روايات

رواية عشق الندى الفصل الأربعون 40 بقلم نادية نشأت

رواية عشق الندى الفصل الأربعون 40 بقلم نادية نشأت

رواية عشق الندى الجزء الأربعون

رواية عشق الندى البارت الأربعون

رواية عشق الندى
رواية عشق الندى

رواية عشق الندى الحلقة الأربعون

الدكتوره:الحمد لله الحنين بخير وده معحزه فعلا بس هي لازمه راحه في شهور الحمل عشان لو حصل مجهود او اي حاحه ممكن نخسر الجنين لان الخبطه كانت قويه عليه

سيف:تمام اقدر ادخل له

الدكتوره:تماما بس بلاش تاخير

دخل سيف وجده مسطحه وفي ايده محاليل

 

 

 

سيف وهو يقبل خده:اسف

ناديه:سيف ميه عايزه ميه

سيف:حاضر وجاء بلماء اليه

ناديه بخوف:سيف انا نا

سيف وهي يحضنه:اهدي انا جمبك

ناديه بعياط :انت انسان زباله ابعد عنييي طلقنييي مش عاوزه اشوف وشك تاننني

سيف:بسس اياك اسمع سيره الطلاق ده تانيي

 

 

 

 

ناديه وهي تحاول ان تقوم

ناديه:ااااه بطني

سيف وهي يحاوطه

ناديه بعياط:حط ايده ع بطنه ابني راح

سيف:لا الحمد لله

ناديه براحه:ابعد عنيييي مستحيل اسامحك مستحيلل

سيف:بسسسس قعدي انتي عايزه راحه

نظرت ناديه له بقرف

دخلت الدكتوره:حمد لله علي السلامه

ناديه :الله يسلمك

الدكتوره:اي اللي قيم حضرتك كده غلط انتي محتاجه ال 9 شهور راحه

 

 

 

 

ناديه:تمام بس انا عايزه اطمن ع البيبي تاني

الدكتوره:طب اتفضلي بس ده الحامل الاول ليكي باين انك صغننه خالص

ناديه ببتسامه:لا ده الحمل التاني انا ولاده قريب تقريبا 6 او7 شهور

الدكتوره ببتسامه:بسم الله ماشاء الله طب اتفضلي

ناديه وهي تذهب للسرير كان سيف هيسنده لكن هي اتجهالت

 

 

 

 

بعد الكشف

الدكتوره:زي منا قولت لحضرتك لازم ترتاحي لان الخبطه كانت جامده عليكي وخصوصا انك لسه الحمل مثبتش

ناديه بحزن:تمام شكرا بس انا عايزه اخرج من هنا

الدكتوره:تمام بس الراحه ثم الراحه انا باكد عليكي اهوو

ناديه:تمام وذهبت الدكتوره

ناديه :ممكن تطلع برا عايزه اغير هدومي ونا هطلع ع بيت بابا انا وابني وورقت طلاقي توصل ليا

سيف بعصبيه:بيت مين يلا ادخلي اللبسي عشان نروح

ناديه:انا فعلا هروح معاك بسس عشان اخد اياد وصدقني مش هتشوف وشي بعد كده

سيف:طب يلا ادخلي غيري هدومك

وبلفعل ناديه غيرت هدومه واتجههت اللي الفيلا

رودي:يالهووي هي رجعت تاني

رودي تتصنع الحزن:مالك كده

ناديه:مفيش حاجه كنت بطمن ع البيبي

رودي :والبيبي كويس

ناديه ببرود:احسن منك وذهبت اللي غرفته وجدده الغرفه مش مرتبه تذكرت سيف وهي يضربه

ناديه :والله ياسيف لتوريك

ذهب سيف لعدنان

سيف:هاا يعدنان عرفت مين ورا الصور دي

عندنان:للاسف يفندم لا مفيش اي مصدر نقدر نوصل ليه

سيف بعصبيه:تمام

وطلع لناديه لقاه بتلم هدومه وبتشال الشنط

سيف بعصبيه:انتي بتعملي اي انتي مكنتش موجوده والدكتوره بتقول راحه ايي مبتفهنيش.

ناديه بزعيق:ونت ماااالك انت السبب اصلا

سيف:اسف حقك عليا

ناديه وهي تضحك:بجد لا والله اسف لا لا ممتاز لو سمحت ملكش دعوه بيا نهائي تمام مفيش اي ثقه بنا لدرجه ديي بس نا خلاص انت مجرد ابو ولادي من انهارده بسسس

سيف:هسيبك تهدي ي ناديه وهرجع ليكي تاني مش عايز اي مجهود منك

ناديه:انت بارد ونا مستحيل ياسيف ارحع زي الاول اتفضل براا

تركه سيف وذهب اللي الشركه

مر 3 شهور لم تتحدث ناديه مع سيف حلو

كانت ناديه الحمل بيظهر عليه

وسيف طول الوقت مشغول بي الشغل

وعمر ويوسف رجعو من السفر

ناديه ع طول مركبه الوش الخشب لسيف

في المساء كان يجلس الجميع ماعدا سيف

مسك:يابنتي براحه انتي مبتمعيش كلام الدكتوره لي

ناديه:ووووه انا بسمع الكلام يكدابه

مسك:اوووومااال

ناديه :يرضيك كده يعمر مراتك بتعمل فياا ايي حرامني من كل الاكل اللي بحبو يرضيك

عمر:لا طبعاااا انتي عايزه تاكلي اي

ناديه بفرحه:نفسييي كده فيي

قطعته مسك :طب يروحي يعمر يحنين قبل متجيب له اي حاجه استاذن من سيف الاول

عمر بخوف مصتنع:بسسس يناديه انا مش هجيب حاجه مسك معاه حق طبعاا

ناديه:حت انت لا لا مخماكو كلكو

اياد:ماما

ناديه:اي يروحي ماما

اياد:جعن

ناديه عيوني

وهي ذاهبه للمطبخ وجدت سيف يدخل

نظرت له ثم ذهبت

سيف:هاا هي عامله اي يمسك

مس:بصراحه ياسيف مش بتسمع الكلام ع طول يابنتي مينفعش تشتالي ده تشتال واهمال ف الاكل مينفعش ياسيف تفضالو ممتكموش كده كتير

سيف وهو يظهر عليه التعب:تمام انا هطلع شويه

عمر:مالك ياسيف

سيف:مفيش عن اذنكو

وذهب اللي الغرفه

ناديه:في اي بتبصو بلعض لي

مسك:مفيش سيف باين انو تعبان اووي

ناديه بخوف:عادي متخطيش في دماغك نا راحه انام لاني حسه اني تعبانه

مسك :تمام

عند سيف

سيف:رودي هي اللي عملت كده….. تمامم

…….خلاص اقفل دلوقتي انا هتصرف اقفل

نزل سيف سريع

سبف بزعيق:رووووودييييييي ياروووووووودي

رودي بخوف:في اي

الجميع اتلم ع صوت سيف

سيف بزعيق:مش عرفه في اي انتي دلوقتي تطلعي تلمي كل حاجتك مشوفش وشك تاني هنا انتي فاهمه

رودي:لي نا عملت اييييي

سيف وهو يمسكه من شعره :مش عرفه عملتي ايي لما تبعتي صور مراتي ليا ب الشكل الو/سخ ده مش عرفه عملتي اي

ناديه بصدمه:اييي

سيف:اطلعي برا انحزي

رودي وهي تذهب من الفيلا:ماااشييي ياسيف هوريك

سيف بتعب:عمر تبعت كل حاجه تخصه هي وهدي ليه مش عاوز اشوف وشهم بعد كده

عمر:تمام بس انت مالك

سيف :مفييييش وذهب سيف اللي الغرفه

ناديه بخوف:امسكي يامسك اياد كده وذهبت ورا سيف

سيف وهو يرمي نفسه ع السرير من التعب

ناديه دخلت ورا ع طول

سيف:خير في اي

ناديه:انت انت تعبان مالك

سيف:مفيشش يلا اتفضلي روحي اوضتك فاحاه سيف حس بدوخه

ناديه جرت عليه:سيف مالك

سيف:مفيش قولت

ناديه:طب اعد بس انا مش قادره استندك

جلس سيف وهي جلست بجابنه وكان الصمت محاط الغرفه

سيف وناديه في صوت واحد

ناديه:اسف

سيف:اسف

نظرت ناديه له بعيون دمعه

سيف:اسف حقك عليا انا غلطان في حقك

ناديه:انا مسمحاك ع طول

احضنته سيف فتره

ناديه :سيييف براحه

اخرحه سيف من حضنه :بحبك

ناديه:ونا كمان بحبك

تمت

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشق الندى

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى