رواية ملك وحش الصعيد الفصل الثاني عشر 12 بقلم أسماء حبيب
رواية ملك وحش الصعيد الجزء الثاني عشر
رواية ملك وحش الصعيد البارت الثاني عشر
رواية ملك وحش الصعيد الحلقة الثانية عشر
عمران… ايييي الي بيحصل وانا مش عارفه يااا ماما ردي عليااا فهميني.
كوثر بدون وعي ردت عليه برد كس*ر عمران…. علشان حبيته بس هووو عمل ايييي جوزنييي اخووه.
عمران وقف مصدوم وببتسم ابتسامه غريبه… وبعدين يا ماما!
كوثر ب*شر…. انا اضحك عليااا فاهك يعني اي يقولي اتجوزي اخويه دا بيحبك وانا هضحي علشانه بس انا متجوزتش ابوك علشان حبيتك اتجوزت علشااان انت*قم منه اخليه يعيش كل يوم يندم علي الي عمله فيااا
عمران … وانا كنت اللعبه الي بتحركيها لصالحك مش كدا.
كوثر… كان لازم اخليك في صفي هو مش يستحق دفرك يا عمران مستحيل يخدك مني ويبقي هو الكسبااان لااء مش هيوقعني في الفخ مرتين.
عمران لعد علي الكرسي… يعني مش طلع هو الي نص*ب ع علي بابا و وهو سبب مو*ته وحسرته كان كله كلاام بتضحكي بيه عليا صح.
كوثر بخبث…. افهم يااا حبيبي انت معايه هتشوف ال…
عمران قطع كلمها غضب اعما…. هشووووف العذاااب هشوووف الحرمااان من اهلي الحقيقييين الي كانو عيزين مصلحتي وانا الي كنت مغفل كول الوقت داااا ليييي كداااا ليييي دا تنا كنت بتعذ*ب من جووه كان نفسي يكون لي ضهر وسند وفتخر بعيلتي خلتيني مكسوف اقول اني من عيله علوي ودااا بسبب طمعك وحقدك.
كوثر… انتتت ازاي تتجرئ وتتكلم معايه كدا انت مش عارف انك بتكلم امك.
عمران… وياريك ما كنتي امي الفيلا عندك اهي اشبعي بقي بانتقااامك.
عمران خرج من الفيلا بعصبيه ومسح دمعه نزلت من عيونه ورمب عربيته وتحرك بيها.
كوثر بعصبيه…. برضو مش هخليه يتهنااا بفلوسه يا انا يا انتا يا ايهاب يا علوي.
في البيت عند روح…
كانت دخله ومعاها فطار… بابااا ياا يو…
روح شافت يونس علي رجل عوض تعبان طلعت تجري عليه…. يوووونس ه هو ماله يااا بابا هو فيه ايه!
عوض بخوف… مخابرش يا بتي باينه سخنان.
كانت امها في المطبخ بتعمله مشروب خافض للحراره…. متقلقيش يا روح ان شاء الله يخف.
روح مسكت الموبيل وبتتصل علي جوزها بدافع امومي…. الوووو الحق يونس ساااخن يا م…
جوزها قطع كلامعا…. ساااخن ولا بارد انتي مش اختيه وهو عندك وبعدين اخنا اطلقنااا مترنيش تااني مش عايز وجع دماغ.
قفل في وشها السكه وكانت مصدومه وبصت لبنه…. بابا اكلع وقف تاكس انا هشيله وحصلت.
عوض… علي فين يا بتي.
روح… لازم اطلع بيه علي اقرب مستشفييي هنا.
عوض لسه بفتخ الباب والصدفه ان بكر كان لسه كان بيخبط وشافه في وشه….
بكر… عمي انا جاي علشان بس افهم روح ا…
روح بسرعه زكانت دموعها سبقاها… ابوس ايدك يا بكر الحقنييي وديني علي اقرب مستشفي يونس تعبان.
بكر بسرعه شال يونس منها… تعالي يلاااا.
اما في فيلا ايهاب….
كان سويلم داخل هو واخته وفرحانه ووقف الحرث بره…
ايهاب بفرحه اول ما شاف بشاره…. انتيي رجتتي يا قلب بابااااا.
بشاره…. ازاي اقدر امشي من غير ما اشوفك دا انت الي ربتنا وخلتني ابقي عيشه الي محدش يقدر يدوس ليها علي طرف.
مرات ايهاب حضنت بشاره بدموع…. مش مصدقه انك ممكن تمشي وتسبيناااا يا عيشه م مش مصدقه خاالص خليكي جمبي.
بشاره اتأخرت بالموقف… طيب اي رئيكم تيجو معانه هااا.
ايهاب… دا بتنا يا بنتي وهنا اتبنت حياتنا منقدرش نمسي من هنا وانا مطمن ادام انتي مع اخوكي دلوقتي.
سويلم… اني مخابرش اشكرك كيف بس انتا لو عزت حاجه اني خدامك.
ايهاب…. انا مش عايز غير سلامتكم وبس خلي بالك منها يا سويلم.
سويلم…. وه هو في حد بيتأمن علي لحمه يااا ايهاب باشا دي نور عبني الي شفت بيها دي روحي من جوه.
بشاره… خلاص يا بابا اسويلم اخويه جمبي وفرحانه كمان اختي معايه انا هجلكم علي طول انا اه صحيح هبعد بس مكانتكم في قلبي عمرها ما هتتغير.
فجأه سمعو صوت الحرس بره وزعيق.
سويلم طلع والكل وراه وشافو عمران بيخا*نق فيهم… بكلكم ابعدووو عني انتم مبتفهموووش.
سويلم بصوت عالي… سبوووه.
بشاره… سويلم داااا حق*ير هو الي عمل حريقه في الفيلا ومش بس كدا دا الي كان هيقت*لني.
سويلم…. اصبري يا بشاره.
عمران دخل وايهاب وقف ليه… رايح فين.
عمران وقف قدامه بأحراج… انا كنت عايزك تسامحني.
ايهاب بسخريه… ودي بقي لعبه جديده جاي ترسمها عليااا مش كفايه يا اخي تجبر علي الناس انت ايه معندكش دممم.
عمران…. ليك حق تقول كدا وفي الي انت عايز تقوله كمان.
ايهاب… امشي يا عمران امشي انت فعلا ملكش مكان وسطينا انت وجودك بقي عار علي العيله دي.
عمران بصوت كله ضعف… لا بالله عليك انا مكنتش فاهم الحقيقه انا غلطان ومستعد اعمل اي حاجه بس تسامحني ولو وصلت اني اسلم نفسي هعمل كدااا.
ايهاب كان قلبه بتقطت عليه بس مثل الشده… لييي جاي دلوقتي علشان خايف مش كدا.
عمران قعد علي ركبه… خايف وندمان ومصدوم و مغفل ومك*سور قول كل حاجه يا عمي انا خلاص مبقتش عارف انا عايش ليه ولمين كل الي اعرفه اني غلطان ومحقوق ليك وعايزك تسامحني علشان ارتاح وكل حاجه انا عملتها صدقتي هصلها.
ايهاب مقدرش يستحمل ورغم الي عمران عمره فيه الي انه شده من علي الارض وخده بالخضن وءد علي كتفه جامد…. لاااء يا ابني لاااء متقولش كدااا انت مستحيل حد يك*سرك وانا لسه علي وش الدنيااا.
عمران دموعه نزلت غصب عنه…. شكراً يا عمي.
سويلم ابتسم وفرحانه دموعهة نزلت افتكرت ابوها والكلوكان متأثر ما عدا بشاره الي سقفت بأديها فجأه…
بشاره… براااافووو عظيم بجد يا عمراان عرفت تضحك عليهم كلهمم.
عمران بصلها… لاء يا عيشه انا مش بضحك عليهم ا…
بشاره قطعت كلامه… بس بقي مش هتقدر تضحك عليا ولاازم كلهم يعرفو حقيقتك.
سويلم… حقيقه ايه يا بشاره.
بشاره طلعت الفلاشه من كم الادناء… دييي هتعرفكم حقيقته دا تاجر قطع اثريه وانا بنفسي الي هسلمه للحكومه.
سويلم اخد منها الفلاشه وكسرها.
بشاره بصدمه…. سويلم لييي كدا دي عليها الحقيقه كلها.
سويلم همس لخته… دا انااا يا بشاره.
بشاره بعدت عنه بصدمه…. ب بت بتقول ايه يا سويييلم.
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ملك وحش الصعيد)