رواية خفايا القدر الفصل السابع 7 بقلم جهاد محمود
رواية خفايا القدر الجزء السابع
رواية خفايا القدر البارت السابع
رواية خفايا القدر الحلقة السابعة
ملك هديت وسألت عن ليل
ملك : ليل فين
يوسف :لسه فقتش
ملك بخوف وبكاء :ليه مالها اي حصل لها هي فين عايزه اروح لها
يوسف:اهدي هي كويسه بس الدكتوره ادتها مهدأ من الصدمه
ملك باستغراب لأنها تعرف ان ليل مش بتخاف من المواقف دي:ازاي ليل مش بتخاف من المواقف دي
يوسف نظر لمالك بمعني يقولها مالك هز رأسه بمعني لا
يوسف :لا هي خافت عليكي فاغمي عليها
ملك:طب انا عايزه اشوفها
يوسف :تمام يلا
راحوا كلهم عند اوضه اللي فيها ليل
ملك:ليل ليل فوقي
ليل بدأت تصحي وشافت ملك وقامت حضنتها
ليل:ملك انتي كويسه فيكي حاجه
ملك :اه كويسه الحمد لله انتي عامله اي
ليل:انا الحمد لله اا…… ولم تكمل كلامها بسبب دخول احمد المفاجئ
احمد بخوف:ملك ليل انتوا كويسين وجري عليهم خدهم في حضنه
ليل:اهدي يا بابا نحن كويسين الحمد لله عدت علي خير
احمد:الحمد لله الحمد لله وشاف يوسف وراح له
احمد ليوسف :شكرا يابني انك ساعدتهم
يوسف: العفو دا واجبي وبعدين الشكر كله لمالك هو اللي ضربهم
احمد لمالك :شكرا يابني
مالك ببرود:العفو دا واجبي
احمد استغرب من برود مالك ولكن استغرابه الأكبر من الشبه وبين صديق عمره اللي مات
يوسف بقلق: احم عمي ممكن اخد معاك منك اطلب ايد الانسه ملك
ملك بصت له بصدمه لأنها كانت خايفه انها تكون بتحبه وهو لا وأنها متعرفهوش كويس
احمد:تمام سيبني افكر واديك معاد
يوسف بضحك :خد وقتك بس مش كتير عشان ماما مش هدخلني البيت الا وانا واخد معاد
احمد بضحك:لدرجه دي مستعجله
يوسف:جدا
وضحكوا وليل بصت لملك اللي هو اي دا متي وازاي وليه
ملك لليل بصوت واطي بعد ما فهمتها:بعدين
مالك بس ليل اللي هو عايزك في كلمه
ليل فهمت
ليل:جماعه مش يلا
احمد:اه يلا استني هجيب اذن خروج
ليل :وخد ملك معاك
ملك:ليه
ليل بنبرة لها معني :نسمع الكلام يا ملك
ملك فهمت:تمام ماشي
يوسف: استنوا هاجي اخلص لكم كل حاجه بسرعه
زين: خدنوني معاكم
بعد ما مشيوا
ليل ببرود:خير في اي
مالك ببرود اكبر:ياريت اللي حصل محدش يعرف عنه حاجه
ليل اضايقت من طريقته بس مالك كان قاصد يكلمها كده عشان يبعدها عنه
ليل بضيق :تمام
مالك:تمام وسبها ومشي
ليل لنفسها :برود اهلك يا شيخ
عند البيه الكبير
سالم :نسيت اقولك علي حاجه مهمه ممكن تفدنا
البيه الكبير:امممم
سالم:كان معاه بنت
البيه الكبير بتركيز :مين دي وتقرب له اي
سالم:مش عارف
البيه الكبير:تعرف لي كل حاجه عنها وهي بالنسبة لمالك اي
سالم:تمام
البيه الكبير بشر وخبث:أخيرا هنلاقي نقطه ضعف لك يا مالك بيه
عند سمير
سمير: عايزك تعرف لي كل حاجه عن الناس الحاولت تقتل مالك وباقصي سرعه
واحد من رجالته:حاضر ومشي
سمير :محدش هيقتلك غيري وهنتقم لها وهاخد روحك زي ما ابوك خد روحها استني علي واخرج تلفونه ورن علي شخص نفذ
خرجت ليل واحمد وملك من المستشفي ومالك ويوسف وزين راحو بيت مالك يتفقوا هيعملوا اي
عند مالك
زين:هااا هنعمل اي
يوسف:طب استني نرتاح شويه
مالك:مافيش وقت لازم نتصرف
زين:انا كنت مكلف حد يتابعه وجاب معلومات مهمه عنه
مالك:تمام احكي
زين:اولا هو بقي شغال مع مافيا قويه جدا بس اقل غلطه فيها بموته بس في حاجه مهمه
مالك : اي هي
زين: المافيا دي عرفاك وعارفه انت قدرت تعمل اي مع الافعي وعايزاك تنضم لهم بش مستنين يلاقوا فرصه مناسبه او نقطه ضعف يجبروك بيها لو رفضت بالذوق
مالك :طب ليه عايزني انا بالذات
زين:لأسباب كتير منها انك أكبر طبيب جراح هتفيدهم في تجاره الاعضاء ومحدش هيشك فيك جرأتك وعدم خوفك علاقتك بيه واهم سبب أنك تعترضش طريقهم ودمرهم زي ما دمرت الافعي
يوسف بضحك:يعني يضمنوا انك مش هتأذيهم
مالك :تمام وبعدين كمل
زين:في شخص مجهول عايز يقتلك لسبب مجهول
يوسف بتسأل:مين دا تبع مافيا
زين:لا دا انتقام
مالك ويوسف:انتقام ازاي
زين كان هيكمل لولا رنه تلفون مالك
مالك: ثانيه ورد علي التلفون
مالك:الو
المتصل:اهلا اهلا دكتور مالك
مالك ببرود:مين
المتصل بضحك:مين بتسألني انا مين أخص عليك يا تلميذي حد ينسي أستاذه.
مالك بضحك: اهلا اهلا دكتور هاني عاش من سمع صوتك
هاني :اي ياعم مش بتسأل وكمان مش دكتور بقيت حضره العميد بقا
مالك بضحك:اشك ههه
هاني بضحك:ههههههه لا بقا احترمني كفايه لما كنت بدرس لك كنتش بشوف منك بربع جنيه احترام
مالك بضحك: هههههه تفكرنيش
كل دا وزين ويوسف بصين لبعض باستغراب
هاني:ههههه المهم
مالك:المهم الدخلهدي عارفها
هاني:هههههه تخفش
مالك:لا خايف
هاني: حاجه بسيطه
مالك:قولي الحاجه البسيطه
هاني اخد نفس:تشتغل معيد عندي في الكليه لمده سنه وحده
مالك:هههههه بتهزر صح
هاني :لا
مالك:ياعم سيبني في حالي دا في ٣٦ واحد عايز يقتلني وانت بتقول اشتغل معيد
هاني بخضه:مين عايز يقتلك
مالك بص لزين ويوسف اللي هزوا رأسهم بمعني لا
مالك:هههه بهزر
هاني:خضتني ها قولت اي
مالك بتفكير:هرد عليك
هاني:تمام يلا سلام
مالك: سلام
يوسف: مين دا
مالك بضحكه خبث: طرف الخيط
عند ليل بعد ما روحوا وكل واحد راح اوضته ليل راحت لملك
ليل:افهم اي اللي حصل في المستشفي ده
ملك بتوتر وخجل:احم اللي فهمتيه
ليل بعصبية شويه:اي اللي فهمتيه ما انا بسأل عشان افهم
ملك:احم بصراحه مش عارفه بس اللي اعرفه اني حبيته
ليل بصدمه:نعععععممممم حبيت اللي هو ازاي دا مالكمش تلات ايام تعرفوا بعض ومتقبلتوش غير كام مره
ملك:يوووه مش عارفه يا ليل خلاص
ليل:خلاص اي مش فاهمه
ملك ببكاء :انا مش عارفه اقول اي مش فاهمه حاجه كل حاجه جات معاي بسرعه
ليل حضنتها:خلاص خلاص اهدي انا مش قصدي بس من الصدمه والف مبروك ياعم أخيرا هلبس فستان هههه
ملك من وسط بكاءها: هههه كل همك الفستان
ليل بضحك:ههههههه اه جدا ههه
ملك:واطيه
ليل:جدا ااا…. قطع كلامها احمد
احمد :ملك انتي تعرفي دكتور يوسف
ملك بخجل:مش اوي
احمد بضحك:اي هو اللي مش اوي
ليل بضحك علي خجل اختها:هههههه انتي مكثوفه
احمد بضحك:اه
ليل بضحك اكتر:اشطاااا
ملك : بتتريقوا عليا طب نشوف يا ست ليل لما عريسك يجي
وهنا ليل افتكرت مالك وسرحت
احمد بضحك:العب سرحت يبقي السناره غمزت هههه
ملك بضحك:ايوا بقا مين هو يا ست ليل اللي كنتي عامله فيها في حياتك ما تتجوزي
ليل :لا مافيش طبعا انا احب يعععععع
احمد وملك في صوت بضحك: صدقنا ههههه
ليل: خلاص يا جماعه اي في وبعدين نحن بنتكلم عن ملك
احمد :اتهربي اتهربي براحتك المهم هااا يا ملك
ملك:نعم يا بابا
احمد:نعم الله عليكي يا ختي قولتي اي انا شايف انه كويس بس هسأل عليه الاول
ملك بخجل فظيع:اللي تشوفه يا بابا
ليل:اللي تشوفه يا بابا نينيني
احمد:بس يا رخمه وانتي يا ملك هعتبر انك موافقه
ليل:لا تعتبرش لا اتأكد ههههه
احمد:هههههه تمام يلا اقوم انا انام عشان حاسس نفسي تعبان
ملك بخضه لأنها تعرف انه مريض قلب:انت كويس فيك حاجه اتصل علي الدكتور
ليل استغربت جدا رده فعل ملك لأنه احيانا كتير بيقول كده وعادي بس اول مره أدت رده الفعل دي بس سكتت مبدأيا
احمد خاف ليكون ليل شكت في حاجه من رده فعل ملك:هههههه مالك يا ملك يعني هي اول مره اقول هنام عشان حاسس اني تعبان
ملك فهمت : معلش بس تأثير صدمه انهارده هههههه
احمد عشان تشكش في حاجه:صدمه انهارده برضو ولا الفرحه وخداكي هههههه
ليل بضحك:ههههه فعلا معاك حق
ملك مجرياهم: تاني بتتريقوا عليا
احمد:يلا يا بنتي برضو كده هههههه يلا انام انا بقا بس صح بقولكم هو مين مالك اللي كان مع دكتور يوسف دا
ليل قلبها دق جامد
ملك :دا دكتور برضو واكيد زميله ليه في حاجه
احمد: فيه شبه كبير من صديق عمري الله يرحمه
ملك:الله يرحمه يخلق من الشبه ٤٠ بس مين صاحبك دا
احمد: اكيد انتي مش فكراه اسلك كنتش اخدك معاي بس ليل اكيد عندها ولو ذكري معاه اسلك كانت بتحب تلعب مع ابنه اوووي
كله دا وليل سرحانه
احمد لليل:اي يا ليل رحتي فين
ليل :هااا معاك كنت بتقول اي
احمد:لا انتي مش معاي خااالص ابقي قولي لها يا ملك انا ضغطي عالي وحده يلا انام انا بقا
ملك وليل في صوت واحد:تصبح على خير
احمد:وانتو من اهله
عند مالك
زين ويوسف :طرف الخيط!!!!!!
مالك:اه هاني مستحيل يطلب مني طلب زي كده الا ويكون في حاجه
يوسف:واي اللي يخليك متاكد
مالك: لان انا يعتبر من اكبر الجارحين يعني اي اللي هيخليني ابقي حته معيد وهو عارف كده كويس بس اكيد حد هدده بحاجه
زين بتفكير:اكيد مش حد من المافيا
يوسف :ليه ميكنش هم
زين:مش هيستفادوا اي حاجه في اي حاجه دا اكيد المجهول اللي عايز ينتقم بس ناوي علي اي
مالك ببرود:فككم انا جعان
يوسف :مش اكتر مني
زين بضحك:انت علي طول جعان
مالك:خلاص خليكم بيتين انهارده
يوسف :ياريت فريده هانم الفتره دي مش راضيه عني
زين بتذكر:اه صح يا يوسف ملاحظتش الشبه اللي بين ملك وطنط فريده
يوسف:لا ماخدتش بالي
مالك:الطبيعي بتاعك يلا ناكل ياعم بلا وجع دماغ
يوسف ومالك:يلااا
وبدأوا يجهزوا اكل بنفسهم لان الداده بتمشي بليل
عند سمير
سمير:هاااا عملت اي
الشخص بخبث:كله تمام
سمير :كفووو نصيبك هتاخده بعد ما كل حاجه تتم
الشخص:تمام استأذن انا بقا
سمير:تمام
ومشي الشخص
الشخص٢:هاااا اي الأخبار
سمير بخبث:كله تمام عملتي اي مع البنت جهزتي لها كل حاجه
الشخص٢ بخبث :هتنبهر
سمير:تمام كده مالك الجارحي خليك جاهز 😈
في مكان جديد اول مره نروحه
في أكبر الفنادق في روسيا الكلام انجلش مترجم (نحن علي كد حالنا فيه بقا😂😂)
الخاندروا: كيف تجري المهمه
البيه الكبير : كل شيء بخير
الخاندروا:وماذا عن الشيطان
البيه الكبير بتوتر: لقد حاولنا تهديده ولكنه يرفض
الخاندروا بغضب: لا أريد حاولنا اريده أمامي اما معي اما جثه هامده
البيه الكبير بخوف: حسنا سوف نحذره هذه المره
الخاندروا: هذا لا يعنيني كل ما اريده ان هذه المهمه تنجح ولا يعيقها شئ
البيه الكبير:حسنا
مشي الخاندروا وفضل البيه الكبير وسالم
سالم:هنعمل اي اكيد مش هتقتله
البيه الكبير:لو وافقش مش قدامي حل تاني
سالم: ازاي تقتله هتقدر
البيه الكبير:امال اموت انا لا طبعا انا اهم من اي حد حتي لو كان مالك
سالم:هتعرف تقتله
البيه الكبير: مش شغلك
سالم :تمام
البيه الكبير بشر وكره :اما توافق اما تموت😈
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية خفايا القدر)