم عدم المؤاخذة..

بهاء بسخريه ماشي ياستي موقفتش على دي.

فرح ابتسمت واكملت. .بص يااستاذ بهاء فتون طول عمرها عايشه لوحدها واخده بالها من اخوها وعياله..ومتعرفش حد غيرهم…يعني وحيده بنفسها…هي رقيقة جدا ومتشلش على حد وقلبها طيب عشان ما عشتش بين الناس معرفتش ناس كتير..قلبها ابيض و مبتعرفش تكره حد..حتى مرات اخوها كانت تكرهها بعيشتها بس برغم ده كله هيا مكرهتهاش..عشان كده انا خايفه عليه.

بهاء من ايه ..ماهي مرات صقر الشرقاوي واظن الكل يحسدها عليه واللا ايه..

فرح مقصدش كده بس هي مش متعلمه ولا تعرف تشتغل اي حاجه..عشان كده كنت عاوزه اتكلم مع صقر بيه عشانها..

 

 

 

 

 

 

 

بهاء مش فاهم..

فرح انا عاوزه صقر بيه ميسبهاش تتنازل عن حقها .بالإرث..وياخدلها حقها..

بهاء ورث ايه ..

انا هقولك…

₩₩₩₩₩₩₩₩₩₩₩

دخل الى الغرفه وكان قد هدأ قليلا وجدها تجلس لوحدها بهدوء..نهضت فور رؤيته لكنه تجاهلها اخذ ثيابه ودخل الحمام.ليستحم بعد أن امضى يومه بغرفة الرياضه.

بعد فترة خرج يجفف شعره..

فتون بارتباك سي صقر انا ..والله يعني مكنتش يعني اعرف انك هتزعل كده..

صقر بجفاء ودون النظر إليها محصلش حاجه..وغادر الغرفة وتركها ..حزينه لانها شعرت بانه مازال غاضب منها..

وذهب الى غرفة عليا..

صقر فاضيه شويه..

 

 

 

 

 

عليا اهلا يا ابيه اتفضل..

صقر ازاي مذاكرتك..

عليا كويسه يا ابيه…اهو بذاكر وإن شاء الله خير…اومال فتون فين..

صقر باؤضتها .

عليا متزعلش من فتون ياابيه هي طيبه وتتصرف على طبيعتها..

صقر هي لحقت تشتكيلك..

عليا بحرج لا والله ابدا ياابيه انا اللي شفتها زعلانه وبتعيط واصريت اعرف مالها..

صقر ماشي ياستي هعمل نفسي مصدقك..

عليا والله ياابيه دي الحقيقه..

صقر طيب ياعليا قوليلي اخبارك.انتي وعمر ايه..

عليا بتوتر كويسيين يا ابيه..

صقر اممممم ..اومال السفر اللي جي فاجأه ايه نظامه..

عليا…..

صقر عليا انت حابه تتجوزوا وتسافروا..

 

 

 

 

 

 

عليا انزلت راسها بحرج وهي تفرك يديها بتوتر..

صقر افهم من كده ايه انك موافقه..متتكلمي ياحبيبتي

عليا بحرج اللي تشوفه ياابيه…

صقر دي حياتك انتي ياعليا عشان كده عاوز اعرف رايك..

عليا بخجل موافقه ياابيه..

صقر بقى كده هتسيبي اخوكي وتسافري عشان عمر ياعليا..

عليا لا والله يابيه لو مش عايزني اسافر مش هسافر..والله..

صقر بضحك يابنتي بهزر معاك وبعدين لو رفضنا الود عمر هيموت نفسه..ده قعد يتحايل عليا وكل شويه مكالمات لحد ماكرهني حياتي..

 

 

 

 

 

 

 

عليا ربنا يخليك ليا ياابيه..

صقر ويسعدك ويهنيكي ياروحي .لينهض انا بقى هروح انام عشان تعبان جدا..ليعود اليها .بس متتصليش بعمر وتبلغيه اتفقنا..

عليا بس يابيه..

صقر ايه يابنتي اجمدي شويه اتفقنا .

عليا بابتسامه ماشي ياابيه..

عاد صقر الى غرفته وجد فتون مغمضة عينيها وظاهر عليها البكاء ..

استلقى على السرير بجانبها واعطاها ظهره واراد النوم..

شعر بها تتحرك..ليشعر بيدها على كتفه وهي تهدر ياسي صقر..

صقر….

فتون ببكاء وشهقات سي صقر ..

 

 

 

 

 

 

 

صقر اممممممم..

فتون احتضنت ظهره وبدأت بالبكاء تنهد صقر واستدر عليها بهدوء..عايزه ايه..دلوقتي وبتعيطي ليه..

فتون بشهقات طفوليه عاوزه انام بحضنك…صقر بسعاده حاول اخفائها..تنهد وهو يحتضنها خلاص متعيطيش كفايه..

رفعت عيناها اليه..هو انت لسه زعلان مني..والله مكنش قصدي ازعلك..والله..

صقر مينفعش تخرحي من البيت وانا معرفش..

فتون مسحت دموعها والله مش هعمل كده تاني بس انت متزعلش مني ومتخصمنيش تاني..

صقر خلاص كفايه عياط..وعلى فكره شكلك وحش جدا وانتي بتعيطي..

نهضت بسرعه اخص عليك ياسي صقر بقى انا وحشه..

صقر وانا قولت كده برده دنتي اجمل بنت بالدنيا دي كلها ..بس وانتي بتعيطي بتبقي وحشه قويي…

فتون حتى ولو مينفعش تقولي كده..

 

 

 

 

 

 

 

صقر ايه عايزاني اكدب…

فتون ايوا اكدب بس متقولش وحشه..

صقر بضحك حاضر ..ايه ده ياناس انا متجوز ملاك نازل من السما حتى وهو بيعيط حلو وامور وبيتاكل اكل ليقترب منها ووووووو

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية الصقر الجريح

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى