روايات

رواية وجدت الحياه حين فقدتها الفصل الرابع 4 بقلم رحمة محمد

رواية وجدت الحياه حين فقدتها الفصل الرابع 4 بقلم رحمة محمد

رواية وجدت الحياه حين فقدتها البارت الرابع

رواية وجدت الحياه حين فقدتها الجزء الرابع

رواية وجدت الحياه حين فقدتها
رواية وجدت الحياه حين فقدتها

رواية وجدت الحياه حين فقدتها الحلقة الرابعة

حياه كانت علطول مع يونس وجنبه ادهم برضو

حياه ببتسامه ليونس : حالتك كويسه جدا

يونس كان مركز في عيونها : عيونك حلوه اوي

حياه اتكسفت وبصت في الأرض : شكرا

 

 

 

 

 

 

يونس ابتسم واتحرك اتالم جامد حياه بصت ليه بخو” ف : انت كويس مالك

كانو قريبين من بعض اوي وسرحو في عيون بعض

يونس ابتسم لما شاف خو”فها عليه : ايوا كويس

وفجأه الباب خبط حياه بعدت بسرعه ودخلت فريده ومعاها مازن

فريده ببتسامه : حبيبتي قولت اجي اشوفك قبل ما اروح (وبصت ليونس) حمدلله علي سلامتك

يونس : الله يسلمك

حياه : طب يلا انا كدا كدا مروحه

يونس بسرعه : ايي مروحه لي (وخد باله من تسرعه) قصدي (وصطنع التعب) اني تعبان اوي ودماغي وجعاني لسه

 

 

 

 

 

حياه ابتسمت بكسوف وفهمته : تمام روحي انتي ي فريده ونبقي نتقابل بكرا

فريده حضنتها : ماشي خلي بالك من نفسك

وفعلا فريده ومازن طلعو من الاوضه

حياه : هاا عايزني اقعدي ليه

يونس بتعب مصطنع : اااه دماغي وجعاني اوي مش قادر (وفتح نص عينه كانت حياه وقفه ومربعه ايديها وبصاله ببتسامه) معقول مقفوش اوي كدا

حياه ضحكت : جداا وفهمتك علي فكره

يونس بخ”بث : يعني فهمتي اني عايزك تفضلي معايا هنا

حياه حركة راسها بالايجاب : ايوا

 

 

 

 

 

يونس بخ”بث : طب وفضلتي ليا طلما فهمه معقوله انتي كمان عايزه تفضلي معايا

حياه اتكسفت وبصت في الاوضه : احممم لا بس…

قاطعها يونس : بس اي كملي

حياه بصت ليه ووشها احمر من الكسوف وغيرت الموضوع بسرعه : علي فكرا انت بكرا تقدر تمشي بقيت كويس جدا

يونس ضحك بصوته كله : ماشي

وفضلو يتكلمو كتير مع بعض

 

 

 

 

فريده خرجت من الاوضه ولسه هتمشي وقفها صوت مازن

مازن : احمم لو معندكيش مانع اوصلك

فريده : لا مفيش داعي انا همشي مش عايزه اتعبك معايا

مازن بسرعه : لا مفيش تعب ولا حاجه انا خلصت شغلي وماشي وبصراحه اكتر حابب اوصلك كاعتذار علي الي حصل

فريده ابتسمت : تمام يلا

وفعلا خرجو الإتنين من المستشفى وفضلو طول الطريق يتكلمو سوا

وبعد فتره طويله حياه سابت يونس وروحت لان كان الوقت اتاخر وفضلت تفكر فيه كتير وفي الكلام والهزار الي دار بينهم وهو كذلك لغايت ما نامو الاتنين

وفي صباح يوم جديد

 

 

 

 

 

فريده : ياربي ي بنتي انتي بتحبي تمرمطيني معاكي لي حرام عليكي انتي بتصحي امتي وتيجي هنا

كانت حياه قعده قدام النيل كعادتها وسرحانه

فريده حركتها : حياه روحتي فين

حياه انتبهت ليها : هااا اي في اي

فريده غمزت ليها : دا مين دا الي واخد عقلك كدا

حياه اتكسفت : بصراحه يونس

فريده بستغراب : يونس مين

حياه : المريض الي متابعه حالته (اتنهدت) مش عارفه مالي ي فريده اول ما بشوفه قلبي بيفضل يدق جامد وبحس بالفرحه بكون عايزه افضل معاه علطول (وضحكت) حتي بحس ان الوقت بيجري وانا معاه

فريده ببتسامه : لا دا شكل الموضوع مش علي قد التفكير بس دا باينه حب ي جميل (وغمزت)

 

 

 

 

 

حياه اتكسفت وتكلمت بسرعه : يلا نروح الجامعه هنتاخر

فريده ضحكت ومشيو الإتنين راحو الجامعه واول ما وصلو اسر وقف في وشهم

اسر : صباح الخير

حياه لنفسها : يا”دي ال”نيله (وكملت بصوت مسموع) صباح النور ي اسر في حاجه

اسر بخ”بث : انا عارف انك ز”هقتي ي حياه وصدقيني مش هتكلم معاكي في الموضوع دا تاني (حياه كانت هتكلم قاطعها بحز”ن) لو سمحتي ممكن اتكلم معاكي شويه بعد الجامعه انا مش عايز اخسرك كصديقه ي حياه

صعب عليها وابتسمت : بس هروح المستشفى بعد الجامعه

اسر بسرعه : مفيش مشكله هجيلك هناك

 

 

 

 

 

 

حياه بصت لفريده وبعدها بصت لاسر واتنهدت : ماشي ي اسر

وخدت فريده ومشيو وقرب عمر

عمر : هاا ي عم الجامد وافقت

اسر ابتسم بم”كر : وافقت والنهارده هكسب الرهان كمان

حياه بعد ما خلصت محاضراتها وقفت تاكسي وراحت المستشفى واول ما وصلت راحت بسرعه علي اوضه يونس ولسه هتدخل سمعت

_ اي الي بتقوله دا ي يونس انت بتطرد مراتك وانا جايه اطمن عليك

حياه وقفت مصدومه : مراتككك وووووو…..

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية وجدت الحياه حين فقدتها

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى