روايات

رواية ملك وحش الصعيد الفصل السادس 6 بقلم أسماء حبيب

رواية ملك وحش الصعيد الفصل السادس 6 بقلم أسماء حبيب

رواية ملك وحش الصعيد الجزء السادس

رواية ملك وحش الصعيد البارت السادس

رواية ملك وحش الصعيد
رواية ملك وحش الصعيد

رواية ملك وحش الصعيد الحلقة السادسة

فرحانه بصدمه… بتقول ايه انت اتهفيت في راسك ولا ايه.

سويلم قرب منها وهي خافت… لما سويلم يقول حاجه اتقولي حاضر.

فرحانه شافت غصن شجره مكسور مسكتبه بسرعه وجت تخبطه بيه بس كان سويلم اسرع ومسكه…. تعرفي اني خابر زين ان حداكم بقر كتير بس مكنتش خابر انك وحده منيهم.

 

 

 

 

 

سويلم رما الغصن وشده من درعها…. تعالي.

فرحانه بعصبيه… هملني لحالي يا سويلم ملكش صالح بياااا.

سويلم بصلها بلا مبالاه…. برضو عايزه اتأكديلي انك بقره.

سويلم مشي ومعاه فرحانه الي مكنتش عارفه هتتصرف ازاي لانها لو زعقت هتتفضح ولو عارضه سويلم مش هيسبها…

بدور من الشباك وشافت الي حصل…. ياااا وقعه سو*خيه لي اكده يا فرحانه ابوكي لو عرف هي*قتلك..

 

 

 

 

 

سويلم ركبها الحصان…. اتعدلي متتحركيش لتقعي.

فرحانه…. باريت يكش اخلص ورتااح من العيشه دي.

سويلم… ركب لحصان وبمشي براحه علشان فرحانه…

فرحانه برعب اول ما دخل الوادي كان ضلمه وصوت الديابه ماليه….. ا انت واخدني علي فين.

سويلم بسخريه… خايفه.

 

 

 

 

فرحانه… ايوه انت مش شايف ولا انعميت في نضرك هم بينا من اهنه في ديابه..

سويلم…. لا يا فرحانه منعمتش بس ابوكي بذات نفسه رماني اهنه.

فرحانه بصدمه…. ابه لي هيعمل معاك اكده انت بتكذب عليااا.

سويلم باستغراب… ليه مخبركيش بالي عمله فيا ولا هتستعبطي علي.

فرحانه… واني ليه هعمل اكده اني مخبراش واصل اي الي بينك وبين ابوي ولي عم تكره اكده..

سويلم مسك لجام الحصان…. امسكي زين الجلابيه.

فرحانه… ليه!

 

 

 

 

 

سويلم بزعيق… اسمعي الكلااام.

فرحانه بسرعه… اهوووه.

سويلم شد علي الحصانه ورمح بيه وفرحانه كانت مرعوبه من السرعه لحد ما شافت نور ولما قرب لقت ناس كتير مولعين نار….

عتمان بصدمه وبيكلم نفسه… وه ليه الكبير جابها اهنه!

سويلم نزل ونزلها… علي مهلك.

فرحانه لغيظ… بعد عني اكده..

سويلم ابتسم ودخل الاوضه الي في الجبل… تعالي وراي.

فرحانه… لاااه منيش داخله وياك.

 

 

 

 

سويلم بخبث… خلاص خليكي عشا لديابه الجبل.

فرحانه وقفت بغرور وبعد ما سمعت صوت الديابه دخلت جري.

سويلم بخبث…. اي الي جابك.

فرحانه بغرور…. لاه بس الجو مرصرص بره واخاف اخد دوره برد.

سويلم… اقعدي اهنه جمب الشعله….. عتمااان.

عثمان دخل بسرعه… خدامك يا كبيرنا.. الوكل جاهز في الخيمه الكبيره.

سويلم… هاته اهنه.

 

 

 

 

عثمان… امر جنابك يا كبير.

جت صانيه كبيره عليها اكل كتير حطها الرجاله ومشيو بسرعه…

سويلم وبيكلم فرحانه…. مدي يدك.

فرحانه بكبر…. لاه موكلاش.

سويلم بياكل…. ابشوقك.

فرحانه بعد دقايق…. اسويلم.

 

 

 

 

سويلم ولسه بياكل…. عايزه تاكلي.

فرحانه…. ليه ابه عمل معاك اكده يا سويلم.

سويلم وقف اكل وبصلها…..

فرحانه…. عايزه اعرف كل حاجه يا سويلم كلللل حاجه.

سويلم لف ليها…. اني هخبرك… من 12 سنه كنتي لساتك عايله موعياش الي بيجره.. ابوكي كان عايز يتجوز خيتي وهي قاصر بعد موتت امك بسبوعين اني اخت امي وخيتي نهربو مكنش بيدي حاجه ساعتها غير اكده بس ا…

 

 

 

 

 

فرحانه…. ب بس ايه يا اسويلم.

سويلم بكره متخلط بالغضب…. ابوكي ضر*ب علي امي نار وماتت وخيتي لحد دلوق معرفش فين اراضيهااا وكله ابسبب ابوكب الي مكتفاش بق*تله امي لاه دا كمان خدني رماني اهنه في الجبل بس القدر لعب لعبته والكبير الي اهنا خدني ورباني وبقيت مطرحه في كل حاجه وفيش يوووم عدا علي الي كرهي لبوكي بيزيد.

فرحانه بصدمه شديده… ابه عمل كل ده.

سويلم….. واني هرد كل الي عمله وبالبطئ.

فرحانه بخوف.. و وانت ناوي تعمل ايه.

 

 

 

 

سويلم قام وقف وبده يغسل ايده في صحن كبير…. لاه دي بقي ملكيش صالح بيه… الوكل عندك واني قاعد بره لو عزتي حاجه اندهيني.

قعدت فرحانه حوالي ساعه متحركتش بتحاول تستوعب الي حصل وبعدين خرجت شافت سويلم شبه نايم والجو برد.. دخلت جابت غطا وغطته وجت تدخل سويلم مسك اديها….

فرحانه بخضه… انت فايق.

سويلم بدون اي مقدمات… تتجوزيني يا فرحانه.

في المدينه عند بكر….

 

 

 

 

 

بكر كان قاعد في جينينه الفيلا وجنه هي ومازن بيرقبوه من بعيد لانه مانع اي حد يجيله…

جنه…. الهدف لسه مش تزعزع من مكانه حووول.

مازن من جمبها…. هنعمل ايه طيب حووول.

جنه بزهق بصت لمازن… هو انت مبتعرفش تتصرف من غيري ابداً… اووف انت لما بتواجه مشكلها بتحلها ازاي.

مازن… عايزه الصراحه.

جنه… لا عايزه امها.. دا وقت استظراااف.

 

 

 

 

 

مازن… ههه انا ماشي بمبدأ عكها وربك هيفكها.

جنه… انا غبيه علشان سالتك اصلا… ليها حق البت تطفش منك.

مازن… ما هي بتغير بزياده لما بضيف بنات.

جنه… لي مش هي نور عينك وست البنات لي بضيف بنات عندك.

مازن…. توسيع قرانيه.

جنه… مع احترامي لكل الموالح بس مفيش حد بيرفعلي ضغطي غيرك يا اخي.

 

 

 

 

 

مازن… وربنا انا متأكد ان احلامي الورديه اتغسلت مع بنطلوني الاسود وطلعتيلي انتي في حياتي.

جنه سابته وراحت لباباها…. مساء الخير يا حج.

بكر بصلها….هو انا مش منبه محدش يجي هناا.

مازن… هو احن حد دا احنا الاتنين ههههه.

جنه ضحكت هي ومازن وبكر غصب عنه ضحك…

 

 

 

 

مازن.. ايوه فك كدا والله الدنيا دي ما مستهله.

بكر بحزن… رجعت تاني يا مازن.

مازن… مين!

بكر… روح.

مازن اتصدم وجنه مش فهمه حاجه… مين روح!

مازن وببعد جنه… هش يا بت من هنا دا كلام كبار.

 

 

 

 

 

جنه… وانا كبيره اهو يخويه وبعدين مش عايزني اسمع لي هااا هتقولو كلام سيكوو سيكوو يعني.

مازن… ههههههه اقسم بالله اكبر غلطه في حياتك انك خلفت البت دي هتوديك في دهيه يوماً ما.

في مكتب عمران…

عمران بابتسامه…. عايز روحك يا بنت عاااامي.

عيشه….. انا موافقه بس ابعد عن عيلتي.

 

 

 

 

 

عمران وقف وخرج مسدسه والي حصل صدم عيشه…

عمران اداها المسدس… خدي خلصي علي نفسك اصل انا محبش اوسخ اديا.

عيشه رمت المسدس بقوه… انت اكيد مرييض.

عمران بصلها بسخريه…. اعتبريها حاجه زي كدا بس عايزك جبل علشان تستحملي الي جاي.

موبيل عمران رن وخرج من المكتب بغرور… ايوه يا ماما.

 

 

 

 

 

كوثر.. اتأخرت كداا لي ومش كنت بترددد عليا لي.

عمران… حقك عليا يا حببتي انا جاي اهو.

عمران لسه بفتح باب الاسنسير افتكر ان جهاز الاب توب مفتوح طلع يجري علي المكتب واول ما دخل اتصدم من عيشه الي قعده علي المكتب وبتقلب في الجهاز….

عيشه بضحك… شوف ربك يا جدع اهلا وسهلا يا عمران باشا ولا اقول يا معلم عمران…

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ملك وحش الصعيد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى